Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m54b30 sekaisin-Korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macinaggio
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 119
    • Espoo

    e39 m54b30 sekaisin-Korjattu

    Tämä ongelma saattaa liittyä Zemex v3 mp3-adapteriin, jonka mielestäni onnistuneesti asensin viikko sitten. Kokeilin adapteria asennuksen jälkeen ilman että auto oli käynnissä ja mp3:set korvasivat cd-vaihtajan niin kuin pitikin. Ainoa huomio oli että vaikka käänsi radion pois päältä ja autossakin siis virrat pois, jäi usb-tikun ledi vilkkumaan, joten otin tikun pois. Olen pariin otteeseen ajanut autolla ilman usb-tikkua ja kaikki on toiminut normaalisti, paitsi että ajon aikana ja virrat päällä en ole tikkua kokeillut.

    Tänä aamuna laitoin usb-tikun ensin töikseni paikalleen ja se alkoi vilkkua kuten ennenkin. Mutta autopa ei käynnistynytkään. Sähköratti ei liiku automaattisesti mihinkään (sen sijaan kuuluu sen ajan kuin ratti ennen liikkui outo surina), ajovalot eivät toimi, radioon ei tule virta virta-avaimen missään asennossa, mittariston merkkivalot palavat normaalisti, sisävalot palavat normaalin kirkkaasti, ovet menevät lukkoon ja auki avaimen napista, ilmastoinnin läpötilanäyttö toimii, puhelimeen tulee virta mutta punainen valo syttyy eikä se toimi jne.

    En tietenkään ehtinyt syventyä ongelmaan vielä kovinkaan paljon, mutta läppärin ehdin nopeasti kytkeä ja Inpa ei mielestäni löydä kaikkia ennen löytämiään bokseja. Moottorin vikakoodina "thermostat heater", kun nolaa ei tule uudestaan. Hanskalokeron sulakkeet katsoin nopeasti: viiden amperin No38 oli palanut, vaihdoin uuden, ei palanut uudestaan mutta ei mitään muutakaan vaikutusta. Zemexin tietenkin irrotin haaroitusjohtosarjastaan (haaroitusjohtosarja on edelleen paikallaan), ei vaikutusta.

    Joten nyt olisivat hyvät vinkit tarpeen. Mikähän nyt hajosi?
    Last edited by Macinaggio; 16-03-2012, 21:58.
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1996
    • Tampere

    #2
    ensimmäinen arvaus olisi, että akku on heikossa hapessa.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Virtalukon pohjassa vika. Kokeile renkuttaa avain lukossa.

      Comment

      • Macinaggio
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 119
        • Espoo

        #4
        Kiitokset vinkeistä. Mittasin akun napajännitteen ja se oli huimat 7.3 V. Uusi akku konttiin ja kaikki toimii taas normaalisti. Koska en usko epätodennäköisiin yhteensattumiin, ajattelin että sähköongelmien syy oli pakko olla aikaisemmin tekemissäni sähkökoplauksissa, ja menin heti täysin neuvottomaksi. Virtalukon pohjan vikakin tuntui niin hyvältä veikkaukselta että ehdin jo tilata sellaisenkin, joten onhan sitten varalla.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by Macinaggio View Post
          Virtalukon pohjan vikakin tuntui niin hyvältä veikkaukselta että ehdin jo tilata sellaisenkin, joten onhan sitten varalla.


          Mulla teki just tuollaista viallinen virtalukonpohja. No se on helppo vaihtaa vaikke olisi VIELÄ vikaa siinä.

          Comment

          • Macinaggio
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 119
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post


            Mulla teki just tuollaista viallinen virtalukonpohja. No se on helppo vaihtaa vaikke olisi VIELÄ vikaa siinä.
            Joo, senverran ikäviä ilmiöitä että varmaan vaihdan pohjan heti kun saan uuden osan. Jos vika iskee reissun päällä, on varaosa muuten tietenkin kotona siististi varastoituna...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎