Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hytyy
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 346
    • joensuu

    E39 ei käynnisty

    Auto on vm. -00 530d touring, eli otsikon mukaisesti ei enää lähde käyntiin. Auto jäi seisomaan pihamaalle suoraan ajosta, akku tyhjeni ja enää ei apuvirralla inahdakkaan. Apuvirtaa annettu konehuoneen kautta ja suoraan akkuun --> ei eroa. käynnistäessä startti naksuu. Voisiko startti olla vaan jumissa kovien pakkasten aiheuttamana. Apua kaivataan.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    e36 Touring
  • jkan
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 319
    • uusikaupunki

    #2
    Sahattiinko kauankin käyntiin ennen startin jumittumista? Lämmennyt liikaa ja leikannut kiinni?

    Entä onko apuvirtaa annettu autosta vai irtonaisesta akusta?

    Itsellä akku tyhjä naksui vaan ja sitten toisesta autosta virtaa ja käyntiin.

    Tuskin vaikuttaa pakkaset startin toimintaan.
    Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14533
      • Oulu

      #3
      Kuulostaa siltä, että akku on aivan tyhjä eikä apuvirran anto riitä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Kuulostaa siltä, että akku on aivan tyhjä eikä apuvirran anto riitä.
        toisin sanoen, latausta pohjille kaipaa :think

        alkutalvesta hyytyi e46:n akku vuorokaudessa -15'c, apuvirtaa Mazda 6:sta eikä mihinkään. Piti antaa latautua mazdan virroilla n.5-10min ennenkuin hikisesti jaksoi startata.
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • opTA
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 924
          • Suomi

          #5
          Hieman asiaa pohdittuani ja kokemusten muistelulla sanoisin että akku on mennyt tyhjäksi.. 1. Irroita akka autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa.. taikka sitten 2. Irroita akku autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa. Mikäli ei käynnisty, vika startissa (jos vanha/kulunut/jotain) osta uusi, taikka pakkasen takia nafta "jäätynyt" jossain kohtaa, eli tukos letkussa/jossain kohtaa ---> jos työntö siirtäminen onnistuu johonkin lämpimään ---> tukos sulaa ja sitten saattaa käynnistyä vaivalloisesti (koska veden & naftan sekoitus) mutta käynnistyy sitten joskus lopulta. Mikäli nämä neuvot eivät tuota tulosta, enemmän Diesel koneista tietävät kertokoot tarkemmin.

          Edit: Täysin tyhjä (noh.. ehkä 10-20% jäljellä) 100ah akku latautuu täyteen 8amp. syötöllä n. 9tuntia.
          Last edited by opTA; 17-03-2012, 21:38.

          Comment

          • Hytyy
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 346
            • joensuu

            #6
            Apuvirtaa annettu siis toisesta akusta ja parista eri autosta. Siis startti ei pyöri ollenkaan ja vain naksuttelee. Pitää siis hinauttaa seuraavaks hallille lämpimään ja antaa sulaa ja ladata akkua. Tuntui apuvirralla just siltä ettei virta riitä käynnistykseen.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            e36 Touring

            Comment

            • jkan
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 319
              • uusikaupunki

              #7
              Originally posted by opTA View Post
              Hieman asiaa pohdittuani ja kokemusten muistelulla sanoisin että akku on mennyt tyhjäksi.. 1. Irroita akka autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa.. taikka sitten 2. Irroita akku autosta & lataa täyteen, iske kiinni, starttaa & kovaa ajoa. Mikäli ei käynnisty, vika startissa (jos vanha/kulunut/jotain) osta uusi, taikka pakkasen takia nafta "jäätynyt" jossain kohtaa, eli tukos letkussa/jossain kohtaa ---> jos työntö siirtäminen onnistuu johonkin lämpimään ---> tukos sulaa ja sitten saattaa käynnistyä vaivalloisesti (koska veden & naftan sekoitus) mutta käynnistyy sitten joskus lopulta. Mikäli nämä neuvot eivät tuota tulosta, enemmän Diesel koneista tietävät kertokoot tarkemmin.

              Edit: Täysin tyhjä (noh.. ehkä 10-20% jäljellä) 100ah akku latautuu täyteen 8amp. syötöllä n. 9tuntia.
              Yleensä on kyllä kanssa että jos akku menee tyhjäksi yössä -15 asteessa niin akku on kyllä pian tiensä päässä ja kuolee yleensä pian lopullisesti vaikka saisikin ladattua täyteen.
              Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

              Comment

              • jkan
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 319
                • uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Hytyy View Post
                Apuvirtaa annettu siis toisesta akusta ja parista eri autosta. Siis startti ei pyöri ollenkaan ja vain naksuttelee. Pitää siis hinauttaa seuraavaks hallille lämpimään ja antaa sulaa ja ladata akkua. Tuntui apuvirralla just siltä ettei virta riitä käynnistykseen.
                Itsellä piti samanlaista naksutusta kun ei virta riitänyt.

                Uusi akku kiinni ja heti käyntiin
                Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                Comment

                • opTA
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 924
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by jkan View Post
                  Yleensä on kyllä kanssa että jos akku menee tyhjäksi yössä -15 asteessa niin akku on kyllä pian tiensä päässä ja kuolee yleensä pian lopullisesti vaikka saisikin ladattua täyteen.
                  Empä tiedä tai menis vannomaan tuota vaihtoehtoa, koska yks ex bensa autoni akku toimi n.4vuotta (vaikka silloin joskus ostaessani myyjä vannotti ostamaan uuden akun sen aikaisen vanhuuden takia noin 3vuotta) kunnes omassa käytössä "kuoli" viim. syksynä (akun elin ikää yht. n.7-8vuotta, ihan joku tavallinen perus 85ah akku)
                  Muuten tässä tapauksessa (kysymyksen esittäjä) startauksen yhteydessä tapahtuva naksutus johtuu nimenomaan tyhjästä akusta.

                  Comment

                  • Hytyy
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 346
                    • joensuu

                    #10
                    En jaksa uskoo että vika ois startissakaan ku ei oo päässy missään vaiheessa kärähtämään kun suoraan ajosta jäi seisomaan. Toivottavasti teki vaan pakkanen tehtvänsä akulle.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    e36 Touring

                    Comment

                    • julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

                      #11
                      vaihda vaan nyt se uus akku niin loppuu toi arpominen,edes taskulamppu ei toimi jos siellä on yksi viallinen patteri....

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8274
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Hytyy View Post
                        En jaksa uskoo että vika ois startissakaan ku ei oo päässy missään vaiheessa kärähtämään kun suoraan ajosta jäi seisomaan. Toivottavasti teki vaan pakkanen tehtvänsä akulle.
                        niin jos se auto on seissyt akku tyhjänä pihalla talven yli niin voit marssia akkukauppaan suorilta..
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • opTA
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 924
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          niin jos se auto on seissyt akku tyhjänä pihalla talven yli niin voit marssia akkukauppaan suorilta..
                          Yhtäkuin itsellänikin oli startti kulunut loppuun yhden yön aikana, eli iltapäivällä auto kotipihaan, seur. päivänä--->vain naksuu, ei muuta, epäillys akku vikaa--->ladattiin täyteen--->ei sano mitään--->tutkimista=startti pois--->todettiin rikki--->uusi tilalle--->kovaa ajoa.

                          Comment

                          • eety
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2011
                            • 156
                            • Kurikka ja Vaasa

                            #14
                            Näkyy jo monta kertaa olevan että akku ja se varmaan onkin. Pakkaa 530 ainakin tarvitsemaan paljon virtaa vaikka antaisi suoraan starttiin toisella autolla apuvirtaa. Nimittäin ei hondan apuvirrasta mihinkään kiinankaapeleilla, mutta hyundailla jossa järee akku ja kunnon paksut kaapelit niin lähti käyntiin jotenkin. Yksi vika bemareissa joissa akku takana niin ei ole lämpimässä konetilassa ja pitkä matka piuhoja pitkin startille. Akku helposti finito 2 vuodessa
                            Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                            BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                            kysy osia:
                            BMW E34, E36, E39 & E30,

                            Comment

                            • Bimer
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 359
                              • Hkää

                              #15
                              Laitetaas tänne: Oma 520i ei eilen kuumalla koneella lähtenyt kunnolla käyntiin mutta aamulla kylmällä koneella normaalisti. Lisäksi alkoi sammuilemaan ja muutaman kerran ajossa nykimään. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ~20tkm sitten, onko muita varteenotettavia diagnooseja kuin nokka-anturi?

                              Nokka-anturi vaihdettu, edelleen samaa vikaa. Pa-pumpun rele putsattu/koputeltu/kokeiltu uudella -> ei vaikutusta. Eli pääosalla starttauksista vaatii pitkän startin ja lähtee yskien käyntiin, myös vedossa ilmenee pätkimistä. Kampurantunnistin tosiaan vaihdettu ~15tkm sitten (tarvike) mutta eihän se mitään taida kertoa...kai se pitää uutta tilata. En vielä vakavempaa epäile, kun ainakaan vielä vika ei esiinny joka starttauksella..
                              Talvella: Ford Sierra iS
                              Kesällä: E92 335d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎