memebuy23buy

E39 530d sammuu ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hannuli
    replied
    Mulla on kyllä ollut tankki täys, ja myös lähes tyhjä.Mitään eroa ei ole ollut.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Itsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.
    autohan kävi kansiremontissa, ja tuolloinhan jouduttiin ottamaan polttoainepuolta aika paljon auki... Olisiko voinut jäädä ilmaa tuonne järjestelmään->ilmaiskuja ja paineet heittelee? Tuonhan järjestelmän pitäisi ilmautua itsekseen... Näköjään ei sitä täysin tee...

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Itsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Lainataanpas topicia kun itselläni myös tuota sammumista.

    Aina kun kone menee ns. kuormalle(kiihdyttää/nousee mäkeä reilummilla kierroksilla jne). Niin mittaristoon tulee fuel inject. system vilkkumaan ja auto rupeaa linkuttamaan. Mikäli antaa vielä uudestaan kenkää->auto sammuu.
    Kuitenkin kun autoa käyttää pois päältä ja starttaa uudestaan ongelma katoaa aina seuraavaan reilumpaan kaasutukseen asti.

    Inpa näyttää:

    4496 Rail-pressure plausibility

    Error present
    Control deviation over engine speed too great

    -Löpöä reilut 50L

    -Siirtopumppu(tarvike sellainen) vaihdettu noin 2vko sitten ja molemmat pumput kuulostivat surisevan(presuply pressure pyörii matalimmillaan 3.3 ja tyhjäkäynnillä 3.7 seudulla).

    -Suodatin vaihdettiin ensiotteeseen.

    -Tänään vaihdoin railpaineen säätimen(kp pumpun kyljestä).

    -Käytin myös railpaineen anturin liitintä jakotukin päästä irti->vikakoodi railpaineen anturista ja livedatassa ei näkynyt railpaineita ollenkaan.

    -Suuttimien korjausarvot alle +\-2 ja paluuvuotoa ei ollut.

    Nyt alkaa loppumaan keinot kesken.. Rupeaa menemään jo vähän vikabingon puolelle tämä homma..
    Voisiko olla ettei tarvikepumpun tuotto riitä tuon koneen tarpeeseen, kun kuitenkin aika paljon tuo pre-supply paine seilaa ajossa:think
    Last edited by BreeZi; 01-06-2012, 20:47. Reason: Unohtui mainita polttoainemäärä

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Okei, onkos tuo hankala vaihtaa kotikonstein??

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by hannuli View Post
    No joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.
    siinä pitää olla oskillosskooppi kiinni tasan sillä hetkellä kun auto sammuu muuten sen viallisuutta voi olla mahdottomuus havaita,jos ja kun vikakoodia ei mistään tule.

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    No joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by hannuli View Post
    Jep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
    Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.
    Kampiakselin asentotunnistin voi sammuttaa auton,jopa jälkiä jättämättä.Ajonesto ei sammuta ja kyllä pumppukin yleensä oireelee muutenkin.

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Jep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
    Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Vikakoodit luettu?

    Tankin siirtopumppu voisi olla yksi.

    Leave a comment:


  • hannuli
    replied
    Heeelp, arvauksia, tietoa, kaverilta kuultua.Mikä vaan informaatio toivottavasti auttaisi.

    Leave a comment:


  • hannuli
    started a topic E39 530d sammuu ajosta

    E39 530d sammuu ajosta

    Hello, kirjoitellaanpa nyt tännekkin näistä murheista.Eli otsikon mukainen laite sammuu epäsäännöllisesti, mutta varmasti, ajosta kuin veitsellä leikaten.Aivan sama mikä kierrosalue, lämmin tai kylmä, veto päällä tai tasakaasu se sammuu aina jossain kohti.Ei lähde käyntiin vaihteella käynnistäen käyntiin mutta kun ottaa virrat pois ja starttaa niin käynnistyy välittömasti.Saattaa tehdä tuon 1-8 kertaa ihan peräkkäin ja välillä mennään 100km ilman mitään ongelmaa.Polttoainepumppu ( siis siellä kuskin satulan alla) vaihdettu, boxi testattu ( tosin oli pirun epäillyttävä paikka mihin se meni, tiedä sitten olivatko testanneet siitä mitään) ja pitäisi olla ihan iskussa.En tiedä voiko mitenkään liittyä tähän vikaan mutta radio mykistyy aina välillä (valo siinä virtanupin vieressä palaa ja näytössä näkyy kanava ) ja alkaa soitella taas ihan omiin nimiin.Nämä oireet eivät esiinny mitenkään käsi kädessä samaan aikaan.Akunnavat on kiillotettu moneen otteeseen, eli kontaktit ok.JA vielä tiedot:BMW 530d 11/98 135kw ajettu 180tkm.Jos jollain olisi vaan ollut samaa vaivaa niin kiitollisuudella ottaisin tietoja/veikkauksia vastaan.
    Last edited by hannuli; 31-05-2012, 13:45. Reason: otsikon korjaus
Working...
X