Announcement

Collapse
No announcement yet.

-01 530d kampiakselin värinänvaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deemu79
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 453
    • Helsinki

    -01 530d kampiakselin värinänvaimennin

    Moi,

    eli niin sanottu dampperi, onko kestänyt minkä verran kilometrejä porukalla?
    sigpic
    328i Coupe M-Sport -95
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 779
    • Gallia = Kinnula

    #2
    Tällä hetkellä mittarissa 541 000 km eikä oo vaihettu.
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      418 mittarissa, enkä tiiä onko vaihdettu, ei ainakaan mun aikana oo vaihdettu (65 ajettu ite)..
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • deemu79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 453
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by vexu524tdic View Post
        Tällä hetkellä mittarissa 541 000 km eikä oo vaihettu.
        Kiitos tiedosta..! Ja 541 000km Respect
        sigpic
        328i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • deemu79
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 453
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          418 mittarissa, enkä tiiä onko vaihdettu, ei ainakaan mun aikana oo vaihdettu (65 ajettu ite)..
          Kuin myös tänne..!
          sigpic
          328i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #6
            467 tkm ja alkuperäisellä mennään.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 324
              • Hml

              #7
              Mittarissa 459tkm ja ite vedetty 250tkm. Ei ole värinänvaimenninta vaihdettu mun aikana. Kuinkas tämä oireilee? Kolkottaa?
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                #8
                Originally posted by MakeJ View Post
                Mittarissa 459tkm ja ite vedetty 250tkm. Ei ole värinänvaimenninta vaihdettu mun aikana. Kuinkas tämä oireilee? Kolkottaa?
                Kahdessa tutussa bensakoneisessa 540 :ssä on ainakin löystyny pultit. Niissä joutuu vesipumpun vaihdossa irrottamaan tuon pylpyrän. Ja sitten jos ei vedä pultteja oikeaan momenttiin huolellisesti kiinni, niin alkaa pyöriä pultit auki ja tipahdella tielle. Nykyäänhän ei korjaamoilla tehdä mitään oikein

                En tiedä miten on dieselin kanssa, joutuuko tuota koskaan irrottamaan. Vähän erilainen rakennekin siinä lienee.

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 779
                  • Gallia = Kinnula

                  #9
                  Originally posted by -KK- View Post
                  Kahdessa tutussa bensakoneisessa 540 :ssä on ainakin löystyny pultit. Niissä joutuu vesipumpun vaihdossa irrottamaan tuon pylpyrän. Ja sitten jos ei vedä pultteja oikeaan momenttiin huolellisesti kiinni, niin alkaa pyöriä pultit auki ja tipahdella tielle. Nykyäänhän ei korjaamoilla tehdä mitään oikein

                  En tiedä miten on dieselin kanssa, joutuuko tuota koskaan irrottamaan. Vähän erilainen rakennekin siinä lienee.

                  Ei ainakaan vesipumpun tai termarin takia tarvi irrotella limppua.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    242tkm kertoi mittari ostettaessa ja kuullosti vanhanlta mersulta tyhjäkäynnillä "taktaktaktaktaktak", hiljeni heti kun koski kaasupolkimeen.

                    ~260tkm kertoi mittari kun alkoi kuulua semmoinen metakka ettei uskaltanut enää ajaa, vaan oli jo pakko vaihtaa tuo dampperi.

                    Oli niin löysä että pystyi kiertämään kappaleita sormin toisiinsa nähden.

                    Ja kilometrien paikkansa pitävyydestä saa tykätä mitä haluaa.

                    Kai niitä menee, kun saa tarvikkeena
                    Olli.

                    Comment

                    • deemu79
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 453
                      • Helsinki

                      #11
                      Nyt vesipumpun + termarin +kirirullien vaihdon yhteydessä kokeilin dampperia ja ei kyllä hievahtanut kumpaankaan suuntaan. 242tkm. -01 530d man.
                      sigpic
                      328i Coupe M-Sport -95

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎