Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webastoon apuja ja vähän käynnistysongelmaankin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sja4510
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 64
    • Suomi

    Webastoon apuja ja vähän käynnistysongelmaankin

    Täs olis taas näitä kuuluisia webastojuttuja. Ongelma olis seuraavanlainen. -01 mallin bemu jossa thermotop c/z diesel. Lähtee normaalisti päälle. Noin kahden minuutin päästä polttoainepumppu lakkaa nakuttamisen ja weba sammuu hiljalleen. Viime syksynä kortti korjattu. Webasto oli eilen pöydällä, jolloin testasin että vesipumppu toimii (toimii myös paikallaan), hehku syttyi hyvin irrallaan testaten. Palotila putsattu (oli karstaa jonkin verran) Paikallaan testaten toimii sen pari minuuttia ihan normaalisti. Palotilasta kuuluu iloinen humina ja puskee lämmintä pakarista kunnes sitten....sammuuu.

    No, eikä siinä kaikki. Auto odottaa suuttimen vaihtoa ja ei lähde käyntiin näillä pakkasilla ilman lämmitystä joten mihinkään testeriinkään ei tästä päästä.

    Viime viikolla samaa ongelmaa, mut muutaman käyntiin yrityksen jälkeen lämmitti normaalisti 30 min. No, epäilin et taas palotila karstainen (aikaisemmin putsaus auttoi) ja auto katokseen ja irroitteleen webaa....ja siihen se...sit jäi

    Weba ei mene vikatilaan vaikka viisikin kertaa yrittää päälle.

    Voisikohan olla ilmaa kierrossa? No, eipä se ilmauskaan onnistu kun ei saa autoa käyntiin.
    Kortin lämpöanturi hajalla?

    Nyt tarvittaisiin ihan oikeasti apuja, muuten odotellaan kevättä ja joutuu ajeleen mazdalla. Olisko jollakin ollut samaa ongelmaa.

    Pumppu pohjassa nakuttelee ihan normaalisti sen pari minuuttia.

    Tankissa on polttoainetta ja akku vuoden vanha ja ctekin perässä koko ajan.

    Voi pojat kun on varmaan hiukka epäselvää selostusta....sori
    Last edited by sja4510; 27-01-2012, 23:26.
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    testeriin pitäisi päästä,että näkee mikä parametri siellä täyttyy.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Kyllähän nyt näillä keleillä pitäisi helposti vielä käynnistyä jos vaan hehkut on kunnossa.. Ja kuten edellä sanottu niin testeriä tarvittaisiin, koska on muuten melkoista hakuammuntaa. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi katsoa foorumilta joku lähistöllä asuva inpan omistaja ja lähettää yksityisviestiä ja sopia korvaus jolla hän tulisi sinne vikakoodit lukemaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Tuhnu
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 22
        • Joensuu

        #4
        Itellä kun oli ohi vuotoa suuttimissa. auto lähti paremmin käyntiin -30C pakkasellakin kylmänä kuin et ois eka ajanu sen lämpimäks tai lämmittäny weballa.

        Comment

        • sja4510
          Bimmer Rookie
          • Nov 2010
          • 64
          • Suomi

          #5
          Täytyy huomenna kokeilla vaihtaa tuohon webaan varaosista palopesä ja hehku. Alkoi epäilyttämään korttivika, olisko liekkivahti sökö?? Ilmoittelen huomenna miten kävi.

          Viime talvena oli jo samaa ongelmaa auton käynnistävyyden kanssa ja vikakoodit oli
          2550 Rail pressure control at start

          4693 Pre supply pressure sensor
          Rahu sit tsekkas suuttimen ohivuodon ja huomas yhdessä n. 30% enemmän kuin muissa.
          No Rahulta kun lähti (alkoi olla jo lämpötila 0 tienoilla ja kevättä kohti) ei käynnistyksen kanssa ollut enään ongelmia. Kunnes sit taas tänä talvena ensimmäiset pakkaset estivät autoa käynnistymästä.

          Tähän saakka on pärjätty aamun webaston lämmityksellä ja sen jälkeen auto käynnistyykin koko päivän ihan normaalisti. Kunnes aamulla taas riittää 10 min weban pöhistely ja auto käyntiin niinkuin palmun alta.

          Nyt sit kun aloitte kommentoimaan niin alkoi mietityttään, et voisko olla jotain muuta. Hehkut vaihdoin heti kun huomasin käynnistysvian mut ei vaikutusta. Voisko olla hehkun releessä. Vikakoodia tähän suuntaan ei ole antanut.

          Asentoanturi juttu, voisko vaikuttaa??

          Polttoainepuolta mietin heti mut kokeilin että starttauksessa syöksi ainetta hyvin
          Rahulta saatua tietoa tuosta 2550 vikakoodista:
          fuel pre-supply pressure 3.57 bar
          RPC rail pressure 108 bar


          Jossakin lämpö tekee (weba lämpiää) pakkasilla jotakin, koska jo 10 min lämmitys käynnistää auton. Nyt on turha jo -5 asteen pakkasella yrittää starttailla ilman lämmitystä.
          Epäilys oli tuohon suuttimeen, lämpölaajentuma tiivistää suutinta.

          Hyvät neuvot olis taas tarpeen. Alkaa kotiväki taas kyseleen et miksei bemari liiku :think

          Ps. Onhan näissä bemareissa kaikenlaisia vikoja, mut niiden kanssa pärjää niinkauan kun on nämä sivut. On meinaan hiukka lueskeltu ja opittu kaikanlaista e39:n sielunelämästä. Hienoa kun porukka jakaa tietoa


          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            No kyllähän kutoskoneen pitäisi käynnistyä vaikka viidellä sylinterillä, joten eiköhän siellä jotain muutakin ole vialla. Hehkujen ohjausboxi voisi myös aiheuttaa, että ei hehkuta. Itsellä on bensa niin ei ole omakohtaisia kokemuksia diiselikoneista, mutta muistelisin jonkun kirjotelleen täällä, että käynnistyy vielä -30c ilman lämmitystä jos kaikki on kunnossa.

            Niin nämä foorumit ovat kyllä todella hyödylliset bemarin omistajalle.. Empä olisi varmaan omaanikaan hankkinut, jos ei olisi näitä useita BMW-foorumeita, joista löytyy apua ja tietoa. Suosittelen myös lämpimästi tilaamaan kaapelin inpalle, jotta saat itse lueskeltua vikakoodit niin helpottaa kun niitä ongelmia ilmenee. Kaapeli tolle inpalle maksaa jotain 20-50€ joten sen säästää jo siinä kun kerran lukee vikakoodit. Softat tulee monelta ebay-myyjältä mukana ja jos ei tule niin netistä löytyy..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Tuskin se suuttimen ohivuoto on ainakaan vähentynyt ajan saatossa. Eiköhän tuo ole selvä peli.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                No kyllähän kutoskoneen pitäisi käynnistyä vaikka viidellä sylinterillä.
                Se käynnistyy nollalla sylinterillä, jos yhdenkin vuotavan suuttimen takia pudonnut rail-paine ei riitä avaamaan suuttimia.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • sja4510
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2010
                  • 64
                  • Suomi

                  #9
                  Kiitoksia. Kaikesta huolimatta taidan seuraavaksi taistella tuon suuttimen kuntoon mut kaikkia neuvoja ja kokemuksia otetaan vastaan.

                  Eiko suutin ole tähän -01 530d 142kw numeroa 13537785984
                  Oletteko ebaystä Saksasta tilailleet suuttimia, jos olette niin voitteko suositella jotain paikkaa.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Se käynnistyy nollalla sylinterillä, jos yhdenkin vuotavan suuttimen takia pudonnut rail-paine ei riitä avaamaan suuttimia.
                    Toki se jättää käynnistymättä, jos paine tippuu niin paljon ettei suuttimet avaudu, mutta lisääkö muutoma aste pakkasta jo niin paljon vuotoa, että ei suuttimet avaudu? Plussa keleillä kuitenkin kiesi käynnistynyt ongelmitta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • sja4510
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 64
                      • Suomi

                      #11
                      Juuri näinhän on tapahtunut. Viime talvena vielä -5-10 asteen pakkasella sahauksen jälkeen käynnistyi mut tänä talvena pienikin pakkanen estää käynnistämisen. Kun auton saa käyntiin toimii se ihan normaalisti.

                      Comment

                      • sja4510
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 64
                        • Suomi

                        #12
                        No niin, tuosta webastosta taas. Vaihdoin varaosista hehkun ja palopesän. Toimi aivan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Normaalisti pari minuuttia ja sit sammuu. Ei heitä lopussa mitään savupilveä.

                        Olisko tuo liekkivahti tosiaan mennyt?

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #13
                          Mutta juurihan sen sanoit vaihtanees:think
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • sja4510
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2010
                            • 64
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by exautisti View Post
                            Mutta juurihan sen sanoit vaihtanees:think
                            No, juu. meni nimikkeet sekaisin. Tarkoitin sitä kortilla ollutta komponenttia (nimikettä en nyt muista) joka haistelee sitä liekkvahtia. Tsekkasin et kyllä se oli viime syksyn korttihuollossa se oli vaihdettu.

                            Comment

                            • tron2200
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 7
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by sja4510 View Post
                              No niin, tuosta webastosta taas. Vaihdoin varaosista hehkun ja palopesän. Toimi aivan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Normaalisti pari minuuttia ja sit sammuu. Ei heitä lopussa mitään savupilveä.

                              Olisko tuo liekkivahti tosiaan mennyt?
                              Minulla on kokemuksia Ardicista, joka oireili juuri kuvailemallasi tavalla. Tuskinpa noissa lämmittimissä logiikka nyt kuitenkaan kauheasti poikkeaa toisistaan.
                              Ardic teki niin että sytytti, jonka jälkeen n. 60s. päästä meni pois päältä. Löysin jostain netin syövereistä tuolloin kaaviokuvan käynnistysrutiinista ja siitä selvisi, että juurikin 60 sekunnin kieppeillä liekkivahdilta kysytään, onko palopesässä valkeaa.

                              Liekkivahti meni vaihtoon ja lämmitin tuli kuntoon.

                              Töissä on noita Webastoja monessa vehkeessä ja niissä on ollut joskus samanlaista oiretta, joka on korjautunut irroittamalla Webaston virtaliitin muutaman minuutin ajaksi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎