Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikkaa vaihtamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kill3
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 24
    • Kajaani

    Tekniikkaa vaihtamassa

    Elikkäs auto e39 m52b20 vm-96 ja tarkoituksena olisi laittaa m52b28 tuplavanos tekniikka paikoilleen. Ilmeisesti pakosarjan joutuu vaihtamaan kun m52b28 tekniikassa kaks lambdaa?? Mutta onko muita huomioon otettavia seikkoja/ hankintoja vai käykö heittämällä.. passaako sama laturi, startti ja ohjaustehosimen pumppu?:think

    Kiitos jo etukäteen!
    Last edited by Kill3; 25-04-2012, 17:57.
    BMW E39 520 -96
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Mekaaniset ongelmat on pieniä, tuplavanosmotti on peräisin autosta jonka sähköt on todella erilaiset, vaikka laitteet näyttää päällepäin samanlaisilta. Kyllä sen käymään saa jos sähkökuvien lukeminen sujuu ja tietää miten järjestelmät toimii, mutta jos haluaa kaiken toimivan niin edessä onkin enemmän tekemistä.

    Eli ei kannata, vanhempi motti kiinni tai auto vaihtoon.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Kill3
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 24
      • Kajaani

      #3
      tuplavanos koneeseen on mukana koneen oma johtosarja ja boksi...tuntuu vaa koneet olevan nii harvassa ja jos sattuis löytymään nii hintakin on sit sen mukanen että....:think
      BMW E39 520 -96

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Kill3 View Post
        Elikkäs auto e39 m52b20 vm-96 ja tarkoituksena olisi laittaa m52b28 tuplavanos tekniikka paikoilleen. Ilmeisesti pakosarjan joutuu vaihtamaan kun m52b28 tekniikassa kaks lambdaa?? Mutta onko muita huomioon otettavia seikkoja/ hankintoja vai käykö heittämällä.. passaako sama laturi, startti ja ohjaustehosimen pumppu?:think

        Kiitos jo etukäteen!
        Ei onnistu. Ei ainakaan ilman TÄYDELLISTÄ tekniikan/karrujen/elektroniikan vaihtoa ja siis yhtä täydellistä ehjää luovuttavaa autoa. Ei siis kustannustehokas vaihtoehto.
        Tuplavanoskokeisissa e39:ssä on lähes 50% osista eri kuin singlevanos e39:ssä.
        Pääosin kaikki eroavaisuudet tulee tekniikkapuolelta, eli mm.konehuoneessa ei juuri ole yhtäkään keskenään samaa osaa.
        abs jarrut+luistonesto, vaihdelaatikko, moottori, jäähdytyksetym.ym ja koko auton muu sähköjärjestelmä on täysin erilainen.
        Eli vaikka tuo 9/98-jälkeen rakennettu e39 näyttää päällisin puolin samanlaiselta kuin vanhempikin, niin se on käytännössä täysin eri auto.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Kill3 View Post
          tuplavanos koneeseen on mukana koneen oma johtosarja ja boksi...tuntuu vaa koneet olevan nii harvassa ja jos sattuis löytymään nii hintakin on sit sen mukanen että....:think
          Tuokaan ei riitä sähköjen puolesta.
          Pitää olla loputkin ajonestoon vaikuttavat kilkkeet tai näppärä kaveri ohjelmoimaan noita.

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            #6
            No entäpä M52B20 vaihto M52B25:een? Onko samat ongelmat tiedossa? pre 9/98
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎