E39 530da 11/99 monivamma ja uusi jäsen...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrSnow
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 22
    • Helsinki

    #1

    E39 530da 11/99 monivamma ja uusi jäsen...

    Noin parikuukautta sitten tein elämäni munauksen ja ostin E39 530da 11/99 touring;in, mitään autosta tietämättä otin riskin ja ajattelin että ei kai noi voi kummempia kotterroita olla ku niin moni niillä ajaa...muttamutta...

    Tähän mennessä hajonnutta/korjattua:

    -Suutin 3 ja 5 paskana: vaihdettu
    -Commonrail-pumpun paineensäätöventtiili: vaihdettu tiivisteet, mutta taitaa olla venttiili rikki koska sammuu satunnaisesti ja valittaa ylipaineesta , saa tarjota...
    -Ajovalojen säätötangot murusina ja etukorkeudenanturin-säädintanko(tms) paskana: vaihdettu.
    -Alustassa väljää: vaihdeltu mitä pystyy mutta powerflex:in puslia takakontissa silti odottamassa eikä edes riitä...ravistaa, ylläri
    -Termarikotelo ja alavesiletku porsi tiivisteet ja osa muoveista murusina: vaihdettu->toimii.
    -Turbiini vinkuu pakkasella: öljynvaihto vai uusi laatikko ja turbiini?
    -Kuskin ovee saa hakkaa kiinni, ei meinaa pysyy: wut?
    -Takalasi ei aukea eikä takalasin pyyhin tee mitään: kunhan keretään..
    -Jarrut kadoksissa pakkasella, tehostin täynnä jäätä?: eberi kyllä sulattaa jään kun tarpeeksi odotta, mutta millä v*****a se tulee tuolta tilasta ulos ja mitä sille kannattaa tehdä?
    -Tuulilasin pyyhkijät pysähtyy mihin sattuu, alkoi just äsken: rele tai moottori?

    Kovin on foorumi tullut tutuksi vikakorjauksia etsiskellessä ja tosi hyvin niitä täältä on myös löytynyt, mutta noihin avonaisiin kohtiin en löytänyt korjausta.
    Eli siis vinkkejä kaivataan kovasti, searchia on käytetty mutta vastauksia kaikkeen ei vaan oo löytynyt mun taidoilla.

    Weemäisin asia tässä on kuitenkin se, että muutaman volvon ja minkäties muun jälkeen tää saippuarasia on niin järjettömän hyvä ajaa että pois ei voi enään vaihtaa vaikka vikaa onkin, piru!
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #2
    Tervetuloa joukkoon!

    Kuskin ovesta, tekeekö pakkasilla siis tuota? Siellä jäätyy se klipsi auki asentoon, tai siis jää auki asentoon kun avaat oven, joka pitäisi lukita sen oven. Paljon vaan aseöljyä lukkoon, mulla teki takaovi samaa tänä talvena, ekan kerran.
    tässä kuvassa sinertävän oikealla puolella oleva klipsi käsittääkseni jumii? Ei nyt ole bmw:n lukko, mutta idea lienee sama

    Sen vissiin jo arvaatkin että sulla taitaa luukusta olla johdot poikki?

    Relettähän siihen pyyhkijöihin kannattaa ensin kokeilla, en oo kyl varma voisko olla vaan myös löystyny moottorin mutteri? :think Sehän kait teki kanssa tuollaista, tai lähinnä sitä, että pyyhkijät pysähty vaan kokoajan ylemmäs ja ylemmäs...

    Viiminen lause on liian totta! (nim. 2500e vuodessa "kuluviin" osiin)
    Mut Volvos oli pirun hyvät penkit... Kyl nääkin menettelee...
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Jarrupolkimen jumitukseen... http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...39&postcount=9
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by MrSnow View Post
        -Turbiini vinkuu pakkasella: öljynvaihto vai uusi laatikko ja turbiini?
        turbo tuossa koneessa vinkuu pakkasella, tai paremminkin mouruaa jos pienillä kierroksilla kylmiltään lähtee, mutta turbiinin vinkumisesta en ole kuullut. Oletko varma että tulee vaihdelaatikolta?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • MrSnow
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 22
          • Helsinki

          #5
          Noniin, nyt on tehty pientä sitä ja tätä.

          Tuo ovi on kiukutellut kokoajan, myös lämpimällä säällä. Ihan ku siellä ois jotain välissä mutta mitään ei näy. Uitin silti lukkosalvan öljyssä ihan varmuudenvuoksi, ei auttanut ei.

          Pyyhkijöissä oli sekä rele kärähtäneen näköinen ja ylläri löystynyt moottorin mutteri, nyt pelittää

          Juu johdothan ne varmaan on poikku luukusta, ei oo ekakerta eikä edes tyyppivika. Pitänee katsoa kun on vähän parempi sää kun ulkona joutuu tekee

          Loistava linkki, ei tarvi irroittaa tehostinta kun näyttää nii ahtaalta väliltä. Vaikka onhan noita pahempiakin hommia tehty Eniten ihmetyttää miksi en törmännyt tuohon vaikka searchia käytinkin :think

          Tosiaan en kyllä ole varma siitä että onko turbiini, mökää vaan samaan vauhtiin ku kone kiertää. Ja koska remmiahdinta on kovista toiveista huolimatta konehuoneesta löytänyt, päättelin että se saattais olla turbiini. Mulla on jossain komootissa turbo viheltänyt eikä toi ollu samanlainen ääni.

          Mutta kiitti vinkistä, tarkemmin kun ajattelee niin turbiini vinkuis jos siellä ois jäätä tai ilmaa kun menee epätasapainoon? Mutta jos siellä ois jäätä niin sitten olis varmaankin myös laatikon öljypohjassa? Ja jos sieltä ois pala irti niin vinkuis lämpimänäkin? Täytyy siis tarkistaa turbon välykset jos vaikka sais vaihtaa sen uuteen. Kaverilla ois 320cdi metukan vnt-turbo, saiskohan sen ympättyä tonne? Sit mul ois BMeseW

          Paljon mietteitä, aikaisemmat mobiilit on ollu kovalla askilla.

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Ei näitä kannata sieltä halvemmasta päästä ostaa.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Onko haitariputket rikki pakoputkesta sieltähän kuuluu kanssaa hieman vinkunaa jos on päreinä..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • MrSnow
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 22
                • Helsinki

                #8
                Eihän mitään autoa kannata ostaa halvimmasta päästä? Ostin kuitenkin...eikä kaduta pätkääkään. On meinaan risanakin parempi auto ku tuo edellinen V70 vag-dieselillä, eihän tää ees kuullosta rikkinäiseltä betonimyllyltä

                Väijyin noita joustoja, kyllä ne molemmat vuotaa. Jos vaikka vaihtais ne ennenku ostaa uuden laatikon ja turbiinin ja turbon, mulla lähtee välillä nää korjaukset lapasesta Joku on varmaan mitannut minkälaiset joustot sinne menee ja mistä ne kannattaa hankkia?

                Jarrutehostimesta vielä, sisällä ei ollut vettä eikä tuolla kotelossakaan. Oli vaan lauantaina niin kumman jäykkä poljin ja tehostus poissa että olin ihan varma että täynnä jäätä. Ei oo toistunut...mikä lienee, ehkä se on tuo alipainepumppu koneen päässä jäässä hetkittäin pätkittäin :think

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6327
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by MrSnow View Post
                  Eihän mitään autoa kannata ostaa halvimmasta päästä? Ostin kuitenkin...eikä kaduta pätkääkään. On meinaan risanakin parempi auto ku tuo edellinen V70 vag-dieselillä, eihän tää ees kuullosta rikkinäiseltä betonimyllyltä

                  Väijyin noita joustoja, kyllä ne molemmat vuotaa. Jos vaikka vaihtais ne ennenku ostaa uuden laatikon ja turbiinin ja turbon, mulla lähtee välillä nää korjaukset lapasesta Joku on varmaan mitannut minkälaiset joustot sinne menee ja mistä ne kannattaa hankkia?

                  Jarrutehostimesta vielä, sisällä ei ollut vettä eikä tuolla kotelossakaan. Oli vaan lauantaina niin kumman jäykkä poljin ja tehostus poissa että olin ihan varma että täynnä jäätä. Ei oo toistunut...mikä lienee, ehkä se on tuo alipainepumppu koneen päässä jäässä hetkittäin pätkittäin :think
                  biltemasta löytyy ,pikkasen taisi olla isommat kun orggis mutta hitsi pelastaa tilanteen
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  Working...
                  X