Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540iA automaatti sekoilee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonto!
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 205
    • Hausjärvi

    e39 540iA automaatti sekoilee!

    Tervehdys!

    Elikkästen, tänään rupes loota temppuilemaan. Lähdin himasta rauhaksiin ja laatikko vaihtaa normaalisti kakkosta, kunnes veto loppu ja alkaa pätkiminen ym.. muutama satametriä rötäämistä ja mittaristoon syttyy abs/luistonesto valot, rötääminen loppu samantien.. Noh, siitä sitten isolletielle ja laatikko vaihtelee hienosti kolmoselle asti! Siitä ylöspäin vaihteet ei vaihdu ku stepillä. Muutama kilometri eteenpäin ja ajoin tien sivuun, virrat pois päältä ja tauluun lävähtää trans fail safe prog. noh, hetki odottelua ja ilmotus on poissa. Auto liikkeelle ja kolmoselle asti mennään taas hienosti, ei vaihda isompaa ja stepillä loput. Tulen risteykseen about. 30km/h absit rutisee kuivalla asfaltilla? Vähäaikaa ajoa ja taas syttyy absi ja luistonestovalo. Auto tiensivuun ja vähäaikaa odottelua, abs/luistonesto valot poissa ja menoks.. Laatikko ei edelleenkään vaihda kolmosta isompaa D:llä eikä sportilla, ainoastaan stepillä. Kiihytin vauhdin noin 90km/h kolmos vaihteella, laatikko siis D:llä, kaasupohjaan ja luistonesto alkaa vilkkumaan kuivalla asfaltilla ja ei vaihda isompaa. Mikä siis mättää? Laatikko ei luista,äännä tai päästele minkäänlaisia hajuja. Tuntuu nyt että vika juontaa johonkin abs ym. ongelmaan?! Kiitoksia jo etukäteen!

    -Toni
    e39 523iA -97
    e87 120d -10
    e30 M-tech II v8 cabrio -93
    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
    Ex e60 530i -03
    Ex e39 528 Touring -97
    Ex e39 540iA -97
    Ex e36 328 Coupe -96
    Ex e34 535 -91
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Ehdottasin vikakoodinlukua abseilta ja laatikolta esim. inpalla ja toimenpiteitä siitä eteenpäin.

    Spekulaatiolla jos heitän, niin joku abs-anturi temppuilee ja tulee väärää signaalia -> vaihdelaatikko luulee että ajetaan perä sivulla ja ei suostu vaihtamaan vaihteita. Tällöin vaihdelaatikossa on vikakoodeina joku abs-anturi hyvällä tuurilla ja vian ollessa päällä näkyy vaihdelaatikon livedatassa "error when cornering" täppä mustana.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #3
      Mites

      Onko tullut vaihdettua renkaita hiljattain?
      Appiukon E39 teki samaa liian löysärunkoisilla talvirenkailla. Muuten toimi täydellisesti, mutta ei antanut juuri kolmosta isompaa vaihdetta.
      Kokeiltiin vaihtaa kesärenkaat alle ja laatikko toimi niinkuin pitääkin.

      Comment

      • Tonto!
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 205
        • Hausjärvi

        #4
        Originally posted by Rale View Post
        Onko tullut vaihdettua renkaita hiljattain?
        Appiukon E39 teki samaa liian löysärunkoisilla talvirenkailla. Muuten toimi täydellisesti, mutta ei antanut juuri kolmosta isompaa vaihdetta.
        Kokeiltiin vaihtaa kesärenkaat alle ja laatikko toimi niinkuin pitääkin.
        Samat renkaat on pyöriny alla joulukuusta lähtien.. Edessä ja takana samaa kokoa. eikä ole edes kulunut. Vikakoodit kun pääsis lukemaan niin selviäis jo monta asiaa.
        e39 523iA -97
        e87 120d -10
        e30 M-tech II v8 cabrio -93
        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
        Ex e60 530i -03
        Ex e39 528 Touring -97
        Ex e39 540iA -97
        Ex e36 328 Coupe -96
        Ex e34 535 -91

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Jep

          Juu nekin oli samaa kokoa kaikki kumit ja alle 2kk toimi ihan ok. Sitten ilmat kanssa lämpeni hieman ja ongelmat alkoi.

          Oireet vaan täysin samat. Ja toi kokeilu on kuitenkin ilmainen.
          Käytiin tuota laakkosellakin näyttämässä. Yllätys, diagnoosi oli vaihdetaan uus laatikko.

          Comment

          • Tonto!
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 205
            • Hausjärvi

            #6
            Originally posted by Rale View Post
            Juu nekin oli samaa kokoa kaikki kumit ja alle 2kk toimi ihan ok. Sitten ilmat kanssa lämpeni hieman ja ongelmat alkoi.

            Oireet vaan täysin samat. Ja toi kokeilu on kuitenkin ilmainen.
            Käytiin tuota laakkosellakin näyttämässä. Yllätys, diagnoosi oli vaihdetaan uus laatikko.
            Ylläri sinänsä että tarjoovat heti kättelyssä uutta lootaa nojoo, kesärenkaita ei tällä hetkellä ole.. Pitäs tilata muutenkin lähiaikoina. Muutta kahtotaan saanko mä ton carsoftin pelaamaan. Ei mikään paras ohjelma, mutta jos jotain edes selviäis!
            e39 523iA -97
            e87 120d -10
            e30 M-tech II v8 cabrio -93
            Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
            Ex e30 325 M-tech II m52 -89
            Ex e60 530i -03
            Ex e39 528 Touring -97
            Ex e39 540iA -97
            Ex e36 328 Coupe -96
            Ex e34 535 -91

            Comment

            • Tonto!
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 205
              • Hausjärvi

              #7
              Noniin, elikkä en päässy carsoftilla lukemaan mitään. Tulee teksti "module does not respond" status error. Mutta sain sentäs nollattua abs/asc vikamuistin, toiveikkaana koeajolle ja sehän toimi niinku ennenkin. Eli vaihteet menee kaikki sisään ilman mutinoita! : ) Joku anturi vika tässä nyt on, tänään nyt sahannu tolla noita koelenkkejä ja sillon kun se rupee röpeltämään/puutumaan eli ei ota tehoja, painoin asc napista ja heti rupes tehoja ottamaan normaalisti. Tämä ei kuitenkaan poistanu vielä sitä vaihto ongelmaa. Eli vasta ABS vikamuistin nollaaminen autto ongelmaan! Vieläkun sais luettua että mikä anturi mättää..
              e39 523iA -97
              e87 120d -10
              e30 M-tech II v8 cabrio -93
              Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
              Ex e30 325 M-tech II m52 -89
              Ex e60 530i -03
              Ex e39 528 Touring -97
              Ex e39 540iA -97
              Ex e36 328 Coupe -96
              Ex e34 535 -91

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Morkai View Post
                Spekulaatiolla jos heitän, niin joku abs-anturi temppuilee ja tulee väärää signaalia
                Komppaan myös ko. anturia.Vikakoodien lukaisulla toki tarkentuu.

                Comment

                • Tonto!
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 205
                  • Hausjärvi

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Komppaan myös ko. anturia.Vikakoodien lukaisulla toki tarkentuu.
                  Jees, oikeeseenhan se Morkai osu. Sais nyt noi lukuvehkeet pelittämään tai hommais sen INPA:n. Kyllä tämä tästä!
                  e39 523iA -97
                  e87 120d -10
                  e30 M-tech II v8 cabrio -93
                  Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                  Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                  Ex e60 530i -03
                  Ex e39 528 Touring -97
                  Ex e39 540iA -97
                  Ex e36 328 Coupe -96
                  Ex e34 535 -91

                  Comment

                  • tuomaskivekas@hotmail.com
                    Newbiemmer
                    • Mar 2012
                    • 12
                    • Naantali

                    #10
                    Originally posted by Tonto! View Post
                    Tervehdys!

                    Elikkästen, tänään rupes loota temppuilemaan. Lähdin himasta rauhaksiin ja laatikko vaihtaa normaalisti kakkosta, kunnes veto loppu ja alkaa pätkiminen ym.. muutama satametriä rötäämistä ja mittaristoon syttyy abs/luistonesto valot, rötääminen loppu samantien.. Noh, siitä sitten isolletielle ja laatikko vaihtelee hienosti kolmoselle asti! Siitä ylöspäin vaihteet ei vaihdu ku stepillä. Muutama kilometri eteenpäin ja ajoin tien sivuun, virrat pois päältä ja tauluun lävähtää trans fail safe prog. noh, hetki odottelua ja ilmotus on poissa. Auto liikkeelle ja kolmoselle asti mennään taas hienosti, ei vaihda isompaa ja stepillä loput. Tulen risteykseen about. 30km/h absit rutisee kuivalla asfaltilla? Vähäaikaa ajoa ja taas syttyy absi ja luistonestovalo. Auto tiensivuun ja vähäaikaa odottelua, abs/luistonesto valot poissa ja menoks.. Laatikko ei edelleenkään vaihda kolmosta isompaa D:llä eikä sportilla, ainoastaan stepillä. Kiihytin vauhdin noin 90km/h kolmos vaihteella, laatikko siis D:llä, kaasupohjaan ja luistonesto alkaa vilkkumaan kuivalla asfaltilla ja ei vaihda isompaa. Mikä siis mättää? Laatikko ei luista,äännä tai päästele minkäänlaisia hajuja. Tuntuu nyt että vika juontaa johonkin abs ym. ongelmaan?! Kiitoksia jo etukäteen!

                    -Toni

                    Mulla sekoili eilen myös pahasti E91 -06 automaattiaski.

                    Vakionopeudensäätimellä kun ajelin 60km/h ja vedin jyrkässä alamäessä kunnon painaumaan tiessä niin auto niiasi ja loota heitti ilmeisesti kakkosen sisään vakkarin edelleen ollessa päällä!!

                    Äkkiä jarrua ja tilanne haltuun. Ajelin rauhallisesti Helsingin motaria vakionopeudensäädin päällä ja koitin aistia koneen sielun elämää ja kaikki oli OK toistaiseksi.

                    Taustaa sen verran että itsellä alkoi vakionopeudensäädin alku talvesta temppuilemaan. Vaihdoin runflat kitkat Michelinin R16-205-55 nastoihin. Vakionopeudensäädin menee välillä ajossa pois päältä ja epäilen että kun rengas antaa auton alla myöden, menee jokin bitti koneessa vinoon ja vakkari menee pois päältä. Onko tämä mahdollista? Vai olisiko tuo legendaarinen ABS-anturi sökö, sillä nyt olen huomannut että suht kalliit ja uudet etulevyt ovat menneet myös soikeiksi (auto täristää jarruttaessa)

                    Eli voisiko viallinen ABS-anturi vaikuttaa levyihin, laatikkoon ja vielä vakionopeudensäätimeen?

                    Comment

                    • Töttis
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 22
                      • Vaajakoski

                      #11
                      Mulla vastaavassa kamppeessa potkii(varsinkin kylmänä)pykäliä päältä ja välillä ollaan Failuresafeprogramilla ja moottorijarrussa kopsauttaa niin kovasti pienempää pesään että meinaa renkaat vetää sutia...:think
                      Lämpimänä se siitä vähän rauhoittuu,mutta ei se hyvin sittenkään pelitä.
                      En tiedä vaikuttaako siihen puolitoista kuukautta sit tehty laatikko-öljyn vaihto...:think
                      reilu 6 litraa sinne saatiin menemään ja täältä kun oon lueskellut niin parikymmentä litraa on huuhtomalla mennyt...
                      Eli oliskohan tuo nyt sitä että kakka liikkuu ja tukkii venttiilejä?:think
                      Ja mahtaiskohan auttaa jos vielä kerran vaihtaisi ne laatikko-öljyt?
                      Öljynvaihdon jälkeen pelasi tosi hienosti loota noin kaksi-kolme viikkoa...

                      Comment

                      • tuomaskivekas@hotmail.com
                        Newbiemmer
                        • Mar 2012
                        • 12
                        • Naantali

                        #12
                        Soittelin eräälle alueen asiantuntijalle ja hänen ensimmäinen neuvo oli ajaa talvet vankempirunkoisilla talvinakeilla. Eli etu- ja takapyörät pyörii liikaa eri nopeuksilla aika ajoin johtuen renkaan kumiseoksen venymisestä jolloin AINAKIN vakionopeudensäädin menee pois päältä.

                        Noh tuohon askin sekoiluun hän ei ottanut kantaa. Luetutin vikakoodit (en merkkiliikkeessä) eikä sieltä laatikkoon liittyvää virhebittiä löytynyt. Aski on toiminut nyt ihan hyvin.
                        Noista laatikon öljyistä joskus soitin Raision autokeskukseen ja vastasivat vain että Bemariin ei vaihdeta laatikon öljyjä..että ovat kuulemma "ikuiset"

                        Kannattaa ehkä Töttis käydä merkkiliikkeessä kysymässä tuosta sun laatikosta. Ei sen kuulu tökkiä noita vaihteita sisälle! Sulla saattaa olla öljyt sieltä ihan vähissä!
                        Last edited by [email protected]; 27-03-2012, 09:39. Reason: Lisäys

                        Comment

                        • Töttis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 22
                          • Vaajakoski

                          #13
                          Originally posted by [email protected] View Post
                          Soittelin eräälle alueen asiantuntijalle ja hänen ensimmäinen neuvo oli ajaa talvet vankempirunkoisilla talvinakeilla. Eli etu- ja takapyörät pyörii liikaa eri nopeuksilla aika ajoin johtuen renkaan kumiseoksen venymisestä jolloin AINAKIN vakionopeudensäädin menee pois päältä.

                          Noh tuohon askin sekoiluun hän ei ottanut kantaa. Luetutin vikakoodit (en merkkiliikkeessä) eikä sieltä laatikkoon liittyvää virhebittiä löytynyt. Aski on toiminut nyt ihan hyvin.
                          Noista laatikon öljyistä joskus soitin Raision autokeskukseen ja vastasivat vain että Bemariin ei vaihdeta laatikon öljyjä..että ovat kuulemma "ikuiset"

                          Kannattaa ehkä Töttis käydä merkkiliikkeessä kysymässä tuosta sun laatikosta. Ei sen kuulu tökkiä noita vaihteita sisälle! Sulla saattaa olla öljyt sieltä ihan vähissä!
                          Joo nyt sinne öljyt vaihdettiin toisen kerran ja lisättiin...3.5litraa oli vajausta ja nyt toimii kuin uutena eikä töki potki tai luista.
                          Onneksi se ei ehtinyt hajota

                          Comment

                          • Tonto!
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 205
                            • Hausjärvi

                            #14
                            Originally posted by Tonto! View Post
                            Tervehdys!

                            Elikkästen, tänään rupes loota temppuilemaan. Lähdin himasta rauhaksiin ja laatikko vaihtaa normaalisti kakkosta, kunnes veto loppu ja alkaa pätkiminen ym.. muutama satametriä rötäämistä ja mittaristoon syttyy abs/luistonesto valot, rötääminen loppu samantien.. Noh, siitä sitten isolletielle ja laatikko vaihtelee hienosti kolmoselle asti! Siitä ylöspäin vaihteet ei vaihdu ku stepillä. Muutama kilometri eteenpäin ja ajoin tien sivuun, virrat pois päältä ja tauluun lävähtää trans fail safe prog. noh, hetki odottelua ja ilmotus on poissa. Auto liikkeelle ja kolmoselle asti mennään taas hienosti, ei vaihda isompaa ja stepillä loput. Tulen risteykseen about. 30km/h absit rutisee kuivalla asfaltilla? Vähäaikaa ajoa ja taas syttyy absi ja luistonestovalo. Auto tiensivuun ja vähäaikaa odottelua, abs/luistonesto valot poissa ja menoks.. Laatikko ei edelleenkään vaihda kolmosta isompaa D:llä eikä sportilla, ainoastaan stepillä. Kiihytin vauhdin noin 90km/h kolmos vaihteella, laatikko siis D:llä, kaasupohjaan ja luistonesto alkaa vilkkumaan kuivalla asfaltilla ja ei vaihda isompaa. Mikä siis mättää? Laatikko ei luista,äännä tai päästele minkäänlaisia hajuja. Tuntuu nyt että vika juontaa johonkin abs ym. ongelmaan?! Kiitoksia jo etukäteen!

                            -Toni
                            Jepulis. Koodit luettu ja herjas vasenta etus ABS anturia. Vaihdoin uuteen ja nyt toimii taas niinkuin pitää!
                            e39 523iA -97
                            e87 120d -10
                            e30 M-tech II v8 cabrio -93
                            Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                            Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                            Ex e60 530i -03
                            Ex e39 528 Touring -97
                            Ex e39 540iA -97
                            Ex e36 328 Coupe -96
                            Ex e34 535 -91

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎