Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d sammuu ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hannuli
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 18
    • hamburg

    E39 530d sammuu ajosta

    Hello, kirjoitellaanpa nyt tännekkin näistä murheista.Eli otsikon mukainen laite sammuu epäsäännöllisesti, mutta varmasti, ajosta kuin veitsellä leikaten.Aivan sama mikä kierrosalue, lämmin tai kylmä, veto päällä tai tasakaasu se sammuu aina jossain kohti.Ei lähde käyntiin vaihteella käynnistäen käyntiin mutta kun ottaa virrat pois ja starttaa niin käynnistyy välittömasti.Saattaa tehdä tuon 1-8 kertaa ihan peräkkäin ja välillä mennään 100km ilman mitään ongelmaa.Polttoainepumppu ( siis siellä kuskin satulan alla) vaihdettu, boxi testattu ( tosin oli pirun epäillyttävä paikka mihin se meni, tiedä sitten olivatko testanneet siitä mitään) ja pitäisi olla ihan iskussa.En tiedä voiko mitenkään liittyä tähän vikaan mutta radio mykistyy aina välillä (valo siinä virtanupin vieressä palaa ja näytössä näkyy kanava ) ja alkaa soitella taas ihan omiin nimiin.Nämä oireet eivät esiinny mitenkään käsi kädessä samaan aikaan.Akunnavat on kiillotettu moneen otteeseen, eli kontaktit ok.JA vielä tiedot:BMW 530d 11/98 135kw ajettu 180tkm.Jos jollain olisi vaan ollut samaa vaivaa niin kiitollisuudella ottaisin tietoja/veikkauksia vastaan.
    Last edited by hannuli; 31-05-2012, 14:45. Reason: otsikon korjaus
  • hannuli
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 18
    • hamburg

    #2
    Heeelp, arvauksia, tietoa, kaverilta kuultua.Mikä vaan informaatio toivottavasti auttaisi.

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #3
      Vikakoodit luettu?

      Tankin siirtopumppu voisi olla yksi.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • hannuli
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 18
        • hamburg

        #4
        Jep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
        Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          Originally posted by hannuli View Post
          Jep, vikakoodit luettu.Välilä se näyttää pumpun painetta, välillä ajonestoa!!
          Siirtopumppu on kunnossa, BMW;n mukaan.Nyt arvuuttelivat pumppua???Mutta kysymys kuuluu, voiko se olla pumppu noiden oireiden mukaan?Kun se sammuu se sammuu todella kun veitsellä leikaten, ei nyi tai nikottele mitenkään ja aina vain ajossa, ei siis koskaan tyhjäkäynnillä.Nyt esimerkiksi ei anna mitään vikakoodia.
          Kampiakselin asentotunnistin voi sammuttaa auton,jopa jälkiä jättämättä.Ajonesto ei sammuta ja kyllä pumppukin yleensä oireelee muutenkin.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • hannuli
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 18
            • hamburg

            #6
            No joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Originally posted by hannuli View Post
              No joo, tuota minäkin ensin epäilin, mutta tuon Bemari-huollon mukaan sekin näyttäisi olevan ehjä!!Myös virtalukon pohja on uusittu.Ja tosiaankin mitään köhimistä ei muuten ole, toimii kun junan vessa kunnes sammuu.
              siinä pitää olla oskillosskooppi kiinni tasan sillä hetkellä kun auto sammuu muuten sen viallisuutta voi olla mahdottomuus havaita,jos ja kun vikakoodia ei mistään tule.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • hannuli
                Newbiemmer
                • Apr 2010
                • 18
                • hamburg

                #8
                Okei, onkos tuo hankala vaihtaa kotikonstein??

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Lainataanpas topicia kun itselläni myös tuota sammumista.

                  Aina kun kone menee ns. kuormalle(kiihdyttää/nousee mäkeä reilummilla kierroksilla jne). Niin mittaristoon tulee fuel inject. system vilkkumaan ja auto rupeaa linkuttamaan. Mikäli antaa vielä uudestaan kenkää->auto sammuu.
                  Kuitenkin kun autoa käyttää pois päältä ja starttaa uudestaan ongelma katoaa aina seuraavaan reilumpaan kaasutukseen asti.

                  Inpa näyttää:

                  4496 Rail-pressure plausibility

                  Error present
                  Control deviation over engine speed too great

                  -Löpöä reilut 50L

                  -Siirtopumppu(tarvike sellainen) vaihdettu noin 2vko sitten ja molemmat pumput kuulostivat surisevan(presuply pressure pyörii matalimmillaan 3.3 ja tyhjäkäynnillä 3.7 seudulla).

                  -Suodatin vaihdettiin ensiotteeseen.

                  -Tänään vaihdoin railpaineen säätimen(kp pumpun kyljestä).

                  -Käytin myös railpaineen anturin liitintä jakotukin päästä irti->vikakoodi railpaineen anturista ja livedatassa ei näkynyt railpaineita ollenkaan.

                  -Suuttimien korjausarvot alle +\-2 ja paluuvuotoa ei ollut.

                  Nyt alkaa loppumaan keinot kesken.. Rupeaa menemään jo vähän vikabingon puolelle tämä homma..
                  Voisiko olla ettei tarvikepumpun tuotto riitä tuon koneen tarpeeseen, kun kuitenkin aika paljon tuo pre-supply paine seilaa ajossa:think
                  Last edited by BreeZi; 01-06-2012, 21:47. Reason: Unohtui mainita polttoainemäärä
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Itsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Itsellä ei ollut kyllä muita oireita kuin moottorin sammuminen, kun tankin pumppu oli sökö. Kun tankin 15L raja häämötti niin moottori sammui.
                      autohan kävi kansiremontissa, ja tuolloinhan jouduttiin ottamaan polttoainepuolta aika paljon auki... Olisiko voinut jäädä ilmaa tuonne järjestelmään->ilmaiskuja ja paineet heittelee? Tuonhan järjestelmän pitäisi ilmautua itsekseen... Näköjään ei sitä täysin tee...
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • hannuli
                        Newbiemmer
                        • Apr 2010
                        • 18
                        • hamburg

                        #12
                        Mulla on kyllä ollut tankki täys, ja myös lähes tyhjä.Mitään eroa ei ole ollut.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by BreeZi View Post
                          Olisiko voinut jäädä ilmaa tuonne järjestelmään
                          Ei. Tuolla Kp -puolella ei kyllä ilma pysy .
                          -Suuttimien ohivuodot varmaan tarkastettiin paluupuolen letkuista huolella, mutta ei yhteenkään kuppiin tihkunut mitään?
                          -Lähtikö auto käymään ohivuotomittauksen aikana kuten pitääkin?
                          -Vaihdoitko Kp -pumpun regulaattorin kokonaan, vai o-renkaat vain?
                          -Lisääntyykö moottoriöljyn määrä?
                          -Miksi kansi on laitettu?
                          -Ulkoisia Pa -vuotoja ei varmaan Kp-pumpun jälkeen linjastossa ole?
                          -Paljonko autolla on ajettu?

                          Sorry, paljon kysymyksiä, mutta täsmennyksiä mielestäni tarvitaan ennenkuin pitää ehdottaa Kp -pumpun vaihtoa "lonkalta"
                          Last edited by schwarze; 01-06-2012, 23:56. Reason: -//-
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by schwarze View Post
                            Ei. Tuolla Kp -puolella ei kyllä ilma pysy .
                            -Suuttimien ohivuodot varmaan tarkastettiin paluupuolen letkuista huolella, mutta ei yhteenkään kuppiin tihkunut mitään?
                            -Lähtikö auto käymään ohivuotomittauksen aikana kuten pitääkin?
                            -Vaihdoitko Kp -pumpun regulaattorin kokonaan, vai o-renkaat vain?
                            -Lisääntyykö moottoriöljyn määrä?
                            -Miksi kansi on laitettu?
                            -Ulkoisia Pa -vuotoja ei varmaan Kp-pumpun jälkeen linjastossa ole?
                            -Paljonko autolla on ajettu?

                            Sorry, paljon kysymyksiä, mutta täsmennyksiä mielestäni tarvitaan ennenkuin pitää ehdottaa Kp -pumpun vaihtoa "lonkalta"
                            -Korjauksen suoritti Korjaamo J.Tunturi. Minulla ei ole syytä epäillä etteikö ko. henkilö osaisi asiaansa. Ei Tunturi ainakaan maininnut että ohivuotoa olisi ollut. Prosessin aikana vielä huollatettiin kaksi suutinta Suutinhuolto Räisäsellä Kuopiossa.

                            -Uusi regulaattori vaihdettiin.

                            -Moottoriöljyn määrä ei lisäänny.

                            -Kansi laitettiin huonosti korjatun suuttimen takia syntyneen liian kovan lpt:n särkemän pakoventtiilin takia.

                            -Ulkoisia Pa.vuotoja ei näy missään.

                            -Autolla ajettu 250tkm

                            Auto tosiaan käy ihan nätisti ja railipaineet ei seilaa tyhjäkäynnillä. Seilaavilla paineilla tarkoitin pre-supplyn paineita.
                            Mikäli vika olisi kp pumpussa, niin eikös käynti/starttaus olisi huonoa?
                            Last edited by BreeZi; 03-06-2012, 09:51. Reason: Kirjoitusvirhe
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Slazha
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2284
                              • Joensuu/Syvyys

                              #15
                              Edit: Ei mitn, en lukenut edellisiä posteja tarpeeksi tarkkaan
                              Last edited by Slazha; 02-06-2012, 03:05.
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              E36 318is class II, e30 turpo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎