e39 530d käy 5 pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h3ksu
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 22
    • Tuusula

    e39 530d käy 5 pytyllä

    e3 530dA 02/00 135kw 260tkm

    Eilen lähtiessäni ajamaan töihin huomasin autosta tehojen hävinneen ja että se täristää ajaessa alle 2500 rpmn kierroksilla. Pysäytin auton ja moottorin täristävän tyhjäkäynillä, mutta tyhjäkäynti ei seilannut. Polkaisin pari kertaa kaasun pohjaan ja starttasin auto uudestaan, jolloin vika hävisi loppu päiväksi.

    Tänä aamuna sama homma, mutta tuo kaasuttaminen ja auton starttaaminen eivät auttaneet. No ajeltuani jonkin aikaa, moottori alkoi yhtäkkiä pelaamaan moitteettomasti. Ajoin kotiin ja parin tuntia sitten kun lähdin niin sama homma taas. Äsken kävin kaupasta hakemassa diesel järjestelmän puhdistus ainetta ja kävin ajamassa motarilla koeajo lenkin niin auto jaksoi hädin tuskin kulkea 140km/h ja kaasu tuntuu aivan elottomalta 80km/h vauhdin jälkeen.

    Mikä avuksi? Ahdin pelaa ja muutenkaan käynti ei pätki vaan tosiaan vaikuttaa siltä, että yksi sylinteri ei ole mukana. Mikään vikavalo ei pala ja auto on säännöllisessä käytössä.
    e39 530d

    Ex e36 320i & 325i
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Originally posted by h3ksu View Post
    e3 530dA 02/00 135kw 260tkm

    Eilen lähtiessäni ajamaan töihin huomasin autosta tehojen hävinneen ja että se täristää ajaessa alle 2500 rpmn kierroksilla. Pysäytin auton ja moottorin täristävän tyhjäkäynillä, mutta tyhjäkäynti ei seilannut. Polkaisin pari kertaa kaasun pohjaan ja starttasin auto uudestaan, jolloin vika hävisi loppu päiväksi.

    Tänä aamuna sama homma, mutta tuo kaasuttaminen ja auton starttaaminen eivät auttaneet. No ajeltuani jonkin aikaa, moottori alkoi yhtäkkiä pelaamaan moitteettomasti. Ajoin kotiin ja parin tuntia sitten kun lähdin niin sama homma taas. Äsken kävin kaupasta hakemassa diesel järjestelmän puhdistus ainetta ja kävin ajamassa motarilla koeajo lenkin niin auto jaksoi hädin tuskin kulkea 140km/h ja kaasu tuntuu aivan elottomalta 80km/h vauhdin jälkeen.

    Mikä avuksi? Ahdin pelaa ja muutenkaan käynti ei pätki vaan tosiaan vaikuttaa siltä, että yksi sylinteri ei ole mukana. Mikään vikavalo ei pala ja auto on säännöllisessä käytössä.
    Poista moottorin päällä oleva suojamuovi ja käynnistä sen jälkeen moottori.
    Moottorin käydessä nitkuttele ruiskusuuttimille menevää johtosarjaa ja suuttimissa olevia liittimiä. Siinä vaiheessa kun käynti tasaantuu, niin mahdollinen katkos johtosarjassa on paikallistettu. Ajan myötä nuo johtosarjat kovettuu, joten ei olisi mikään harvinainen tapaus jos vika löytyy tuosta johtosarjasta.
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1661
      • Vähäkyrö

      #3
      Ja maksaakin vaan n.80€ marmorilla, että ei ole kalliskaan korjaus.

      Comment

      • h3ksu
        Newbiemmer
        • Apr 2009
        • 22
        • Tuusula

        #4
        kiitoksia

        vika paikantui 3 pytyn suuttimen liittimeen. Heti ku sitä ns. "nylkyttää" niin käynti palautuu normaaliksi. Mikä on paras ns. "tee-se-itse" korjaus?
        e39 530d

        Ex e36 320i & 325i

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #5
          Itsellä oli sama vika alkuvuodesta. En tehnyt muuta kuin käytin liittimen auki ja hinkkasin pienellä tasapäisellä meisselillä kontaktit puhtaaksi liittimestä ja suuttimen päistä. Nyt pelittänyt jo monta kuukautta ongelmitta.

          Johtosarja uusittu muutama vuosi takaperin, pienestä se on kiinni vähän tuoreemmilla osillakin.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #6
            Originally posted by h3ksu View Post
            vika paikantui 3 pytyn suuttimen liittimeen. Heti ku sitä ns. "nylkyttää" niin käynti palautuu normaaliksi. Mikä on paras ns. "tee-se-itse" korjaus?
            Jos vika on itse liittimessä, niin käytä liitin auki ja tarkista/puhdista kontaktipinnat. Jos taas liittimen juuressa johtosarjassa on katkos, niin pikakorjauksena vois laittaa väliin pätkän uutta johtoa. Mutta kuten tuossa aikaisemmassa viestissä mainittiin, niin uusi johtosarjakaan ei maksa kuin n.80€, ja sillä poistuu mahdolliset samanlaiset viat pitkäksi aikaa!
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • jeepster
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 127
              • uusimaa

              #7
              Mulla oli sama vika, johtoa heiluttamalla pätki, putsailin ja rassailin, toimi aina pari päivää, sitten alkoi taas pätkimään.

              Tilasin sen johtosarjan autokeskukselta jumbon vieressä (työmatkan varrella) 93eur hintaan. saa nähdä lähtikö vika vai ei.

              Comment

              Working...
              X