Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d mistä kova vauhtis ja kytkin paketti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1296
    • Kajaani

    E39 530d mistä kova vauhtis ja kytkin paketti?

    Ongelmana tuntuu olevan oikeastaan tuo vakio vauhtipyörä joka ei kertakaikkiaan tunnu kestävän edes moottorin ohjelmoinnista tullutta väännön lisää. Nyt saisi luvan loppua tuo kaksoismassan kanssa pelleily ja tarkotus olisi jostain kehitellä suoraan sopiva ja toimiva paketti jossa on kova vauhtis ja kytkin paketti. Eli mistä vauhtis mistä levy mistä paineasetelma mistä painelaakeri?
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16
  • MKJ
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 19
    • Seinäjoki

    #2
    Hieman off topic, mutta heitänpä kommentin kun on tuoretta keskustelua asiasta ammattilaisen kanssa.

    Omaan 530d -02 automaatin käytin juuri taannoin Harisella heti kun sain auton Saksasta tänne raahattua. Ohjelmoinnin jälkeen lopputulos oli 216hp/608nm. Juttelin siinä sitten juuri tästä paljon kohua aiheuttaneesta manuaali/automaatti kestävyydestä. Heillä mielipide oli, että automaatti kestää tiettyihin tehoihin asti paremmin, johtuen juuri manuaalien kaksoismassapyörän antautumisesta. (Ei siis puhuttu nimenomaan bemareista, vaan näin yleisesti heidän kokemuksen mukaan).

    Ossi meinasi, että kaksoismassavauhtipyörä ei ole kuitenkaan siellä turhaan, vaan että sillä todella on syy olla siellä. Moni on vaihtanut tilalle kuulemma vahvempia malleja, mutta kun sitä ei tasapainoteta kampiakselin kanssa niin menee sitten kampi poikki. (Tämä siis tietysti todella tehokkaissa autoissa).

    Eli sinun kysymykseen tästä ei ollut apua, mutta todella tehokkaita vermeitä rakenneltaessa kannattaa varmasti tarkasti miettiä tuo moottorin alakerran rakenne/tasapainotus.

    Kyllähän manuaalin/kaksoismassapyörän pitäisi kestää normi ohjelmoinnint tehonlisäys helposti, jos siis käyttö on vähänkään "normaalia". Kaikenhan saa rikki jos haluaa, mutta itsellä ainakin tarkoitus todistaa että jopa GM-automaattilaatikko saattaa kestää ohjelmoinnin

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Heh, ei se kyllä tasapainotuksesta ole. Kova vauhtis kyllä lisää kampuran rasitusta (vääntövärähtely), tasapaino on silti itsestäänselvyys eikä paketteja yhdessä tarvitse saati kannata painottaa.

      Enpä silti ole kuullut että keneltäkään koko kampi olisi näistä kutosista katkennut. Todella tehokkaita vermeitähän noista ei edes tehdä, vaikka hyvin saakin liikkumaan, suutinvalikoima on kovin rajallinen.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎