Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39 528 Miksi lämppäri puhaltaa apparin puolelle kylmää??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiherpiipero
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 90

    E 39 528 Miksi lämppäri puhaltaa apparin puolelle kylmää??

    No niin, just äsken alko kyseinen pikku ropleema E39 kanssa. Ihmettelin et miten tuli sellanen viima autoon, niin eikö hemmetti apparin puolelle puhaltaa vaan kylmää ilmaa.

    96 on pirssi, automaatti ilmastoinnilla ja rest toimintokin on, mutta se ei varmaankaan tähän vaikuta.
    Jotenki tuntuis et siellä läpän säätömoottorissa vois olla vikaa?? Mutta mistä se moottori / läppä systeemi löytyy?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ettei vaan kuuluisa "siili" olisi viallinen.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Wiherpiipero
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 90

      #3
      ??
      Aika outoa jos toiselle puolen tulee ihan lämmintä tai kuumaa ilmaa, mutta toiselle kylmää ja siilissä vika. E36:ssa ei ainakaan noin siili oireillut, mene ja tiedä.

      **Lisää infoa löytynyt, taidan lähtiä koputtelemaan vesiventtiilejä**
      Last edited by Wiherpiipero; 26-01-2012, 11:24.

      Comment

      • Janne-90
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 246
        • Naantali

        #4
        tuleeko kovemmilla kierroksilla paremmin ??
        Mulla oli vastaava ongelma ja vesiventtiilit jumitti.
        Vaihdon koko höskän missä on kiertovesipumppu ja vesiventtiilit..
        Osa on aika kallis. n. 400 alkuperäisenä.

        Comment

        • Ivl
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 216
          • Oulunsalo

          #5
          Ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, lisää nestettä ja ilmaa.
          Bmw X5 2011
          Vw caddy 2019

          Comment

          • Sekottaja
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 73
            • kuopio

            #6
            Lämmityslaitteen kennon lämpötila anturi toiselta puolelta kaput. Itselle vaihdoin kuskin puolelle kuukausi sitten ku tuli vaan kylmää sille puolen. Inpalla tutkiessa näytti kuskinpuolen ilman lämmöksi 120 astetta niin puhalteli vaan kylmää. Löytyypi siitä mid näytön takaa ilmakanavista.
            530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

            Comment

            • Sekottaja
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 73
              • kuopio

              #7
              Eli tuossa osa 5. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...s_for_ac_unit/
              530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

              Comment

              • puppetmaster
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 74
                • Tampere

                #8
                No ei se siili ainakaan ole, sehän ohjaa puhallinta eikä lämpötilaa mitenkään...

                Vesiventtiili tai sitten anturi varmaan. Sinne kennollehan on automaatti-ilmastoinnillisessa kolme letkua, kaksi sisään ja yksi ulos? Lähtevät vesiventtiililtä nuo kaksi sisään, eikö? Niistä letkuista on nyt sitten varmaan toinen kylmä?

                Comment

                • Wiherpiipero
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 90

                  #9
                  Juu unohtu vähän päivitellä.

                  Vika oli vesiventtiilissä. Apparin puolen venttiili tosiaan jumitti ja siitä syystä tuli mamman puolelle pikkusen kirpeen olosta ilmaa. Kun kerta aukastiin se koko laitos, niin purettiin myös taukolämmittimen moottori / pumppu. Siellä oli toinen hiili jumissa. Nyt tulee tasasesti lämpöö ja taukolämmitinkin toimii hienosti.

                  Tehtiinpä tuossa torstaina vielä tämä paljon puhuttu webasto modaus... Vähän on osa putkista pirullisessa paikassa, mutta malttia malttia niin kyllä se onnistuu. Samalla laitettiin myös lohkolämmitin, tai mikä letkulämmitin se nykyään nimeltään on.

                  Tänään aamulla pakkasta 33`c. Auto oli kaksi tuntia lohkossa ja viimeisten 20 min ajan webasto päällä lisäksi. Täytyy sanoa että ei hullumpi yhdistelmä ollenkaan, moottori oli lämmennyt mukavasti ja auton sisällä oli lämmin. Olen oikein tyytyväinen uhraamiini 120 euroon ja neljään tuntiin jotka kuluivat webasto modausta tehdessä, lohkolämmitintä asentaessa ja autoa ilmatessa!

                  Comment

                  • kiesimies
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 21
                    • Iisalmi/Kempele, Kenian Esso

                    #10
                    Itellä teki sillä lailla että puhalti vänkärin jalkatilaan pelkkää kuumaa. Aikani rämpytin säätö nappeja nii rupes pelittämään. Pikkusen vänkärillä kesähelteessä rupes jalat hikoilemaan
                    528iA e39 -96

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎