Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-Sport 2 alustan päivitystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    M-Sport 2 alustan päivitystä

    Noniin tuli katsastuksessa hylsy.

    Seisontajarru - Tehoton
    Kallistuksen vakaajan kiinnitys - Vasemmalla edessä - Irti
    Heilahduksenvaimennin - Edessä oikealla - Vaimennuskyky riittämätön
    Kardaaniakselin nivel - Edessä - Vaurioitunut

    Lisäksi ajovalot näytti päin peetä.

    Autossa siis suspension 2 alusta (-6/99), jotenka iskarit ja vakaajat on samat kuin M5? Vakaajat paksummat? Mistä nuo saa nopeasti hommattua?
    Kässärin kengät uusittava. Onko kardaanissa enempää niveliä kuin yksi, siis edessä? Tarviiko kardaani tasapainottaa jos nivelen vaihtaa?



    Tuotenumero: 26117572664

    Tuo oikea?

    Tulikin tonne katsastus aiheeseen kirjoitettua, mutta ajattelin että täältä saa nopeammin/paremmin vastauksia.
    Last edited by Night-Wind; 13-06-2012, 11:49.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    Tuli tilattua http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...ivu1.htm#10190

    Eli M-Technic II -BILSTEIN- iskari. Toivottavasti passaa tähän.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      Ne on syytä sitten vaihtaa pareittain. Siellä toisella puolella tuskin on samanlainen iskari ja samanlaisella vaimennusteholla.

      Tässä vähän jämäkämpi. http://www.ebay.de/itm/2x-Stosdampfe...item43ad225efa
      Last edited by bemu2000; 13-06-2012, 12:17.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Ne on syytä sitten vaihtaa pareittain. Siellä toisella puolella tuskin on samanlainen iskari ja samanlaisella vaimennusteholla.

        Tässä vähän jämäkämpi. http://www.ebay.de/itm/2x-Stosdampfe...item43ad225efa
        No pentele tuli jo tilattua. Sitä itsekin mietein, että mitenkähän mahtaa luonata pelkästään toiselle puolelle vaihto. Kai niitä sitten täytyy kaksi tilata.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #5
          Katsoitko, että onko ne jarrukengät oikeasti loppu vai pelkästään säädöstä kiinni? Pultinreiän kautta saa säädettyä jarrupaloja ja vaijerien säätö on käsijarrukahvan pussin alla.

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Originally posted by Antsah View Post
            Katsoitko, että onko ne jarrukengät oikeasti loppu vai pelkästään säädöstä kiinni? Pultinreiän kautta saa säädettyä jarrupaloja ja vaijerien säätö on käsijarrukahvan pussin alla.
            Säädöt ei auttanut, kokeilin ennen katsastusta. Ei kai nuo kengät ikuisia ole, etenkään manuaaleissa joissa käsijarrua joutuu käyttämään enemmän.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Kävi niin, että tulikin vain yksi iskari. Ovat kuulemma valmistajaltakin loppu. Kysymys kuuluukin, että mitä käytännön haittaa tosta voi olla jos toisella puolella ei ole täysin sama iskunvaimennin? Oletan, että on edes vastaavanlainen (M5), jos edelliset omistajat on oikeita osia sinne rykineet. Vaimennusteho tuskin on sama.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Kävi niin, että tulikin vain yksi iskari. Ovat kuulemma valmistajaltakin loppu. Kysymys kuuluukin, että mitä käytännön haittaa tosta voi olla jos toisella puolella ei ole täysin sama iskunvaimennin? Oletan, että on edes vastaavanlainen (M5), jos edelliset omistajat on oikeita osia sinne rykineet. Vaimennusteho tuskin on sama.
                Saattaa olla mielenkiintoinen ajaa, etenkin sivutuulessa tai uraisella tiellä.

                Comment

                • riuska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1160
                  • Lahti

                  #9
                  Juu kyllä ne iskarit yleensä vaihdetaan pareittain...
                  F30 320d
                  F30 320i
                  E46 320i
                  E36 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • tecro
                    BTCF Member
                    • Dec 2009
                    • 185
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Night-Wind View Post
                    Säädöt ei auttanut, kokeilin ennen katsastusta. Ei kai nuo kengät ikuisia ole, etenkään manuaaleissa joissa käsijarrua joutuu käyttämään enemmän.

                    Mitenkä niin joutuu käyttämään enemmän kyllä automaattikin kannattaa vetää ihan kepillä paikalleen, ei kulu se lukko..
                    Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #11
                      Originally posted by riuska View Post
                      Juu kyllä ne iskarit yleensä vaihdetaan pareittain...
                      On se jännä mistä tääkin on lähtenyt. Vaihdettiin isäukonkin w211 meseen eteen vain yksi iskari eikä mitenkään huonontanut ajotuntumaa, päinvastoin.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Niin ne väittää, että renkaatkin pitää olla samanlaiset joka kulmassa. Mitään eroa huomaa vaikka olisi talvirengas kesärenkaiden seassa.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          On se jännä mistä tääkin on lähtenyt. Vaihdettiin isäukonkin w211 meseen eteen vain yksi iskari eikä mitenkään huonontanut ajotuntumaa, päinvastoin.
                          BMW:n korjausohje sanoo: jos iskareilla on ajettu alle 50tkm, riittää vain toisen vaihto. M-autoissa vaihdetaan aina molemmat, siis M5 yms.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            #14
                            Originally posted by TJJ View Post
                            BMW:n korjausohje sanoo: jos iskareilla on ajettu alle 50tkm, riittää vain toisen vaihto. M-autoissa vaihdetaan aina molemmat, siis M5 yms.
                            Mutta mikä ero siinä on JOS toisellakin puolella on vastaava M-iskari?

                            Oletetaan, että se on sitten alle 50tkm ajettu.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Night-Wind View Post
                              Mutta mikä ero siinä on JOS toisellakin puolella on vastaava M-iskari?

                              Oletetaan, että se on sitten alle 50tkm ajettu.
                              Iskarien teho kuitenkin heikkenee heti käytön alettua. Kai tuon voi tulkita niin, että aidoissa M-autoissa pitää ajettavuus olla viimeisen päälle kohdallaan, joten molemmat iskarit pitää vaihtaa. Muissa malleissa sitten riittää vähän sinnepäin ajettavuus, joten tuo 50tkm sääntö riittää niille. Ylihuoltajat toki vaihtaa molemmat iskarit, pahimmat tapaukset jopa kaikki neljä...
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎