Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 jakopään merkit, edit tekniikan erot prefacelift vs. facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    E39 M5 jakopään merkit, edit tekniikan erot prefacelift vs. facelift

    Saako jaon paikallaoloa tarkistettua jotenkin ilman näitä vanoksien erikoistyökaluja, tai vanoksien poispurkamista. Nyt ei ainakaan ole edes 2 merkkiä milloinkaan samaan aikaan paikalla nokilla. Tissistä ei mulle oikein toi homma selvinnyt, tai sitten en osannut hakea

    Kyseessä rikkinäisenä, osittain purettuna ostettu oletettavasti moottorivaurioinen auto jonka kohtaloa olisi tarkoitus alkaa selvittää...
    Last edited by MikkoV; 14-06-2012, 16:29.
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    #2
    Ei tarvi tarkastaa merkkejä, sain endoskoopin lainaan, venttiilikosketusta mäntään on tapahtunut ja ainakin 1 mäntä halki.

    Ko. auto siis facelifti, tiedossa olisi järkihintaan prefacelift tekniikka. Onko koneissa mitään olellista eroa? TIS perusteella 9/01 näyttää koneessa jotain muuttuvan mutta tämä on sentään tuota vanhempi.
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #3
      Noista tekniikan eroista, eikö kenelläkään oikeesti ole tietoa...?
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • sähköputkimies
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 64

        #4
        Tietäjät ei ole vastannut niin kerron ainakin muistelevani uudemmassa koneessa olevan jonkinlainen vanoksen painesäiliö että käynnistyksessä saa paremmin öljyä heti.
        Viisaammat korjatkoon muisteluani..

        Comment

        • MikkoV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 631
          • Sastamala

          #5
          Originally posted by sähköputkimies View Post
          Tietäjät ei ole vastannut niin kerron ainakin muistelevani uudemmassa koneessa olevan jonkinlainen vanoksen painesäiliö että käynnistyksessä saa paremmin öljyä heti.
          Viisaammat korjatkoon muisteluani..
          9/01 ainakin TIS listaa vanoksiin jotain eroa.

          Eli mun auto -01 alkuvuotinen, jako pielessä sen perusteella että männissä venttiilien kiinniottojälkeä, ainakin 1 mäntä halki.

          Kone vaihtuu ja -99 kone kiikarissa.
          E70 3.0SD -08
          .................................................. ................................
          Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

          Comment

          • zanta
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2908
            • Oulu

            #6
            varmasti en osaa sano mutta mun tietääkseni perusmoottori on ihan sama(ainakin pääpiirteittäin..)
            Se vanoksen paine hässäkkä on lisättynä faceliftissä

            Helpoimmalla kai asia selviää kun kattelet osanumerot ETK:lta pre-faceliftistä ja faceliftistä.
            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

            eksälista:
            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎