memebuy23buy

Xenoneista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    Xenoneista

    Eli ongelmana on kuskin puoleinen xenon valo. Ei välillä pelaa ollenkaan, sitten kun toimii niin syttyy vasta muutaman sekunnin viiveellä. Polttimo vaihdettu, sama homma.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Eli ongelmana on kuskin puoleinen xenon valo. Ei välillä pelaa ollenkaan, sitten kun toimii niin syttyy vasta muutaman sekunnin viiveellä. Polttimo vaihdettu, sama homma.
    Ballasti:think
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Ballasti rikki, uusi maksaa noin 300€ ja käytetty 50-100€.
      Ainoastaan orkkis toimii dieselissä kunnolla!
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1662
        • Vähäkyrö

        #4
        Originally posted by Jube View Post
        Ballasti rikki, uusi maksaa noin 300€ ja käytetty 50-100€.
        Ainoastaan orkkis toimii dieselissä kunnolla!
        Voin allekirjoittaa edellä mainitun!!

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #5
          Kertokaapa viksummat, mistä johtuu kun laitoin omaa autoo (530d) xenonit pitkiin, ja kun laittaa pitkät päällle niin häviää melkein sekunniksi kaikkki virrat. Eli mykistyy koko laitos, ja sit tulee yht äkkiä takasi. Ja yleensä kun tuon tekee niiin ei käynnisty oikeen puolen xenoni. Sit joskus taas syttyy nätisti ilman mitään. :think
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Siitä että tarvikeballastit häiritsevät moottorinohjausta dieselissä, tästä voi vääntää vaikka maailman tappiin mutta kaikissa yksilöissä ne vaan eivät toimi!
            OEM ballastit kiinni niin alkaa toimimaan
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by Jube View Post
              Siitä että tarvikeballastit häiritsevät moottorinohjausta dieselissä, tästä voi vääntää vaikka maailman tappiin mutta kaikissa yksilöissä ne vaan eivät toimi!
              OEM ballastit kiinni niin alkaa toimimaan
              Mistä nuita löytää?
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8282
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by djs^ View Post
                Mistä nuita löytää?
                mistähän OEM osia yleensä saa

                mutta et sä noita halua ostaa.. n. 300€/kpl
                väittäisin kyllä että relejohtosarjoilla ei häiritse moottorinohjausta :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4624
                  • Lahti.

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  mistähän OEM osia yleensä saa

                  mutta et sä noita halua ostaa.. n. 300€/kpl
                  väittäisin kyllä että relejohtosarjoilla ei häiritse moottorinohjausta :think
                  Hei...älä nyt väittää vastaan. Tässähän on jo pari asiantuntiat antaneet ihan toisenlaiset lauseet....
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    #10
                    Tuolta saa orkkiksen:


                    Kolmea eri sarjaa olen henkilökohtaisesti testannut kahdessa eri 530d:ssä relejohtosarjan kanssa ja ilman lopputuloksen ollessa sama = auto sammuu satunnaisesti kovalla pakkasella kun ensimmäisen kerran sytyttää xenonit.
                    Itse kyllä kauppiaana ottaisin hieman markkinoivammalla tapaa osaa keskusteluun kuin herjailemalla toisia "asiantuntijoiksi" koskaa ongelma on Samppae39:n toimesta todettu myös hänen myymillään tuotteilla jotka varmasti ovat tuotteena laadukkaimmasta päästä?

                    Kuten jo aiemmin mainitsin että tämä ongelma on ilmeisesti yksilökohtainen eli on sellaisia autoja missä laadukkaat tarvikeballastit toimivat ongelmitta mutta on myös autoja missä ne todellakaan eivät toimi!
                    Sanoinkin jo myös sen että asiasta voi vääntää vaikka maailman tappiin ja lupaan lopettaa vääntämisen tähän mutta kaikki mitä yllä kirjoitin perustuu käytännön kokemukseen asiasta, ei minusta tuntuu tai olen kuullut tuntemuksiin... :think

                    Kokeilemalla se selviää toimiiko vai ei mutta jos OEM ballastin saa 80€:lla ja homma tulee takuulla kuntoon niin en kyllä alkaisi tarvikesarjojen kanssa voimistelemaan
                    Last edited by Jube; 08-05-2012, 06:02.
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1998
                      • Tampere

                      #11
                      Jos mulla ois e39 eikä rahaa OEM:iin, niin koittaisin WSE1:n toisessa threadissa mainitsemia ballastin häiriönpoistokeinoja. Ne saattaisivat hyvinkin toimia. Ballastien kuorien kunnollinen maadoitus runkoon auttoi omassa e34:ssa, niin ettei kierrosmittarin neula enää näytä vääriä arvoja.

                      Mutta, jos käytettyjä OEM:iä saa 80EUR, niin miksi tosiaan jumpata sen enempää...

                      Comment

                      • Juize
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 239
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Jube View Post
                        Ballasti rikki, uusi maksaa noin 300€ ja käytetty 50-100€.
                        Ainoastaan orkkis toimii dieselissä kunnolla!
                        Schmiedmanilla ballasti 168€. Ainakin kuvan perusteella Hellan tekele ja aivan saman näköinen kuin alkuperäinen. Löytyy samalla (63-12-8-387-114) varaosanumerolla kuin alkuperäinen.
                        Liekkö tuotekuva kusetusta.:think
                        Samassa kupassa alkuperäinen maksaa kyllä sen reilu 300€
                        i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                        ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by Juize View Post
                          Löytyy samalla (63-12-8-387-114) varaosanumerolla kuin alkuperäinen.
                          Samassa kupassa alkuperäinen maksaa kyllä sen reilu 300€
                          Vastaushan tuli jo kysymyksessä :think
                          Toki tuo 168€ ballasti voi toimia ilman häiriöitä mutta orkkis osa se ei ole...
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #14
                            En yhtään epäile Jubea, etteikö sillä ole ongelmia ollut, ja etteikö olis jopa autokohtaisia nuo ongelmat. Täytyy vain todeta että itellä pitkissä Hyluxin ballastit, ja muuta häiriöö ei ole tehny, kuin että radio menee rutinaksi, kun ensimmäistä kertaa sytyttää xenonit, siis kylmillä lampuilla toisinsanoen. Rutinaa kestää joku 5-8 sek. Sen jälkeen ei rutise radio ja toimii muuten ok. Pakkasella oli havaittavissa tosin välkkymistä/huonoa syttymistä, mutta auton toimintaa ei onneksi vaikuttanu.
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              #15
                              Olisi mielenkiintoista tietää mistä nuo häiriöt riippuu?
                              Onkohan esim: ballastin sijoituspaikalla jotain tekemistä asian kanssa?
                              Itsellä ballastit olivat sijoitettuna ensiksi konehuoneen sivuille ja sitten OEM ballastien "päälle" mutta en havainnut toiminnallisesti mitään eroa :think
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              Working...
                              X