Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523I 1996 käynnineston poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brassi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 27
    • fäänland

    E39 523I 1996 käynnineston poisto

    Tuli hankittua tämmöne peli. Se oli seisonnu Pohjolan tallissa vuotta. Mekaaniset avaimet löytyivät, mut tässä on radioavain ja ajonesto. Ohjekirjassa on hälytyksen poisto ilman radio-avainta, mut se ei onnistu. Pilit huutaa vaikka tekee just nii kun ohjekirja käskee.

    Auto starttaa, mut käyntiin se ei lähre.

    Ei oo tietoo et mimmoses kunnos auto on, eikä oikein kantti kestäis mennä Veholta uutta avainta tilaileen. Menee aikaa ja pari satkuu rahaa.

    Löytyykö konstia repiä koko immobilisaattori huut kuuseen, tai joku muu konsti et pääsis laittaan pelin tulille, niin sit eres näkis et mitä tuli hankittua ja kannattaako tästä ruveta ajopeliä touhuamaan

    040-7670409
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Ei se kake käytä kuin keskuslukkoa/hälyä, jos se edes starttaa sulla on sirullinen avain jo.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • brassi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 27
      • fäänland

      #3
      avain

      Hei,

      Eipäs vaan ole avaimessa sirua, ihan pelkkä avain se on. Starttaa mut hälyvalo vilkuttaa. Ei edes lupaa käynnistyä.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by brassi View Post
        Hei,

        Eipäs vaan ole avaimessa sirua, ihan pelkkä avain se on. Starttaa mut hälyvalo vilkuttaa. Ei edes lupaa käynnistyä.
        Tasan varmasti on sirullinen avain. Jos ei ole, ei myöskään käynnisty.

        Comment

        • brassi
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 27
          • fäänland

          #5
          immobilisaattorin invalidisoiminen

          Enivei, ei käynnisty. Ei tuu sytytysvirtaa, mut immobilisaattori varmaan vaikuttaa moneen paikkaan?

          Onx kukaan muu kyllästynny immobilisaattoriin ja kexinny konstin invalidisoida se niin ettei se mene päälle?. Vanhassa ritsassa semmoista ei tarvita, tästä ainakin joutais repiä huut vi...uun.

          Ei ole sattunnu silmiin ohjeita eres bimmerforumz sivuilla.

          voishan sitä toistekkppäin ajatella jos sais koodiavaimen muualta ja erullisemmi kuin marmoritiskiltä.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ihan sama revitkö sen ajoneston pois vai et, jos se antaa startata niin avaimessa on siru ja se toimii. Loppu on pelkkää mielikuvitusta ja pahaa mieltä.

            Selvitä mikä siinä on vialla jos haluat sen käyntiin, diagnostiikasta on hyvä lähteä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11163
              • Oulu

              #7
              Eikös vanhoissa e39:ssä ole sama ajonedto kuin e36:ssa (EWS II), joka kyllä pyörittää starttia vaikka sirua ei ole. Käyntiin ei kyllä lähe. Mut mikä siinä on niin hankalaa, ettei marmorilta voi hakea uutta avainta. Hintaakaan ei hirveitä ole :think

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Ei EWSII anna pyörittää starttia, ei anna ykkönenkään.

                Startti on EWS:n takana (sisäisellä) releellä, joka kytkee kun avain tunnistuu EWS-boksilla. Sen jälkeen ecu ja EWS suorittaa ISN-vertailun väylän kautta, joka avaa ohjelmalliset lukitukset eculta -> sytkä ja bensa. II ja III ero on pääasiassa rullaava koodilistaus ecu -> ews -välillä, kun kakkosessa se on kiinteä vielä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11163
                  • Oulu

                  #9
                  Muistelin kyl eräästä dokkarista lukeneeni toisin, mut oli miten oli, niin vikakoodit lukemalla selviää mikä siellä tökkii.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by brassi View Post
                    Enivei, ei käynnisty. Ei tuu sytytysvirtaa, mut immobilisaattori varmaan vaikuttaa moneen paikkaan?

                    Onx kukaan muu kyllästynny immobilisaattoriin ja kexinny konstin invalidisoida se niin ettei se mene päälle?. Vanhassa ritsassa semmoista ei tarvita, tästä ainakin joutais repiä huut vi...uun.

                    Ei ole sattunnu silmiin ohjeita eres bimmerforumz sivuilla.

                    voishan sitä toistekkppäin ajatella jos sais koodiavaimen muualta ja erullisemmi kuin marmoritiskiltä.
                    Se "immobilisaattrorin vi...uun repiminen" ei ole vaihtoehto, mikäli halutaan säilyttää alkuperäinen moottorinohjaus/elektroniikka.
                    Jos se avaimesi on muoviperäinen, siellä ON myös ajoneston siru.
                    Varmasti vikakoodien lukeminen auttaisi....

                    Comment

                    • brassi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 27
                      • fäänland

                      #11
                      immobilisaattorin invalidisoiminen

                      Kiitti tähänastisesta. Liekö ryökäle sittenkin radioavain.

                      Enivei, revitään se trailerin päälle ja käydään näyttämässä sille urosta, et mimmosta diagnoosia sieltä tulee.

                      Ja et sen immobilisaattorin kanssa ollaan naimisissa "antil katsastusmiäs duu as paart"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎