Auto on vm. -00 530d touring, eli otsikon mukaisesti ei enää lähde käyntiin. Auto jäi seisomaan pihamaalle suoraan ajosta, akku tyhjeni ja enää ei apuvirralla inahdakkaan. Apuvirtaa annettu konehuoneen kautta ja suoraan akkuun --> ei eroa. käynnistäessä startti naksuu. Voisiko startti olla vaan jumissa kovien pakkasten aiheuttamana. Apua kaivataan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ei käynnisty
Collapse
X
-
Sahattiinko kauankin käyntiin ennen startin jumittumista? Lämmennyt liikaa ja leikannut kiinni?
Entä onko apuvirtaa annettu autosta vai irtonaisesta akusta?
Itsellä akku tyhjä naksui vaan ja sitten toisesta autosta virtaa ja käyntiin.
Tuskin vaikuttaa pakkaset startin toimintaan.Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
-
-
Originally posted by zener View PostKuulostaa siltä, että akku on aivan tyhjä eikä apuvirran anto riitä.
alkutalvesta hyytyi e46:n akku vuorokaudessa -15'c, apuvirtaa Mazda 6:sta eikä mihinkään. Piti antaa latautua mazdan virroilla n.5-10min ennenkuin hikisesti jaksoi startata._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Hieman asiaa pohdittuani ja kokemusten muistelulla sanoisin että akku on mennyt tyhjäksi.. 1. Irroita akka autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa.. taikka sitten 2. Irroita akku autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa. Mikäli ei käynnisty, vika startissa (jos vanha/kulunut/jotain) osta uusi, taikka pakkasen takia nafta "jäätynyt" jossain kohtaa, eli tukos letkussa/jossain kohtaa ---> jos työntö siirtäminen onnistuu johonkin lämpimään ---> tukos sulaa ja sitten saattaa käynnistyä vaivalloisesti (koska veden & naftan sekoitus) mutta käynnistyy sitten joskus lopulta. Mikäli nämä neuvot eivät tuota tulosta, enemmän Diesel koneista tietävät kertokoot tarkemmin.
Edit: Täysin tyhjä (noh.. ehkä 10-20% jäljellä) 100ah akku latautuu täyteen 8amp. syötöllä n. 9tuntia.Last edited by opTA; 17-03-2012, 21:38.
Comment
-
-
Apuvirtaa annettu siis toisesta akusta ja parista eri autosta. Siis startti ei pyöri ollenkaan ja vain naksuttelee. Pitää siis hinauttaa seuraavaks hallille lämpimään ja antaa sulaa ja ladata akkua. Tuntui apuvirralla just siltä ettei virta riitä käynnistykseen.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
e36 Touring
Comment
-
-
Originally posted by opTA View PostHieman asiaa pohdittuani ja kokemusten muistelulla sanoisin että akku on mennyt tyhjäksi.. 1. Irroita akka autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa.. taikka sitten 2. Irroita akku autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa. Mikäli ei käynnisty, vika startissa (jos vanha/kulunut/jotain) osta uusi, taikka pakkasen takia nafta "jäätynyt" jossain kohtaa, eli tukos letkussa/jossain kohtaa ---> jos työntö siirtäminen onnistuu johonkin lämpimään ---> tukos sulaa ja sitten saattaa käynnistyä vaivalloisesti (koska veden & naftan sekoitus) mutta käynnistyy sitten joskus lopulta. Mikäli nämä neuvot eivät tuota tulosta, enemmän Diesel koneista tietävät kertokoot tarkemmin.
Edit: Täysin tyhjä (noh.. ehkä 10-20% jäljellä) 100ah akku latautuu täyteen 8amp. syötöllä n. 9tuntia.Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
-
Originally posted by Hytyy View PostApuvirtaa annettu siis toisesta akusta ja parista eri autosta. Siis startti ei pyöri ollenkaan ja vain naksuttelee. Pitää siis hinauttaa seuraavaks hallille lämpimään ja antaa sulaa ja ladata akkua. Tuntui apuvirralla just siltä ettei virta riitä käynnistykseen.
Uusi akku kiinni ja heti käyntiinVikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
-
Originally posted by jkan View PostYleensä on kyllä kanssa että jos akku menee tyhjäksi yössä -15 asteessa niin akku on kyllä pian tiensä päässä ja kuolee yleensä pian lopullisesti vaikka saisikin ladattua täyteen.
Muuten tässä tapauksessa (kysymyksen esittäjä) startauksen yhteydessä tapahtuva naksutus johtuu nimenomaan tyhjästä akusta.
Comment
-
-
Originally posted by Hytyy View PostEn jaksa uskoo että vika ois startissakaan ku ei oo päässy missään vaiheessa kärähtämään kun suoraan ajosta jäi seisomaan. Toivottavasti teki vaan pakkanen tehtvänsä akulle.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postniin jos se auto on seissyt akku tyhjänä pihalla talven yli niin voit marssia akkukauppaan suorilta..
Comment
-
-
Näkyy jo monta kertaa olevan että akku ja se varmaan onkin. Pakkaa 530 ainakin tarvitsemaan paljon virtaa vaikka antaisi suoraan starttiin toisella autolla apuvirtaa. Nimittäin ei hondan apuvirrasta mihinkään kiinankaapeleilla, mutta hyundailla jossa järee akku ja kunnon paksut kaapelit niin lähti käyntiin jotenkin. Yksi vika bemareissa joissa akku takana niin ei ole lämpimässä konetilassa ja pitkä matka piuhoja pitkin startille. Akku helposti finito 2 vuodessaProjektit: BMW E36 328i Cabriolet
BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
kysy osia:
BMW E34, E36, E39 & E30,
Comment
-
-
Laitetaas tänne: Oma 520i ei eilen kuumalla koneella lähtenyt kunnolla käyntiin mutta aamulla kylmällä koneella normaalisti. Lisäksi alkoi sammuilemaan ja muutaman kerran ajossa nykimään. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ~20tkm sitten, onko muita varteenotettavia diagnooseja kuin nokka-anturi?
Nokka-anturi vaihdettu, edelleen samaa vikaa. Pa-pumpun rele putsattu/koputeltu/kokeiltu uudella -> ei vaikutusta. Eli pääosalla starttauksista vaatii pitkän startin ja lähtee yskien käyntiin, myös vedossa ilmenee pätkimistä. Kampurantunnistin tosiaan vaihdettu ~15tkm sitten (tarvike) mutta eihän se mitään taida kertoa...kai se pitää uutta tilata. En vielä vakavempaa epäile, kun ainakaan vielä vika ei esiinny joka starttauksella..Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
Comment