Eli ostin keväällä -01 E39 525 DA:n (ajettu noin 220 tkm). Ajotuntuma oli talvikumeilla mainio, ehkä paras koskaan ajamistani autoista! Ohjaus oli tarkka jämäkkä. No kesäsarjan alle vaihdettuani alkoi tärinä, jotain häikkää varmasti setissä. Muutaman viikon päästä kuului mutkassa sitten kolaus (kuulostelin, että olisi ollut oikealta edestä) ja samalla renkaiden tärinä nousi ties monenteenko potenssiin ja samalla ajotuntumasta katosi kaikki tarkkuus. Tasapainotin siinä renkaatkin ja vähän parani ominaisuudet, mutta heikolta tuntui edelleen. Käytin sitten uudestaan vielä talvikumet alla ja niillä tärinät olivat vielä kauheammat, kun vielä keväällä auto niillä meni kuin juna! Ilmeisesti jäykemmillä ja paremmilla kumeilla alustan virheet tulivat paremmin vain esiin.
Autoa on nyt käytetty huollossa (erittäin pätevässä paikassa) ja diagnoosi oli, että koiranluu kuskin puolelta ainoa selkeästi väljä paikka autossa, mutta siitä ei tämän kai pitäisi johtua(?). Onko vinkkejä mitä autolle kannattaa alkaa tekemään (puslien uusinta, tukivarret, reaktiotangot... muuta?)? Eli onko näissä jotain tyyppivikaa, kun mitään selkeää alustasta ei kyllä löytynyt. Tympii kunnolla, koska ostin ajettavuudeltaan parhaan ajamani auton ja nyt ajettavuus on todellakin jotain ihan muuta...
Autoa on nyt käytetty huollossa (erittäin pätevässä paikassa) ja diagnoosi oli, että koiranluu kuskin puolelta ainoa selkeästi väljä paikka autossa, mutta siitä ei tämän kai pitäisi johtua(?). Onko vinkkejä mitä autolle kannattaa alkaa tekemään (puslien uusinta, tukivarret, reaktiotangot... muuta?)? Eli onko näissä jotain tyyppivikaa, kun mitään selkeää alustasta ei kyllä löytynyt. Tympii kunnolla, koska ostin ajettavuudeltaan parhaan ajamani auton ja nyt ajettavuus on todellakin jotain ihan muuta...

Comment