530d suutin/liitin herja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    530d suutin/liitin herja

    Rupesi toissapäivänä auto tärryyttämään ja tuntumaan tehottomalta. Naftaa oli tankissa tuolloin about 10L. Mieleeni juolahti josko dieselin joukossa olisi vettä. Aamulla tankkasin 80€:llä ja vähän aika sitten heitin sekaan melkein pullollisen diesel 100:aa. Kävin vaihtamassa naftasuodattimen ja kappas, se oli ihan täynnä vettä.

    Onkos jotain konstia miten tuo vesi saadaan polttoainejärjestelmästä kepuli konstein pois vai ajeleeko vain?
    Last edited by Night-Wind; 23-02-2012, 20:49.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #2
    Koskas oli viimeeksi vaihdettu suodatin + onko tankki kuinka vajaa ollu nollakeleillä?

    Meinaan sitä ihan yleisesti sinne aina tulee, ei välttämättä muualla ole kuin se suodattimessa oleva.
    Syksyllä suodattimen vaihto ja tankki mahdollisimman täynnä nollakeleillä on paras lääke. Ja siksi se suodatin pitäis aina vaihtaa syksyllä, jotta ei jäädy talvella.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #3
      En tiedä milloin se on viimeksi vaihdettu, koska ostin auton vasta loppukesästä. Itse vaihdoin äsken vasta ekaa kertaa. Tosiaankin välillä pääsee tankki turhankin tyhjäksi joksikin aikaa, eli viisari yleensä enemmän tyhjän puolella.

      En oikeasti tiedä missä on vika, veikkaan vaan että järjestelmässä vettä koska entinen suodatin oli sitä piripintaan asti. Ajotietokone ei herjaa mistään ja auto käynnistyy normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä siellä 700 hujakoilla missä kuuluukin. Biili vaan tuntuu jotenkin tukkoiselta, ei vastaa kaasuun, röpöttää/käy epätasaisesti. Liekö sitten veden vika vai minkä hemmetin.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • jeepster
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 127
        • uusimaa

        #4
        Se kannattaa sitte vaihtaa uudestaan hetken päästä se suodatin, jos kerta oli täys vettä. Suodattimeen sen veden kuuluukin kerääntyä, mutta aika outoa kyllä jos oli täys vettä, silloinhan sitä ois kierrossakin jo, ja luulis jäätyvän sinne suodattimeen sekä letkuihin.

        Eikös sen diesel100 pitäis se vesi liottaa sieltä pois kanssa, aika myrkkyä kyllä, moni on ehdottoman ei sen käytön suhteen.

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #5
          Kierrossahan sitä onkin, kun auto noin käyttäytyy suodattimen vaihdon jälkeenkin. Ei kai sitä vaihtaa taas täydy, eikö riitä pelkkä tyhjentäminen jos siellä vettä on? Ei ole pystynyt jäätymään, kun auto yöt lämpimässä tallissa.

          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #6
            Niinno, voihan sen tyhjentääkin tietysti, mutta saattaa sitten pakkasella se suodatin jäätyä, sitä vettä jää sinne suodatinpanokseen luultavasti kuitenkin...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Tuli suodatin tyhjennettyä, nyt oli enemmänkin naftan väristä tavaraa mitä kaadoin lumeen. Tankin korkki oli yön auki, josko tuosta oli mitään hyötyä. Tarvii käydä heittämässä pian lenkki.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #8
                Sama peli jatkuu. Huomannut, että auto pelittää hieman paremmin kun kone on lämmin. Käy ainakin tasaisemmin. Harmi homma, jos se vesi ei sieltä lähde millään pois.
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #9
                  Itse tyhjentäisin tankin ja laittaisin uuden suodattimen.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Kävin luetuttamassa vikakoodit ja vehje ei löytänyt mitään. Yrittivät sitten suuttimien livedataa seurata, mutta tämän vuosimallin vehkeestä puuttuu sitten muka joku yksi pinni, joten heidän vehkeet eivät tähän soveltuneet. Käskivät vaan mennä joupille suutin testiin.

                    En siis enää usko, että on missään vedessä vika koska auto käyttäytyy kokoajan yhtä v-mäisesti. Jos se vesi sieltä olisi edes vähän häipynyt, mitä oletan - niin olisi tuo oirekin laantunut. Ajaa semmosta 80-90km/h ja painaa kaasun pohjaan niin auto ei kiihdy mihinkään. Aina kun painaa kaasua niin auto rupeaa tärisyttämään kiihtymisen sijasta. Pienemmillä vaihteilla ja nopeuksilla auto kumminkin on pirteämpi.

                    Kysyin, että mahtaisiko vika olla tankin siirtopumpussa. Kuulemma ei. Auto kumminkin käynnistyy ihan normaalisti, mutta kierrosluku viisari elää semmosta pientä elämää siinä 700 tasan ja välillä hiukan yli.

                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #11
                      Olisiko nyt hyvä aika hankkia INPA ja ruveta sillä katselmaan live dataa?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Ettei nyt vaan olisi vika murtuneessa ruiskutussuuttimen johtosarjassa?

                        Tästä kyllä pitäisi löytyä vikakoodi muistissa jos on aiheuttanut katkosia.

                        Auto pitää viedä sellaiseen testeriin joka ymmärtää. Joku harrastaja voisi INPA:lla lukaista. Kokeile kumminin nyt, että otat moottorin päältä suojamuovit pois ja laitat koneen käyntiin. Sitten heiluttelet ruiskutussuuttimille meneviä johtoja jos käynti muuttuu niin silloin olet löytänyt katkoksen johtosarjasta ja vika on siinä. Itselläni on juuri samanlainen juttu menossa ja vikana on murtuma johtosarjassa.

                        Toiminut toistaiseksi ihan hyvin kun käänsin johdon "parempaa" asentoon niin saa kontaktia.....

                        Korjata tuo kyllä pitää...
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          #13
                          Edellisen omistajan naapuri sanoi privassa vähän aika sitten, että johtosarja on uusittu joku vuosi takaperin. Tästä kyllä varmaan aikaa, mutta eihän näitä nyt kovin useasti tarvi uusia? Tosiaankin vikakoodeja ei antanut, käyn huomenna toisessa paikassa kyselemässä voisiko tsekata suuttimet.

                          casino, eli silloin kun sulla oli vika päällä niin vika oli sama kuin mulla? Huono tyhjäkäynti, tärinä/värinä, huono kiihtyvyys, vie enemmän tavaraa?

                          Eihän näissä toista polttoainesuodatinta ole?
                          Last edited by Night-Wind; 20-02-2012, 19:14.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8974
                            • Kellokoski

                            #14
                            Tarkista alipaineletkut? Koneen tukikumille menevät ainakin on monesti rikki ja alipaineella ohjataan turbon siipiä eli vaikuttaa tehoihin sitä kautta :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              #15
                              Soitin toiseen paikkaan ja ei luonannut sielläkään suuttimien tsekkaus. Passitti vaan turkuun, johonkin diesel pajaan. Ei edes suositellut jouppia.

                              Kävin jokaisen suuttimen liittimen auki, ei vaikutusta. Näytti muutenkin suht hyvältä johdot/liittimet. Auto ei tosin käynyt silloin, mutta silläkös väliä. Käynnistyksestä vielä sen verran, että pamahtaa käymään kyllä hyvin, mutta kierrokset käy vähän aikaa siellä 800 tuntumassa, kunnes tippuu alemmas. Kulutus on noussut ainakin litran.
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              Working...
                              X