Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528 -96

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa-75
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 5
    • Rauma

    E39 528 -96

    Oireet alkoi kytkinremontin jälkeen eli kun lämpö nousee koneessa niin alkaa röpöttämään aluksi ja heti pian sammuu hyytymällä. Ei lähde sen jälkeen käyntiin ennen kuin kone jäähtynyt kylmäksi (ja totaalisen turha edes yrittää sahaamalla) jähdyttyään lähtee heti käyntiin ensimmäisellä kerralla.
    vaihdoin jo tulpat mutta sama homma. Imupuolelta vaihdoin haitari mutkan kun huomasin vanhan ollevan hapertunut rikki ja moneen kertaan tarkastanut ettei imupuolella pitäisi olla missään vuotoja. testeri näyttää nokka-akselin tunnistimen vikaa mutta voiko se tehdä sen että sammuttaa koneen vasta kun lämpeää. Mikä muuten rikkoo nuo anturit kun mikään ei kuitenkaan niihin mekaanisesti osu ja nyt vielä niin että ennen kytkinremonttia toimi mutta ei sen jälkeen sitten yhtään.
    Vikakoodien lukua/kuittausta vanhempiin bimmereihein 0400938372
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    Joo se anturi vaihtoon. Itsellä oli joskus muinoin exässä anturi paskana ja sai sahata lämpimänä käyntiin vaikka kuinka, kylmällä koneella tärähti aina laakista.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by Night-Wind View Post
      Joo se anturi vaihtoon. Itsellä oli joskus muinoin exässä anturi paskana ja sai sahata lämpimänä käyntiin vaikka kuinka, kylmällä koneella tärähti aina laakista.
      Single-vanos koneessa ei edes nokka-akselin asentotunnistimen puuttuminen voi aiheuttaa sammumista. Sen sijaan kampiakselin asentotunnistin voi aiheuttaa ja usein se aiheuttaa myös nokka-akselista vikakoodin. (joidenkin mielestä epäloogista, mutta totta).

      Kampiakselin asentotunnistin siis vaihtoon.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Originally posted by kaol View Post
        Single-vanos koneessa ei edes nokka-akselin asentotunnistimen puuttuminen voi aiheuttaa sammumista. Sen sijaan kampiakselin asentotunnistin voi aiheuttaa ja usein se aiheuttaa myös nokka-akselista vikakoodin. (joidenkin mielestä epäloogista, mutta totta).

        Kampiakselin asentotunnistin siis vaihtoon.
        Okei. Itse siis tarkoitin tuota käyntiin lähtöä. Sammuminen asia erikseen.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Tomppa-75
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 5
          • Rauma

          #5
          Kyllä se tuo nokka-akselin anturin vaihto auttoi asiaan nyt käy kone lämpimäksi asti ja lähtee myös lämpimänä käyntiin.
          Tuota vaan ihmettelen että mikä ne oikein hajoittaa. Työssäni induktiivisten antureiden kanssa aina välillä tekemisissä niin voin sanoa että 17 työvuoden aikana ei ole ollut kuin 1 raja vika ja muut on johtunut mekaanisesta vaurioitumisesta.
          Vikakoodien lukua/kuittausta vanhempiin bimmereihein 0400938372

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Tomppa-75 View Post
            Kyllä se tuo nokka-akselin anturin vaihto auttoi asiaan nyt käy kone lämpimäksi asti ja lähtee myös lämpimänä käyntiin.
            Tuota vaan ihmettelen että mikä ne oikein hajoittaa. Työssäni induktiivisten antureiden kanssa aina välillä tekemisissä niin voin sanoa että 17 työvuoden aikana ei ole ollut kuin 1 raja vika ja muut on johtunut mekaanisesta vaurioitumisesta.
            Ei välttämättä kela-osa hajoa, ehkä liitospiuha katkeaa jostakin - jatkuvassa tärinässä kun on.
            Tai liittimessä on hapettumaa yms. kosketushäiriötä. Uuuden piuhan kun vaihtaa niin vika korjaantuu -uusi liitin kun on puhdas. Ehkä olisi toiminut vanhakin liitin putsaamalla.
            Siinä muutama eri vaihtoehto.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎