memebuy23buy

530d sammui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Major60
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 14
    • Finland, Oulu

    530d sammui

    Niin e39 2002 530da

    Viimeisen viikon aikana semmoinen oire autossani ollut että tyhjäkäynnillä kone heilahtelee hieman ja käy epätasasesti. Ajoa se ei ole haitannut, moottorin heilahtelua ei huomannut mitenkään muuten kuin esim liikenne valoissa. Tehot koneessa ok. Luin sitten täältä että vika voisi olla suuttimien johdoissa ja niiden liittimissä, joten seuraavaksi putsasin ne. Oireet hieman lieveni, muttei poistuneet kokonaan. Sitten putsailin vielä uudelleen ja huomasin että 4 pytyn kohalla johto oli todella pahasti mutkalla koitin oikoa sitä. Sain auton kasaan ja lähdin koe ajulle pääsin noin 2 km ja sitten auto sammui. Yritin uudelleen käynnistää pariin otteeseen niin kävi jollain keinon ja kolokatti, sammui sitten melko heti. Tuli tauluun että injection proplem. Suuttimet tähän autoon vaihdettu 115 000 km sitten, että jokohan neon menossa sitte, mikä lie niiden kesto ikä.
    e39 530d 2002
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    Kovasti vaikuttaisi suutinvialta vaikkakin vaihdettu. Selviää esim. inpalla korjausarvot lukemalla. Itsellä myös 530d alkoi oirehtimaan noin kun yksi suutin oli finaalissa. Moottori heilahtei tyhjäkäynnillä ja kuulosti kuin olisi 5. pytyllä käynyt ja sammui täyskaasukiihdytyksessä.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • Major60
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 14
      • Finland, Oulu

      #3
      Mulla se sammui tosiaan 20km/h vauhdista. Ja heilahtelut oli loppuusa aika pitkällä aika välillä ehkä noin 20- 30 sekunin välein pienehkö töksähdys tyhjäkäynnillä. joskus jopa kaksi töksähdystä peräkkäin.
      e39 530d 2002

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Oliko paljon tavaraa tankissa? Siirtopumpulle ääni.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • jeepster
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 127
          • uusimaa

          #5
          kun se sammui ja heilui, niin testasitko heilutella niitä suuttimen johtoja? jos vika uusiutui?

          Comment

          • Major60
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 14
            • Finland, Oulu

            #6
            kun se sammui ja heilui, niin testasitko heilutella niitä suuttimen johtoja? jos vika uusiutui?

            en uskaltanut sillä kolkatus aika kova. ja käynti oli tosi vaivalloista.


            Tankkissa ainetta noin 25 litraa.

            Siirtopumppu vaihettu 70 000 km sitten, että oisko tuo vielä sitten se menossa mutta näissä autoissa kaikki tuntuu olevan mahollista.
            e39 530d 2002

            Comment

            • k-mikko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 39

              #7
              Siirtopumppu kyllä pitäis kuulua sytkävirran päälle laitettua, jos ei kabiiniin niin päätä vähän auton alle niin pitäis kuulua(surinaa, kuten esim. joku vesipumppu).

              Mut se ekana, sitten suuttimien johdot, heiluttelee jos vaikka avittais, suuttimien solenoidit(kokeilet esim. käyttää suuttimien töpselit yks kerrallaan irti, muuttuuko mikään). Ja näiden jälkeen suutinvika.

              Tietysti piuhalla selviää helpoiten jo nopeiten, mutta jos ei mahdollisuutta niin tuossa pari vaihtoehtoa.

              Itsellä meni ykkössuuttimesta solenoidi oikariin ja esti koko autoa käynnistymästä, piuha irti ja auto kävi 5 pytyllä.

              Täältä ääni suuttimien piuhoille, kun kerran ei kokoaikaa katko.

              edit: Niin ja tosiaan yksi vaihtoehto regulaattori, mutta se yleensä oireilee muulla tavoin ennen särkymistä, kuten kierrosten humppaamisena.
              Last edited by k-mikko; 02-05-2012, 17:30.

              Comment

              • Major60
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 14
                • Finland, Oulu

                #8
                Vikakoodiksi antoi 1 ja 4 suuttimet.

                Otettiin suuttimet irti ja juurin 1 ja 4 pyttyissä oli diselie valanna pyttyyn.

                Mitä mahtaa kertoa tämä
                e39 530d 2002

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Suora vikakoodi suutimelta indikoi vikaa suuttimen sähköisessä toiminnassa. Eli käytännössä kontaktivikaa liittimessä tai erittäin harvinaisessa tapauksessa muuta syytä, esim. viallista solenoidia tai vikaa DDE:n suuttimien ohjauksessa. Yksittäisen suuttimen ongelma ilmenee vain käyntihäiriönä. Mikäli yhtäaikaisesti kahdessa suuttimessa on vikaa, moottori sammuu.

                  Eli suurella todennäköisyydellä vika olisi korjaantunut uusimalla suuttimien johtosarja tai 1 ja 4 suutinten liittimien pinnit.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Kokeiles raapia niitä suuttimien pinnejä puhtaiksi. Itsellä oli sama ongelma ja tuo auttoi. Vika ollut poissa jo monta kuukautta.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Major60
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 14
                      • Finland, Oulu

                      #11
                      Raaputeltiin liittimet ja putsailtiin ne kaikki ei vaikutusta. nitkuteltu on,

                      pitänee uusia johto sarja vaan kokonaan, paljonkohan se maksaa ?
                      e39 530d 2002

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1662
                        • Vähäkyrö

                        #12
                        Kolme vuotta sitten muistaakseni 85€.

                        Comment

                        • Major60
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 14
                          • Finland, Oulu

                          #13
                          Suuttimet käytettiin testeissä ja se 1 ja 4 suutin täysin hajonneet.

                          Uudet tulee tilalle ja lopuille annetaan huoltoa.

                          tosiaan 115 tuhannen km kohalla meni nämä kaksi nyt. onko tämä normaalia että näin lyhyellä kilometrimäärillä menee jo suuttimet. vai onko autossani jotain paskaa polttoainejärjestelmässä ???
                          e39 530d 2002

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Osaatko kertoa yhtään tarkemmin suuttimien viasta? Ilmeisesti solenoiditkin sökö, mikä olisi kyllä hyvin erikoista.

                            Onko suodatin vaihdettu järkevin välein? Onko mahdollisesti jossain vaiheessa tankattu vahingossa bensaa? Onko autossa tehoboksia, joka huijaa rail-paineanturin lukemaa?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Major60
                              Newbiemmer
                              • Jul 2011
                              • 14
                              • Finland, Oulu

                              #15
                              Soittivat vaan testipajalta että menee kaksi suutinta uusiksi eikä sen enempää kertoneet asiasta. että en osaa kertoa tuon enempää.

                              Autoni kokonais mittari lukema on 269 000 km

                              Ja siihen ei ole minun aikana tankattu kuin mustasta pistoolista.

                              pa suodatin on vaihdettu viime kesänä ja sillä on ajettu 20 000 km.
                              Pitäisikö se näissä mitenkä usein sitten uusia ?

                              Edellinen omistaja ei ainakaan maininnut että olisi tehopoksia tai ohjelmointia.
                              Mistäpä näistä sitten koskaan tietää. kun tämä on ensimmäiseni ns isompi diesel.
                              e39 530d 2002

                              Comment

                              Working...
                              X