Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ravistaa, suuttimen johtosarjako

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeepster
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 127
    • uusimaa

    530d ravistaa, suuttimen johtosarjako

    -00 530d, pfl
    Ajelin tuossa töistä kotiin, yhtäkkiä alkoi ravistus ja nykiminen. Jäi ravistamaan tyhjäkäynnillä, sammutin ja vika edelleen, sitten iski mieleen täältä foorumilta joskus lukeneeni suutin- ja johtosarjavioista.

    Otin harmaan muovin pois, ja heiluttelin suuttimien johtoja, 2 ja 3 suuttimen johdoilla oli vaikutusta, ja käynti parani. Ajoin muutaman kilometrin, ja tuntui että pientä nykimistä ylämäessä. Uudelleen heilutus, nyt 3. johtoon koskeminen ensin melkeen sammutti koneen, mutta käynti parani. Loppumatkasta ei ongelmia.

    Nyt kiinnostaisi:
    -Onko suuttimissa vikaa, johon johtojen helutus vaikuttaa?
    -Onko vika yleensä johdossa vai liittimen kontaktissa?
    -Auttaako jos lyhennän johtoja esim 10mm ja liitän liittimen uudestaan?
    -Kannattaako vaihtaa suuttimien johtosarja, onko kuinka paha homma? Näyttäis olevan alta satasen osa.

    Tartteeko tuolle näyttää tietokonetta? Selviääkö vikakoodien luvulla jotain lisää?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Yleensä riittää liittimen kontaktien (12512247475) uusiminen. Pinnin saa irti liittimestä, kun molemmin puolin pienillä piikeillä (tähän hommaan löytyy oma työkalukin) painaa sen lukituskynnet alas.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jeepster
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 127
      • uusimaa

      #3
      Eli huono kontakti on nimenomaan liittimen ja suuttimen piikin välissä?

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Jos ongelma suuttimen liittimessä tai sen huonossa kontaktissa niin tietsikalla näkisi tarkalleen minkä sylinterin suutin/liitin herjaa. Ei paljoakaan aikaa, kun itsellä oli sama ongelma. Kävi viidellä pytyllä ja syyllinen oli ensimmäisen sylinterin suuttimen liitin. Ei tarvinnut muuta kuin putsata niitä suuttimen metallisia tappeja joihin liitin menee kiinni. Raaputin pienellä tasapäisellä meisselillä hapettumat pois ja nyt on pelannut jo toista kuukautta kuin junan vessa.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • jeepster
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 127
          • uusimaa

          #5
          Suihkin liittimiin kontaktispräytä, ja johdonpätkällä rapsuttelin, nyt tuntui ainakin työmatkan toimivan.

          Noissa 2 ja 3 kolmossuuttimen liittimessä oli sellasta tomua, oisko sielä tapahtunut kipinöintiä

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎