E39 530d sammuu ajosta
Collapse
X
-
Originally posted by Night-Wind View PostItsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.
Leave a comment:
-
-
Itsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.
Leave a comment:
-
-
Lainataanpas topicia kun itselläni myös tuota sammumista.
Aina kun kone menee ns. kuormalle(kiihdyttää/nousee mäkeä reilummilla kierroksilla jne). Niin mittaristoon tulee fuel inject. system vilkkumaan ja auto rupeaa linkuttamaan. Mikäli antaa vielä uudestaan kenkää->auto sammuu.
Kuitenkin kun autoa käyttää pois päältä ja starttaa uudestaan ongelma katoaa aina seuraavaan reilumpaan kaasutukseen asti.
Inpa näyttää:
4496 Rail-pressure plausibility
Error present
Control deviation over engine speed too great
-Löpöä reilut 50L
-Siirtopumppu(tarvike sellainen) vaihdettu noin 2vko sitten ja molemmat pumput kuulostivat surisevan(presuply pressure pyörii matalimmillaan 3.3 ja tyhjäkäynnillä 3.7 seudulla).
-Suodatin vaihdettiin ensiotteeseen.
-Tänään vaihdoin railpaineen säätimen(kp pumpun kyljestä).
-Käytin myös railpaineen anturin liitintä jakotukin päästä irti->vikakoodi railpaineen anturista ja livedatassa ei näkynyt railpaineita ollenkaan.
-Suuttimien korjausarvot alle +\-2 ja paluuvuotoa ei ollut.
Nyt alkaa loppumaan keinot kesken.. Rupeaa menemään jo vähän vikabingon puolelle tämä homma..
Voisiko olla ettei tarvikepumpun tuotto riitä tuon koneen tarpeeseen, kun kuitenkin aika paljon tuo pre-supply paine seilaa ajossa:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hannuli View PostNo joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.
Leave a comment:
-
-
No joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hannuli View PostJep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.
Leave a comment:
-
-
Jep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.
Leave a comment:
-
-
Heeelp, arvauksia, tietoa, kaverilta kuultua.Mikä vaan informaatio toivottavasti auttaisi.
Leave a comment:
-
-
E39 530d sammuu ajosta
Hello, kirjoitellaanpa nyt tännekkin näistä murheista.Eli otsikon mukainen laite sammuu epäsäännöllisesti, mutta varmasti, ajosta kuin veitsellä leikaten.Aivan sama mikä kierrosalue, lämmin tai kylmä, veto päällä tai tasakaasu se sammuu aina jossain kohti.Ei lähde käyntiin vaihteella käynnistäen käyntiin mutta kun ottaa virrat pois ja starttaa niin käynnistyy välittömasti.Saattaa tehdä tuon 1-8 kertaa ihan peräkkäin ja välillä mennään 100km ilman mitään ongelmaa.Polttoainepumppu ( siis siellä kuskin satulan alla) vaihdettu, boxi testattu ( tosin oli pirun epäillyttävä paikka mihin se meni, tiedä sitten olivatko testanneet siitä mitään) ja pitäisi olla ihan iskussa.En tiedä voiko mitenkään liittyä tähän vikaan mutta radio mykistyy aina välillä (valo siinä virtanupin vieressä palaa ja näytössä näkyy kanava ) ja alkaa soitella taas ihan omiin nimiin.Nämä oireet eivät esiinny mitenkään käsi kädessä samaan aikaan.Akunnavat on kiillotettu moneen otteeseen, eli kontaktit ok.JA vielä tiedot:BMW 530d 11/98 135kw ajettu 180tkm.Jos jollain olisi vaan ollut samaa vaivaa niin kiitollisuudella ottaisin tietoja/veikkauksia vastaan.
Tags: None
-
Leave a comment: