530d alaväännöt kadonneet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harhol
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 26
    • viitasaari finland

    530d alaväännöt kadonneet!

    Asiasta oli myös juttua muualla mutta olin ilkeä ja ajattelin tehdä aivan uuden threadin asiasta...

    Tosiaan auto on aivan tossu kun kierrokset ovat 1000rpm-3000rpm välillä.

    Viittaisi johonkin ahtopuolen ongelmaan jos en väärässä ole?
    Ilman maffin piuhaa tuli heitettyä pari lenkkiä tuossa äskön eikä mitään vaikutusta ole joten se ilmeisesti on kunnossa..

    Autoon on tosiaan laitettu softa ja arvioitu tehoja olevan reilu 200hp ja +500 nm.. Onko softan laitossa voinut joku mennä pieleen? en tiedä asiasta koska olen omistanut auton vasta pari viikkoa...

    Tuli ajettua samanlaisella autolla , mutta vakiolla... Tehoja tuntu olevan puolet enemmän mitä omassa!
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 842
    • Espoo

    #2
    Turbon siivet jumineet kiinni tai sitten johdesiipien alipaineohjauksessa vikaa,
    taikka esim. alipaineletku poikki. Onko vikakoodeja luettu?

    Liikkuuko turbon alipainekellon tanko, kun auto laitetaan käyntiin? Pitäisi vetää sisään, kun tulee alipaine.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • k-mikko
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 39

      #3
      eikös maffi ohjaa alle 3krpm ja sen jäläkeen paineanturi imusarjassa, noin karkeesti.. vai mitenkä näissä oli. Softaus tietty vaikuttaa oman osansa.. Tuleeko veto piikkinä vai pikkuhiljaa?

      Töpseliin, livetieto auttais aikas paljon vikaa etsiessä.. säästää paljon aikaa ja vaivaa.

      En muista miten vaikeassa paikkaa kello näissä oli mutta irrottaa kellon tangon päästä ja kokeilee ahistaako jokin johdinsiipien säätövipua..

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Normaalisti vääntöpiikki tulee siinä 2000 RPM tienoilla. Jos ahtoja tuntuu olevan vasta 3000 RPM jälkeen, niin todennäköisesti turbon johdesiivet ovat jatkuvasti auki. Kuten edellä todettiin, kurkkaat sinne turbon kylkeen alipainekellolla liikuteltavaa johdesiipien tankoa. Pyydät kaverin käynnnistämään ja samalla katsot, liikkuuko tanko (vetää siipiä kiinni). Mikäli mitään liikettä ei näy, todennäköisesti sinne ei tule lainkaan alipainetta. Eli ensin tutkintaan alipaineletkut. Tyypillinen hapertuva paikka on pitkässä alipaineletkussa, joka tulee imusarjan alta turbon ohjauksen painevaraajasäiliölle (rikki usein siitä, missä kulkee koneen päältä MAF:n kohdalta).
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • vaisailk
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 15

          #5
          Mulla oli sama juttu

          eli alakierroksilla momentit hukassa ja kolmen tonnin yläpuolella potku.

          Paineletku mikä tulee imusarjasta ja menee turbolle oli haperoinen ja se ku vaihettiin, tuli taas autosta iloinen hyökkijä. Rikkinäisyyden näki vasta kun otti etummaisen suojakopan pois moottorin päältä.

          ts sama juttu mitä Clavurion edellä mainitsi
          Last edited by vaisailk; 30-05-2012, 14:02.

          Comment

          • harhol
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 26
            • viitasaari finland

            #6
            sellasta

            Tosiaan tuli käytettyä auto tänään johtojen päässä. ilmoiti ilmamassamittarin olevan paskana mutta kyseiseen autoon on vaihdettu uusi maffi joten luulen että on jäänyt vanhalta omistajalta kuittaamatta tämä vikakoodi :o... Auto tosiaan laiskistui vaan kun otti maffin johdon irti. Ilmoitti myös jostain polttoaine piirin ongelmasta mutta ongelma ei viittaisi siihen koska tehot löytyy silti kuhan kierrokset kipuaa yli kolmen tonnin..

            Luulen että ongelma saattaa löytyä huomenna kun rupean seurailemaan alipaineletkua. ja tehot tosiaan tulee puhtaasti piikkinä heti siinä kolmen tonnin kieppeillä..

            Comment

            • harhol
              Newbiemmer
              • May 2012
              • 26
              • viitasaari finland

              #7
              ja vielä...

              Voisiko joku kertoa tämän alipaineletkun tietyn reitin.. En ole niinkään perehtynyt tähän asiaan vielä joten pikkusta taustatietoa tarvitsisin että joutuuko purkamaan osia autosta että pääsee koko mitaltaan käsiksi tähän letkuun..? :think

              Comment

              • k-mikko
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 39

                #8
                etummainen suojamuovi pois, turbon vieressä olevalta ohjausventtiililtä lähtee letku koneen etureunaa pitkin maffin päältä imusarjan alla olevaan alipainelinjaan.
                siinä heti päällimmäisenä kun otat sen suojamuovin veke..

                tarkista ahtopaineanturin liitin mikä löytyy imusarjasta tulipellin puolelta, tuolla tais olla jotain osaa ja arpaa alle 3krpm tapahtuvaan ahtamiseen..

                edit: tarvit kuusiokulman ton kopan irrotukseen.. koko taisi olla 4 tai 5..?

                Comment

                • harhol
                  Newbiemmer
                  • May 2012
                  • 26
                  • viitasaari finland

                  #9


                  Ja näimpä auto löysi taas tehonsa kun laittoi aivan uudet alipaineletkut... Kellon juuresta oli poikki koko letku.. Kiitoksia kaikille avusta!

                  Comment

                  Working...
                  X