Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensamittari/bensapumppu vuotaa bensaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupsukorva
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 2
    • Lohja

    Bensamittari/bensapumppu vuotaa bensaa??

    Auttakaahan viisaammat! Olen aivan pulassa meidän sedan 520 i bemmin kanssa. Vuosimalli taisi olla -98, mutta pitää vielä tarkastaa .Eli siis auto haisi bensalta takaovien kohdalta ja kerran joku perässä ajaja huomautti että auto vuotaa bensaa. Bensa mittari kuitenkin tuolloin vielä toimi.
    Noh, mies vei sen sitten amikseen korjattavaksi ja mitä nyt mieheni osasi siitä sitten kertoa ( ei todellakaan ole mikään auton korjaaja ) niin bensapumppu oli jotenkin pullahtanut paikaltaan, mutta siinä ei kuulema ollut mitään vikaa. Vuosi jostain kuitenkin siitä bensamittariin liittyvästä??? letkusta bensaa. Meneekö bensapumpusta siis mitä johtoja kun käsitin että joku bensamittariletku vuotaisi :think? Noh... bensa ei enää haissut kun tuli huollosta ja mies ajoi sillä töihin. Noh... sitten takasin tullessa auto hyytyi tielle. Bensa mittari näytti kuitenkin että siellä tankissa olisi ollut vielä bensaa.

    Auto meni toiseen amikseen paikattavaksi ja he taas sanoivat että tankissa ei vaan ollut bensaa ja pumppu toimii hyvin. Mittarissa kuulema jotain häikkää, että sitä kannattaa seurailla ja kuulema jos ei toimi niin pitäisi vaihtaa koko mittaristo ja tulee kalliiksi. Bensamittarin vaijeri?/anturi? kuulema oli kunnossa myös.
    Auto tuli kotiin ja käytiin tankkaamassa se ja mittari näytti että tankki olisi tyhjä ja kun tultiin pihaan niin takaovien kohdalla haisi taas bensa ja kun autoa siirrettiin niin jo oli taas bensatippoja maassa!!!
    Tulen hulluksi kun ei muka osaa tuota vikaa korjattua millään. Ja tosiaan kun meidän perhe ei autoista oikein mitään tajuakkaan !
    Mutta vika siis on jossain bensapumpun paikkeilla nyt sitten kuitenkin. Voiko olla niin että ne ovat siellä korjauksessa söhlineet sen bensamittarin letkun hajalle tai tukkoon kun näyttää tankki tyhjää?
    Help, help, help !

    Pieni lisäys vikoja, että auto joskus hörnähtää käyntiin takkuisasti, kuin vanha Mersu, en tiedä liittyykö tähän ongelmavyyhtiin vai johtuuko vaan jostain hiilistä tms...?
    Last edited by Tupsukorva; 18-01-2012, 17:36.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Tupsukorva View Post
    Auttakaahan viisaammat! Olen aivan pulassa meidän sedan 520 i bemmin kanssa. Vuosimalli taisi olla -98, mutta pitää vielä tarkastaa .Eli siis auto haisi bensalta takaovien kohdalta ja kerran joku perässä ajaja huomautti että auto vuotaa bensaa. Bensa mittari kuitenkin tuolloin vielä toimi.
    Noh, mies vei sen sitten amikseen korjattavaksi ja mitä nyt mieheni osasi siitä sitten kertoa ( ei todellakaan ole mikään auton korjaaja ) niin bensapumppu oli jotenkin pullahtanut paikaltaan, mutta siinä ei kuulema ollut mitään vikaa. Vuosi jostain kuitenkin siitä bensamittariin liittyvästä??? letkusta bensaa. Meneekö bensapumpusta siis mitä johtoja kun käsitin että joku bensamittariletku vuotaisi :think? Noh... bensa ei enää haissut kun tuli huollosta ja mies ajoi sillä töihin. Noh... sitten takasin tullessa auto hyytyi tielle. Bensa mittari näytti kuitenkin että siellä tankissa olisi ollut vielä bensaa.

    Auto meni toiseen amikseen paikattavaksi ja he taas sanoivat että tankissa ei vaan ollut bensaa ja pumppu toimii hyvin. Mittarissa kuulema jotain häikkää, että sitä kannattaa seurailla ja kuulema jos ei toimi niin pitäisi vaihtaa koko mittaristo ja tulee kalliiksi. Bensamittarin vaijeri?/anturi? kuulema oli kunnossa myös.
    Auto tuli kotiin ja käytiin tankkaamassa se ja mittari näytti että tankki olisi tyhjä ja kun tultiin pihaan niin takaovien kohdalla haisi taas bensa ja kun autoa siirrettiin niin jo oli taas bensatippoja maassa!!!
    Tulen hulluksi kun ei muka osaa tuota vikaa korjattua millään. Ja tosiaan kun meidän perhe ei autoista oikein mitään tajuakkaan !
    Mutta vika siis on jossain bensapumpun paikkeilla nyt sitten kuitenkin. Voiko olla niin että ne ovat siellä korjauksessa söhlineet sen bensamittarin letkun hajalle tai tukkoon kun näyttää tankki tyhjää?
    Help, help, help !

    Jos ei autoista itse tiedä niin ei kyllä todellakaan kannata viedä sitä amikselle korjattavaksi, vaan johonkin liikkeeseen, joka osaa korjata bemareita.. Vikakoodit lukemalla kunnon testerillä nyt saisi ainakin selville onko siellä tankissa antureiden mukaan bensaa vai ei. Osia ei kannata ruveta vaihtelemaan ilman, että vika on selvillä. Vuoto selviää vain tutkimalla mistä sitä bensaa vuotaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Tupsukorva
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 2
      • Lohja

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos ei autoista itse tiedä niin ei kyllä todellakaan kannata viedä sitä amikselle korjattavaksi, vaan johonkin liikkeeseen, joka osaa korjata bemareita.. Vikakoodit lukemalla kunnon testerillä nyt saisi ainakin selville onko siellä tankissa antureiden mukaan bensaa vai ei. Osia ei kannata ruveta vaihtelemaan ilman, että vika on selvillä. Vuoto selviää vain tutkimalla mistä sitä bensaa vuotaa.
      Juuno siis vietiin ammattikouluun korjattavaksi ihan kokeilumielessä, kun halvempaa, mutta ei näköjään kannattanut .

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Tupsukorva View Post
        Juuno siis vietiin ammattikouluun korjattavaksi ihan kokeilumielessä, kun halvempaa, mutta ei näköjään kannattanut .
        Autojen korjaaminen tulee kuitenkin osaavalla pajalla halvemmaksi, koska ongelmat korjataan kerralla ja vika selvitetään ennen kuin kalliita osia aletaan vaihtamaan. Mikä tärkeintä auto tulee oikeasti kuntoon.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jeepster
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 127
          • uusimaa

          #5
          Naikkosen vectrasta oli polttoainesuodatin ruostunut puhki, on sielä taka-akselin tietävillä pohjassa. Ei oikeen vakuuttanut et ois huollossa vaihdettu vuosi sitten.
          Ei vika aina iso ole, eikä kallis.

          Osaavassa huollossa kattovat ja laittavat paikat kuntoon, on joku huonosti tai rikki. yleensä noihin polttoainevuotoihin paras testeri on silmä.
          Onko tuollaisessa pumppu sielä tankissa samassa paketissa sen anturin kanssa?

          Comment

          • Yyz
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 151
            • Pirkkala

            #6
            Polttoainepumppu ja anturihan löytyy takapenkin alta, mutta jos et osaa sille mitään itse tehdä niin etsi luotettava korjaamo johon viet auton.

            Saattahan siellä vuotaa myös pohjaa pitkin menevät polttoaineputket. Suodatin sijaitsee yleensä kuskin jalkatilan kohdalla suojamuovien alla, mutta vika on tuskin siellä.

            Jos nyt kuitenkin haluat itse tarkastaa sen pumppu/anturiyhdistelmän, niin nykäise takapenkin etureunasta voimakkaasti ylöspäin niin penkki irtoaa (alaosa) Alta löytyy suojakansi joka on muutamalla ruuvilla kiinni, irrota se ja näet polttoaine pumpun. Vuoto saattaa olla siellä jossain...:think

            Niin ja muista tulipalovaara bensahommia tehdessä!

            Comment

            • Tuhnu
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 22
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Autojen korjaaminen tulee kuitenkin osaavalla pajalla halvemmaksi, koska ongelmat korjataan kerralla ja vika selvitetään ennen kuin kalliita osia aletaan vaihtamaan. Mikä tärkeintä auto tulee oikeasti kuntoon.
              Elä Joensuussa sit ainakaan Avainvaunuun mene. jos osavaa korjausta joskus kaipaat. Siellä ei osatakkaan muuta kuin turhien osien vaihtoa.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Tuhnu View Post
                Elä Joensuussa sit ainakaan Avainvaunuun mene. jos osavaa korjausta joskus kaipaat. Siellä ei osatakkaan muuta kuin turhien osien vaihtoa.
                No eihän sieltä pysty edes osia ostamaan BMW:hen . On kokeiltu, kaksi varaosa myyjää oli siinä huulipyöreänä kun kyselin tohon nykyiseen defan säteilijöitä.. Etsivät siinä varmaan 10 minuuttia ja totesivat, että ei ole.. No onneksi olin itse katsonut defan sivuilta sähköisestä luettelosta, että kyllä saa.. Piti ihan kädestä pitäen niille sitten näyttää, että kyllä ne siellä luettelossa on.. Sitten olivat ihmeissään, että mites tässä on kaksi elementtiä listattu.. Tokaisin siihen, että V8:ssa nyt tarvitaan kaksi.. Näyttivät vielä enemmän hölmistyneiltä (Auton tiedot nyt kysyivät heti alkajaisiksi, joten ei olisi pitänyt moottorin yllättää).. Eivät varmaan olleet ikinä kuulleet V8:sta . Sitten alkoi ruletti paljonko moiset maksaa ja milloin niitä saisi.. Ruletti pysähtyi sitten sinne noin 600€ ja saatavuudesta ei ollut tietoa.. Eivät osannneet sanoa mitään tarkkoja hintoja millekkään osalla kysyttäessä.. Tuohon hintaan olisi sitten saanut elementit+kaapelit+sisähaaran. En ole enää sen jälkeen vaivautunut BMW:n osia sieltä kyselemään.. Hartikaisella ainakin varaosat asiat on hanskassa ja tarkka hintakin löytyy heti. Hinta tosin on aika korkea, joten netistä joutuu tilailemaan..

                Sanomattakin selvää, että empä sieltä moisia tilaillut vaan suuntasin ad:lle ostoksille . Taitaa ainut olla Immornen&Räty jos jotain sellaista tulee mitä ei itse pysty selvittämään/tekemään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • puppetmaster
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 74
                  • Tampere

                  #9
                  Jospa se vuotaa se tankin "huoltoluukun" tiiviste? Tai nyt se varmaan ainakin vuotaa, jos luukku on avattu, eikä tiivistettä uusittu.

                  Samalla onnistuttu rikkomaan mittarin anturi?

                  Comment

                  • MGUarto
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 192
                    • Vantaa-Nissas

                    #10
                    Mistäköhän itsellä vuotais on huomattu jo pariin otteeseen seuraavanlainen ilmiö:
                    Kun laittaa virrat 2 asentoon, eli hurahtaa pumppu käyntiin, ja käynnistää niin kaikki ok.

                    Mutta kun tekee niin että laittaa kakkosasentoon, sitten virrat pois ja sitten taas kakkos asentoon ja käynnistys niin jostain eturenkaan kohilta tiputtaa, melkeinpä siitä bensasuodattimen kohdalta, mutta koska siellä on ne pohjamuovit niin tulee lähimmästä reijästä läpi. Tiputtaa juurikin sen 10-20 sek, ja sitten ilmeisesti paineet tasaantuu? Eli joku ei siellä nyt kestä paineita, vai sitten liitokset falskaa.

                    Bensasuodatin taitaa olla mallia "onkohan koskaan vaihdettukkaan". Voisiko tämä aiheuttaa sen ilmiön? Mutta suodattimelta menee vain yksi letku, joten uskoisin, että paineiden päästämiseen ei vaikutusta.

                    Bensasuodattimen kohdalta olen kaikki liitännät katsonut ja varmistanut, että ne on tiukassa. Mitään kosteita paikkoja ei silloin löytynyt, yrittänyt myös ite saada sen vuotamaan jotta näkis jotain, mutta näköjään mennään ihan auton fiiliksen mukaan. Mistä lähteä vikaa etsimään, kun ei tuota bensalinjaa sen paremmin tunne. Kuitenkin etupäässä vika.

                    Ei ole väliä onko tankki tyhjä vai täynnä.
                    e39 523 -96

                    Comment

                    • Nahkaparturi
                      Newbiemmer
                      • Sep 2019
                      • 2
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by MGUarto View Post
                      Mistäköhän itsellä vuotais on huomattu jo pariin otteeseen seuraavanlainen ilmiö:
                      Kun laittaa virrat 2 asentoon, eli hurahtaa pumppu käyntiin, ja käynnistää niin kaikki ok.

                      Mutta kun tekee niin että laittaa kakkosasentoon, sitten virrat pois ja sitten taas kakkos asentoon ja käynnistys niin jostain eturenkaan kohilta tiputtaa, melkeinpä siitä bensasuodattimen kohdalta, mutta koska siellä on ne pohjamuovit niin tulee lähimmästä reijästä läpi. Tiputtaa juurikin sen 10-20 sek, ja sitten ilmeisesti paineet tasaantuu? Eli joku ei siellä nyt kestä paineita, vai sitten liitokset falskaa.

                      Bensasuodatin taitaa olla mallia "onkohan koskaan vaihdettukkaan". Voisiko tämä aiheuttaa sen ilmiön? Mutta suodattimelta menee vain yksi letku, joten uskoisin, että paineiden päästämiseen ei vaikutusta.

                      Bensasuodattimen kohdalta olen kaikki liitännät katsonut ja varmistanut, että ne on tiukassa. Mitään kosteita paikkoja ei silloin löytynyt, yrittänyt myös ite saada sen vuotamaan jotta näkis jotain, mutta näköjään mennään ihan auton fiiliksen mukaan. Mistä lähteä vikaa etsimään, kun ei tuota bensalinjaa sen paremmin tunne. Kuitenkin etupäässä vika.

                      Ei ole väliä onko tankki tyhjä vai täynnä.
                      e39 523 -96
                      Mulla (E39 528 -97) aivan sama vika, neljä kertaa tainnut tehdä tuon. Ajattelin että bensansuodatin olisi menossa tukkoon, kun vuoto sieltä paikkeilta, mutta vuoto on toistui sen vaihdon jälkeen. Samoin bensanpaineensäätimen vaihdoin, eikä sekään auttanut. Luulisi, että jos siellä olisi reikä jossain putkessa, se vuotaisi koko ajan - siksi ajattelin että paineensäädin olisi hetkittäin jumissa ja silloin falskaisi heikoimmasta liitoksesta.

                      Comment

                      • Nahkaparturi
                        Newbiemmer
                        • Sep 2019
                        • 2
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Nahkaparturi View Post
                        Mulla (E39 528 -97) aivan sama vika, neljä kertaa tainnut tehdä tuon. Ajattelin että bensansuodatin olisi menossa tukkoon, kun vuoto sieltä paikkeilta, mutta vuoto on toistui sen vaihdon jälkeen. Samoin bensanpaineensäätimen vaihdoin, eikä sekään auttanut. Luulisi, että jos siellä olisi reikä jossain putkessa, se vuotaisi koko ajan - siksi ajattelin että paineensäädin olisi hetkittäin jumissa ja silloin falskaisi heikoimmasta liitoksesta.
                        Sain tähän ammattiapua ja syyllinen oli letkunpätkät bensansuodattimen molemmin puolin, ulkoisesti näyttivät jänteviltä, mutta sisäpinnasta hapertuneet. Olisi pitänyt vaihtaa ne samalla kun suodatin.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎