Eli ongelmana on kuskin puoleinen xenon valo. Ei välillä pelaa ollenkaan, sitten kun toimii niin syttyy vasta muutaman sekunnin viiveellä. Polttimo vaihdettu, sama homma.
Xenoneista
Collapse
X
-
Originally posted by Night-Wind View PostEli ongelmana on kuskin puoleinen xenon valo. Ei välillä pelaa ollenkaan, sitten kun toimii niin syttyy vasta muutaman sekunnin viiveellä. Polttimo vaihdettu, sama homma.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
-
Ballasti rikki, uusi maksaa noin 300€ ja käytetty 50-100€.
Ainoastaan orkkis toimii dieselissä kunnolla!Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Kertokaapa viksummat, mistä johtuu kun laitoin omaa autoo (530d) xenonit pitkiin, ja kun laittaa pitkät päällle niin häviää melkein sekunniksi kaikkki virrat. Eli mykistyy koko laitos, ja sit tulee yht äkkiä takasi. Ja yleensä kun tuon tekee niiin ei käynnisty oikeen puolen xenoni. Sit joskus taas syttyy nätisti ilman mitään. :thinkEX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Siitä että tarvikeballastit häiritsevät moottorinohjausta dieselissä, tästä voi vääntää vaikka maailman tappiin mutta kaikissa yksilöissä ne vaan eivät toimi!
OEM ballastit kiinni niin alkaa toimimaanNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostSiitä että tarvikeballastit häiritsevät moottorinohjausta dieselissä, tästä voi vääntää vaikka maailman tappiin mutta kaikissa yksilöissä ne vaan eivät toimi!
OEM ballastit kiinni niin alkaa toimimaanEX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostMistä nuita löytää?
mutta et sä noita halua ostaa.. n. 300€/kpl
väittäisin kyllä että relejohtosarjoilla ei häiritse moottorinohjausta :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmistähän OEM osia yleensä saa
mutta et sä noita halua ostaa.. n. 300€/kpl
väittäisin kyllä että relejohtosarjoilla ei häiritse moottorinohjausta :thinkViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Tuolta saa orkkiksen:
Kolmea eri sarjaa olen henkilökohtaisesti testannut kahdessa eri 530d:ssä relejohtosarjan kanssa ja ilman lopputuloksen ollessa sama = auto sammuu satunnaisesti kovalla pakkasella kun ensimmäisen kerran sytyttää xenonit.
Itse kyllä kauppiaana ottaisin hieman markkinoivammalla tapaa osaa keskusteluun kuin herjailemalla toisia "asiantuntijoiksi" koskaa ongelma on Samppae39:n toimesta todettu myös hänen myymillään tuotteilla jotka varmasti ovat tuotteena laadukkaimmasta päästä?
Kuten jo aiemmin mainitsin että tämä ongelma on ilmeisesti yksilökohtainen eli on sellaisia autoja missä laadukkaat tarvikeballastit toimivat ongelmitta mutta on myös autoja missä ne todellakaan eivät toimi!
Sanoinkin jo myös sen että asiasta voi vääntää vaikka maailman tappiin ja lupaan lopettaa vääntämisen tähän mutta kaikki mitä yllä kirjoitin perustuu käytännön kokemukseen asiasta, ei minusta tuntuu tai olen kuullut tuntemuksiin... :think
Kokeilemalla se selviää toimiiko vai ei mutta jos OEM ballastin saa 80€:lla ja homma tulee takuulla kuntoon niin en kyllä alkaisi tarvikesarjojen kanssa voimistelemaanLast edited by Jube; 08-05-2012, 06:02.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Jos mulla ois e39 eikä rahaa OEM:iin, niin koittaisin WSE1:n toisessa threadissa mainitsemia ballastin häiriönpoistokeinoja. Ne saattaisivat hyvinkin toimia. Ballastien kuorien kunnollinen maadoitus runkoon auttoi omassa e34:ssa, niin ettei kierrosmittarin neula enää näytä vääriä arvoja.
Mutta, jos käytettyjä OEM:iä saa 80EUR, niin miksi tosiaan jumpata sen enempää...
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostBallasti rikki, uusi maksaa noin 300€ ja käytetty 50-100€.
Ainoastaan orkkis toimii dieselissä kunnolla!
Liekkö tuotekuva kusetusta.:think
Samassa kupassa alkuperäinen maksaa kyllä sen reilu 300€i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostLöytyy samalla (63-12-8-387-114) varaosanumerolla kuin alkuperäinen.
Samassa kupassa alkuperäinen maksaa kyllä sen reilu 300€
Toki tuo 168€ ballasti voi toimia ilman häiriöitä mutta orkkis osa se ei ole...Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
En yhtään epäile Jubea, etteikö sillä ole ongelmia ollut, ja etteikö olis jopa autokohtaisia nuo ongelmat. Täytyy vain todeta että itellä pitkissä Hyluxin ballastit, ja muuta häiriöö ei ole tehny, kuin että radio menee rutinaksi, kun ensimmäistä kertaa sytyttää xenonit, siis kylmillä lampuilla toisinsanoen. Rutinaa kestää joku 5-8 sek. Sen jälkeen ei rutise radio ja toimii muuten ok. Pakkasella oli havaittavissa tosin välkkymistä/huonoa syttymistä, mutta auton toimintaa ei onneksi vaikuttanu.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Olisi mielenkiintoista tietää mistä nuo häiriöt riippuu?
Onkohan esim: ballastin sijoituspaikalla jotain tekemistä asian kanssa?
Itsellä ballastit olivat sijoitettuna ensiksi konehuoneen sivuille ja sitten OEM ballastien "päälle" mutta en havainnut toiminnallisesti mitään eroa :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Comment