Announcement

Collapse
No announcement yet.

käynnistäessä sähköt katoaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

    käynnistäessä sähköt katoaa?

    Vihdoinkin tuli se potku persauksille rekisteröityä...

    Eli -98 525tds alkanut nyt ihan viimeaikoina temppuilemaan ihan hassusti. Virrat saa kytkettyä päälle mutta, kun yrittää käynnistää, auto pimenee kokonaan, eikä mikään enää toimi. Aivan täysin sähköttä koko laite, eikä avaimen kääntely enää vaikuta mitenkään.

    Kuitenkin, kun irrottaa molemmat akkukaapelit hetkeksi, voi taas yritää uudestaan. Yleensä lähtee ensimmäisellä uusintayrityksellä, mutta eilen sai kokeilla useampaankin otteeseen, että sai auton käyntiin. Tänään taas toiminut melko kivasti.

    Mitähän tämmönen voi olla? Epäilin jo aluksi käynnistyksenestoa, mutta tuskinpa se sentään tuollasta tekee.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Virtalukonpohjaa veikkaisin.

    Comment

    • eety
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 156
      • Kurikka ja Vaasa

      #3
      Voi olla myös jompi kumpi akunkenkä huonosti kiinni tai piuhat huonossa kunnossa. Itsellä kävi näin kun vaihdoin uuden akun jossa oli napa pienempi kun entisessä niin starttatessa virrat katosi. Seuraavan kerran kun tekee noin niin lujaa paiskaat oven kiinni tai kaivaudut takakonttiin ja heiluttelet piuhoja.
      Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
      BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
      kysy osia:
      BMW E34, E36, E39 & E30,

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4
        Kokeiles ekana että putsaat akunnavat ja kengät. Sitte kunnolla kiinni, jos jatkuu niin sitte testailemaan muuta
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          #5
          pitääpä kokeilla. Mutta eikö luulisi, että antais yrittää uudestaan, jos olisi kosketusvaiva?

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by eety View Post
            Voi olla myös jompi kumpi akunkenkä huonosti kiinni tai piuhat huonossa kunnossa. Itsellä kävi näin kun vaihdoin uuden akun jossa oli napa pienempi kun entisessä niin starttatessa virrat katosi. Seuraavan kerran kun tekee noin niin lujaa paiskaat oven kiinni tai kaivaudut takakonttiin ja heiluttelet piuhoja.
            Ite komppaan myös tätä! Omassa oli sama juttu, ja tais sammua vielä kerran ajossaki :think Koita + kenkää! Noissa on yleensä että löystyvät ajan saatossa! Mutta jos/kun tiukkaan kenkää, ÄLÄ tiukkaa ihan liikoja! Jos menee siitä kiristimestä kierteet hajalle, joudut tod. näkösesti ostaa koko +kengän uuden, joka maksaa 250egee..! Mut joo alota sieltä akun luota.

            btw, missä vaiheessa virrat tulevat takaisin autoon?:think
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              #7
              Ei se nyt ajan saatossa kerkiä löystymään, kun sitä on nyt irroteltukkin. Että tiukassa on kyllä. Seuraavan kerran kun oireilee, rassaan kengät ja navat.

              Ja niinkun alotuksessa ainakin yritin sanoa, virrat palaa, kun irrottaa akkukengät ja hetken päästä laittaa takasin.

              Nyt on tosin tämän päivän toiminu moitteetta. O.o

              missäs kaikkialla tässä vehkeessä onkaan maa- ja muita tärkeitä kaapeleita, joita kannattaa tarkastaa?
              Last edited by eiskalt; 04-05-2012, 21:39.

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                #8
                Nyt eilen taas kiukutteli, vaikka oire vähän vaihtui, (parempaan suuntaan) tällä kertaa jäi naksuttamaan, mutta sähköt säilyi.

                Comment

                • julli75
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 302
                  • lpr

                  #9
                  mikä on akun kunto,lataus jännitekkin kannattais mitata ihan yleismittarilla.:think jos on 300tkm mittarissa niin hiilet saattaa olla loppu laturissa.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by julli75 View Post
                    mikä on akun kunto,lataus jännitekkin kannattais mitata ihan yleismittarilla.:think jos on 300tkm mittarissa niin hiilet saattaa olla loppu laturissa.
                    Meinaatko, että ne kuluneet hiilet kadottaa virrat käynnistäessä ja ne tulisi takaisin kun irroittaa akkukaapelit hetkeksi?

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Akku on aivan melkeen uusi, loistokunnossa. Sitä ei epäillä mistään pahasta, ellei sitten korkeintaan erikokoisista navoista, minkä mahdollisuutta tossa aikaisemmin väläytettiin.

                      Comment

                      • eiskalt
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 836
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Onkohan tässä jotain päävirtaan liittyvää relettä, tms.? Ja mitähän mahtaa nuo akkutilassa olevat kolme relettä tehdä?

                        Ei auta kaapelien putsaus, eikä rassaus ja ehjiäkin näkyvät olevan. Pikkuhiljaa alkaa käydä rasittavaksi.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by eiskalt View Post
                          Onkohan tässä jotain päävirtaan liittyvää relettä, tms.? Ja mitähän mahtaa nuo akkutilassa olevat kolme relettä tehdä?

                          Ei auta kaapelien putsaus, eikä rassaus ja ehjiäkin näkyvät olevan. Pikkuhiljaa alkaa käydä rasittavaksi.
                          No mites tuo eka veikkaus, virtalukonpohja? Googlella löytyy vaihtoohjeet, 15min homma. Uusi osa merkkarilta muutaman kympin.

                          Akkukaapelin paukku saattaa olla viallinen myös, se yleensä paljastuu kaapelia heiluttamalla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎