Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i tehot hävinny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garvis
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 115
    • Turku

    e39 523i tehot hävinny

    Elikkäs tehot tuntuu hävinneen johonki. 0-100km/h kestää yllättävän kauan ja kierrokset eivät nouse siitä 3000rpm kovin nopeasti vaan erittäin hiljaa, eikä ylämäkeä jaksa kovin kiihdyttää, katista kuuluu välillä kun sisällä olisi jokin metalli osa irti mikä iolisuttaa siel moottorijarrul ja hidasteis kuulee selkeiten, olisiko katin vaihdon paikka vai voisko johtua imuvuodosta? Kone käy nätisti ja joutokäynnil ottaa kierroksia hyvin mut todella hidas kiihdytyksessä
    Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

    ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Kyllähän se kattiin viittaa, jos tyhjäkäynti on kunnossa. Katista on sisuskalut irti ja kun pakokaasut virtaa riittävän nopeasti, niin katti alkaa rajoittamaan virtausta.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Yksi jonka voisi tehdä on pakokaasumittaus. Ei maksa maltaita ja kertoo jonkin verran moottorin, katin ja ilmuvuotojen tilasta.

      Toinen jota voi kokeilla on ottaa hetkeksi IMM:n johdon irti ja ajaa sellaisenaan jonkin aikaa. Jos johto irti toimii huomattavasti paremmin, syy saattaa olla IMM:ssa. Sen voi koittaa puhdistaa tarkoitukseen tehdyllä sprayllä, saattaa auttaa.
      Last edited by Havis; 06-06-2012, 18:41.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Garvis
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 115
        • Turku

        #4
        kylmänä ei tahdo pysyy käynnissä eikä käynnistyy et pikkusen täytyy antaa kaasuu siihe 1000rpm-1500rpm kohil hetken et vähän lämpenee ni sit tyhjäkäynti on normaali.
        Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

        ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Mikäli vikakoodeja ei ole vielä luettu, se kannattaisi tehdä niin saa selvityttyä esim mahdollisen kampiakselin asentoanturin vian yms mukavaa. Sen jälkeen on helpompi selvittää ongelmaa, kun nuo sinun kuvaamasi oireet voi johtua niin monesta seikasta.

          Pakko tehdä ensin ns. vikoja poissulkevaa seulontaa.
          Last edited by Havis; 06-06-2012, 19:51.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Garvis
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 115
            • Turku

            #6
            juu perjantaina menee auto vikakoodie lukuun et näkee sit mitä vikoi näyttää
            Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

            ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Aika paljon auttaisi vikaa haarukoidessa kun nyt tioedettäisiin minkä vuosimallin auto on kyseessä? Eli single vai tuplavanos?

              Comment

              • jamoc8
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 277
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Garvis View Post
                Elikkäs tehot tuntuu hävinneen johonki. 0-100km/h kestää yllättävän kauan ja kierrokset eivät nouse siitä 3000rpm kovin nopeasti vaan erittäin hiljaa, eikä ylämäkeä jaksa kovin kiihdyttää, katista kuuluu välillä kun sisällä olisi jokin metalli osa irti mikä iolisuttaa siel moottorijarrul ja hidasteis kuulee selkeiten, olisiko katin vaihdon paikka vai voisko johtua imuvuodosta? Kone käy nätisti ja joutokäynnil ottaa kierroksia hyvin mut todella hidas kiihdytyksessä

                Turha sitä on mittailla alkaa, jos katissa kalut irti niin vaihtoon menee ja samalla aukeaa tukkoisuuskin.
                2x ite katin vahtanut alkupään 523i:hin. Alkuperäinen meni tukkoon ja toisesta tarvikeosasta sisuskalut irtos(3:ssa vuodessa)/ samalla vähän tehot hiipui. Sitkeästi taas laitoin skruvatista edullisen katin, tosin päästöjä ei ole vielä mitattu. Ja jos skruvattiin päädyt niin pakosarjan tiivisteet oli ainakin liian isoja, kannattaa tsekata koko putkea vasten ennen ku irrottaa, että ovatko korjanneet asian jo.
                ---- Bee äm dapl juu ----

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by jamoc8 View Post
                  Turha sitä on mittailla alkaa, jos katissa kalut irti niin vaihtoon menee ja samalla aukeaa tukkoisuuskin.
                  2x ite katin vahtanut alkupään 523i:hin. Alkuperäinen meni tukkoon ja toisesta tarvikeosasta sisuskalut irtos(3:ssa vuodessa)/ samalla vähän tehot hiipui. Sitkeästi taas laitoin skruvatista edullisen katin, tosin päästöjä ei ole vielä mitattu. Ja jos skruvattiin päädyt niin pakosarjan tiivisteet oli ainakin liian isoja, kannattaa tsekata koko putkea vasten ennen ku irrottaa, että ovatko korjanneet asian jo.
                  Tämäkin diagnoosi on turha niin kauan kunnes tiedämme onko kyseessä single vai tuplavanoskone?

                  Comment

                  • Garvis
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 115
                    • Turku

                    #10
                    -96 vuotinen. 2,5'' keraamisen katin kävin hommaamas tuohon ja huomen luultavasti paikalleen laitto
                    Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

                    ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

                    Comment

                    • Garvis
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 115
                      • Turku

                      #11
                      Johan pelittää katin ja kampiakselin asentotunnistimen vaihden jälkee, sen jälkee vikakoodit anto takimmainen lambda olisi menny sököks
                      Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

                      ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎