e39 520 acs ohjaus venttiili ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri23
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 16
    • Finland

    #1

    e39 520 acs ohjaus venttiili ?

    Elikkäs vikana ois perinteinen absi ja acs valot taulussa, anturit vaihdettu ja boksi kolvattu.

    Vikakoodina herjaa nro.55 Asc intake valve tais olla, mitähän tämä meinaa. Mistään en löytänyt että kellään olisi vastaavaa ollut.

    Samalla tuli vikakoodina että ratin napit ei toimi kaikki, ainakaan vakkari ei toimi. Tämä vika kyllä on ilmennyt jo aikaisemmin ennenkuin valot syttyivät.

    Mitään vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään ?
    Last edited by henri23; 27-05-2012, 19:00.
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #2
    Laitetaanpas tarkennusta kuvaukseen.

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
    Date: 05/26/12 13:44:39 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0-------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
    45 multi funktion steering wheel supervision interface
    Error frequency : 1 Logistic counter: 40
    Engine speed 0.00 1/min Battery Voltage 11.63 V Speed 0.00 km/h temperature cooling water 15.00 Grad C appear before (rel.) 0.00 h
    Toggelbit Periode fehlerhaft Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ================================================== ===========


    Date: 05/26/12 14:22:21 ECU: ASC57 JobStatus: OKAY Variant: ASC57-------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
    55 ASC cut-off valve
    Error frequency : 255
    Vehicle speed 2.75 km/h
    ASC passive ABS-control passive stop light switch off ASC-control passive ===================


    Eli tuossa nuo koodit tarkemmin.

    Livedatan puolella näytti olevan

    Valve relay offilla, joten epäilys sinne suuri. Missä tämä rele sijaitsee kun ei meinaa löytyä edes wds:stä? ACS/ABS Purkin sisäinen rele?

    Olikos tuossa acs:ssä tuota ratin asematietoa ollenkaan? Ainakakin dsc:ssä sellainen vaikuttaisi olevan.
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Koodin pitäisi olla tälle kyllä valve relay fault? Sisäinen rele, releen ohjauslogiikka palanut abs ohjainyksikössä toistuvasti esiintyneiden maadoitusjohtimien katkosten vuoksi. Toistaiseksi ei ole järkevää korjausmetodia tälle vaikka kyllä korjaus on sinänsä teknisesti mahdollinen mutta ei kaupallisesti kannattava liiaksi aikaavievänä. Kannattaa etsiä ehjä käytetty / uusi saksanmaalta.

      Toki jos koodi on pelkästään cut off valve kannattaa vielä tarkistaa solenoidien käämien molempien lankojen kiinnittyminen syöttöliuskoihinsa. Voi olla myös inpan hieman sekavaa kooditulkkausta DIS:iin verrattuna (itse koodi on siis oikein aina inpallakin luettaessa mutta sen sanallinen selitys joissakin tapauksissa epämääräinen). Selvyyden vuoksi useimmiten kannattaisi lukea kodit DIS:llä kuin inpalla. DIS kooditulkkaus on juuri täsmälleen niin sanottu kuin asia on jokaisessa tapauksessa eikä tarvitse arvailla mitähän mikäkin koodi nyt tarkoittaa.

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #4
        Tarvitseeko ohjelmointia kun vaihtaa yksikön? Vai riittääkö että on vastaava kalu tilalle?
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • henri23
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 16
          • Finland

          #5
          Häätyypä ottaa asiaksi vähän tutkiskella noita asioita.. Ja tosiaan tarviiko sitten ohjelmoida mitään jos uuden palikan hankkii tilalle ?

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Tarvii ruuvata koodit kohdalleen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • henri23
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 16
              • Finland

              #7
              Joo elikkä vika tuli selville, boksi oli käytetty kolvautettavana Sercapilla, mutta oli ilmeisesti kerennyt polttaa jo piirilevyt sieltä sisältä kun oli huonot johdotukset eli ei tullut kuntoon.

              Mitähän se maksaa tommonen uuden boksin koodaus ja kaiki vissiin merkkiliikkeen hommia ?

              Tuntuu olevan kiven alla noi tietyllä nro sarjalla olevat boksit..

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by henri23 View Post
                Joo elikkä vika tuli selville, boksi oli käytetty kolvautettavana Sercapilla, mutta oli ilmeisesti kerennyt polttaa jo piirilevyt sieltä sisältä kun oli huonot johdotukset eli ei tullut kuntoon.

                Mitähän se maksaa tommonen uuden boksin koodaus ja kaiki vissiin merkkiliikkeen hommia ?

                Tuntuu olevan kiven alla noi tietyllä nro sarjalla olevat boksit..
                koodaus maksaa meillä 40€ ja kaikki 3/98 uudemmat E38 ja E39 boksit käyvät tilalle kunhan ottaa huomioon että onko autossa ASC vai DSC, eli kaikki ASC boksit sopivat ASC autoon (ja miksei DSC autoonkin mutta tällöin ajonvakautus luonnollisesti puuttuu) ja DSC boksit DSC autoon numerosta riippumatta, ainoastaan X5 boksi ei käy.

                Comment

                Working...
                X