Announcement

Collapse
No announcement yet.

single vanos ongelma 528i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wiilllee
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 91

single vanos ongelma 528i

Bemarini on kohta 4 viikkoa ollut paskana ja käynyt kahdella eri pajalla ihmeteltävänä. Elikkäs antaa vika koodit ajoituksesta. Auto röpeltää ja välillä kulkee hienosti ja välillä tuntuu ihan 100 heppaselta nissanilta. Noin 2000 kierroksen kohdalla kuuluu mekaaninen rallatus nokan suunnilta. Olen selaillut näitä sivuja aikas paljon ja ilmeisestikkin on vanos paskana elikkä tiivisteet mennyt ja sitten se ihme holkki väljä kun kuuluu se ääni. Autolla on ajeltu kohta 300000km ja en usko, että autoon olisi ikinä vaihdettu kyseisiä tiivisteitä. Beisainin sivuilta kävin tiivisteitä ja muita oheis hiluja katsomassa. Saako näitä tarvittavia osia mistään suomesta?? Katselin näiltä sivuilta vaihto ohjeita ja näytti jotenkin pelottavalta kun näytti olevan jonkin verran pojilla erikoistyökaluja. Onko jossain netissä suomenkielisiä vaihto ohjeita ja onko kellään kokemusta single vanoksen remontista, että tarvitseeko noita erikoistyökaluja..? Olen kyllä oman auton huollot yms tehnyt itse, mutta en ikinä tuollaista huoltoa, että kannattaako suoraan viedä johonkin pajalle missä on tuommoisia huoltoja tehty vai pystyykö tee se itse mies tämmöisen tekemään? Rupeaa jo usko ja toivo loppumaan kyseiseen kapistukseen...
  • killerbmw
    BTCF Member
    • May 2008
    • 136
    • Himanka

Ei tarvi välttis erikoistyökaluja kunhan kattoo tarkasti nokkien, kampiakselin ja vanoksen ajoitusmerkit kohdalleen kasaus vaiheessa. Ite tiivisteitä ei oo vaikea vaihtaa eikä se mitään ydintekniikkaa oo muutenkaan. Vanoksen booriakselin asentaminen nokkaan/ nokkapyörään on tärkeää että tulee oikeen. Katso tarkkaan miten akseli pyörähtää pois ottaessa. Tai oikeastaan miten nokkapyörä pyörähtää.. Sitten kasaat sen vaan vastapäivään.
    -Fullgas Motorsport- Drift team
    -Fatboy Racing-

E36 M3 turbo 800/950nm
    E91 320d
    Muutama tehhään rojekti E30.

Comment

• Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

Onko kammen ja nokan anturit todettu ehjiksi? Aiheuttaa juuri kyseisen kaltaisia oireita.

Comment

• wiilllee
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 91

itse kanssa epäilin kyseisiä antureita, mutta ei anna vika koodeja muusta kun ajoituksesta kaikki anturit on kuulemma ok...tietääkö kukaan helsingin seudulta mitään hyvää pajaa jossa saisi auton kuntoon ja joskus ajoon?voiko vanos muka vaikuttaa auton käyttäytymiseen niin paljon jos se on rikki, että menee ajoitukset näin paljon pieleen?

Comment

• scheisse
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2007
          • 2799
          • Kauhajoki

Originally posted by wiilllee View Post
          itse kanssa epäilin kyseisiä antureita, mutta ei anna vika koodeja muusta kun ajoituksesta kaikki anturit on kuulemma ok...tietääkö kukaan helsingin seudulta mitään hyvää pajaa jossa saisi auton kuntoon ja joskus ajoon?voiko vanos muka vaikuttaa auton käyttäytymiseen niin paljon jos se on rikki, että menee ajoitukset näin paljon pieleen?
          Tuo vanoksen remontoiminen on aika simppeli homma kun vähän lueskelee beisanin ohjeita .
          Vaihda kokeeksi kuitenkin ne anturitkin. Muista hankkia sitten vain alkuperäisiä antureita!

Jonkun kerran olen tuollaisen vanos rempan tehnyt ja täytyy sanoa että ekalla kerralla meni kyllä vähän miettimiseksi, mutta se on loppujenlopuksi erittäin yksinkertainen projekti. Ei muutakuin tilaamaan tiivisteitä ja harjoittelemaan
          Ja erikoistyökaluja et välttämättä tarvitse mitään..
          Last edited by scheisse; 06-06-2012, 19:38.
          - f30 330e M-Sport , -16
          - e36 3.2 M3 cabrio individual

Comment

• wiilllee
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 91

olen beisainin sivuilla käynyt..onko tuo ainut paikka mistä nuo tiivisteet saa?saisko mistään suomesta tilailtua noita osia.?

Comment

• Dalglish
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 468
              • Ylöjärvi

Originally posted by wiilllee View Post
              olen beisainin sivuilla käynyt..onko tuo ainut paikka mistä nuo tiivisteet saa?saisko mistään suomesta tilailtua noita osia.?

Comment

• JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

Nuo on tuplavanokseen.
                Kysäse nick Pasi_K
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

Working...