Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämmityslaitteen letkut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

e39 lämmityslaitteen letkut?

Moro!

Mihin letkuihin teillä muilla on webasto asennettu autoon?
    Mieluusti jälkiasenteinen niin pystyn vertaa.

Toinen kysymys että tietääkö joku mitä letkuja ne 3 letkua on mitkä menee sisälle? Onko siinä tulo ja 2 menoa mutta miten ne menee vaikka kuljettajan puolelta laskettuna?

Mulla on webasto asennettu niin että webastolta tuleva letku keskimmäiseen ja webastolle menevä letku vesiventtiilin päähän.

Vesiventtiilin toiseen päähän tuleva letku on ensimmäinen letku kuljettajan puolelta laskettuna.

Kiertovesipumpulta menee letku moottorin päähän.

Hanttarin puoleinen letku menee kannen puoli väliin.

Ongelma on se että webasto ei lämpene kovin äkkiä edes 70c ainakaan koneen lämpömittarin mukaan.

Olisi mukava kuulla onko tämä asennettu väärin. Ollu kiinni kuitenki jo ennen kuin ostin eli useamman vuoden. Alkuun mielestäni toimi paremmin.
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

miten vesi koko järjestelmässä kiertää.. miten päin?? onko jollain hajua?

Comment

• Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

tuossa joku kuva, auttaisko?

BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

Case IH 5140 Maxxum

Comment

• Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

ton kuvan perusteella näyttää että kytketty webasto aika vitun väärin jossain.. voi vitun tee se itse penat... mun pitäis yhdistäää toi keskimmäinen letku uudestaan siihen missä se on alkuperäisesti ollu ja webaston letkut sitten tuleva letku webastolta pumpun päähän ja siitä pois otettu letku menevään letkuun webastolle.

Kuvasta jäi epäselväks että kuuluuko tuon 14 letkun mennä varmasti moottorin päähän. Mulla moottorin päästä lähtevä letku menee pumpulle.

Ja tuo 14 letku menee kanteen noin keskelle alas.. (Imusarjan alla)

Comment

• Janne-90
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 246
          • Naantali

kuuluuko tuon 14 letkun mennä moottorin päähän kanteen vai imusarjan alle. ?? viittiikö joku kattoa omasta e39 mikä olis joku 6 pyttynen bensa että miten kuuluu mennä. Olis vielä paras jos olis alkuperäiset liitokset että on varmasti oikein.

Tänään selvis kun laitoin webaston kiinni testeriin niin hehku 0% ja ei lämpeä sen vuoksi kun ei siellä kunnolla mikään pala. Et palonpesän saa myös uusia ja samalla korjaan jonkun "fiksun" asennukset...

Comment

• Janne-90
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 246
            • Naantali

tuo kuva on katsottu autoni runkonumerolla.. Haluisin vaan varmistuksen että kuuluuko 5 letku mennä imusarjan alle ja 12 letku moottorin päähän.

Mulla menee nyt toi 12 letku imusarjan alle. Järjestelmässä kuitenki kiertää vesi mutta korjaan webaston letkut tulevaisuudes nii vaihdan varmaan letkut noin miten kuva näyttää vai kuuluuko ne olla noin ???

Comment

• Janne-90
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 246
              • Naantali

eikö kukaan jaksa kattoo

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰