Eli autossa aika liki samankaltaiset oireet kun olisi egr-termostaatti vaihdon tarpeessa. Kylmällä ilmalla siis lämmöt seilaa siinä mittarin keskivälin ja kylmänpuolen kolmanneksen välillä tai oikeastaan ei missään vaiheessa edes nosta sitä viisaria suoraksi puoliväliin vaan jää aina huikan vajaaksi siitä. Nyt kun rupes pakkasta olemaan reilummin niin huomasin sen kun taas lämpimämmillä keleillä ei tätä ongelmaa ole. MUTTA soitin merkkiliikkeeseen ja kysyin sitä egr-termostaatin hintaa ja sanoivat että koska mun auto on rullannut tehtaalta ulos joulukuun lopussa -98 niin siinä ei sitä egr-termaria olisi? Sanoivat että kyse on mahdollisesti webastosta joka munkaan mielestä ei lähde päälle missään vaiheessa (moottorin puoli siis). Sisälle lähtee puhaltamaan ajastimella mutta koneelle ei ja näytöstä löytyy erikseen ajastukset aux heat ja aux ventilation. Ajastuksen kun laittaa moottorin puolelle ja kun pitäisi alkaa tapahtumaan niin ainoa asia minkä tekee on se että vilkauttaa sitä näytön (4:3 tv/navi) vieressä olevaa punasta weban ajastuksen merkkivaloa pari kertaa ja se on siinä. Ei lähde päälle etukäteen eikä mun mielestä silloinkaan kun koneen käynnistää. Mittariston ajotietokoneeseen kyllä tulee teksti pre-heating mutta mitään ei tunnu tapahtuvan.
Tartteeko kone oikeasti yli -15 asteen pakkasissa koko ajan webastoa pitääksen lämmöt oikeina? Eikö normaalilla ajamisella lämmöt siihen puoleenväliin muka kohoa ollenkaan? Vai onko kyse jostain muusta?
Tartteeko kone oikeasti yli -15 asteen pakkasissa koko ajan webastoa pitääksen lämmöt oikeina? Eikö normaalilla ajamisella lämmöt siihen puoleenväliin muka kohoa ollenkaan? Vai onko kyse jostain muusta?
Comment