540i lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sportpug
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 21
    • Pori

    540i lämmöt

    elikkä minkä asteinen termari tuollasessa on? auton alkuperäinen lämpömittari on kokoajan normaalissa eli puolessa välissä.. asensin ylävesiletkuun toisen anturin ja sille mittarin koska letku on aina kova. sen asteet ovat 108. normaalit??. (eli kuuluuko näissä olla ylävesiletku kovana? onko siellä paine niin iso?) auton omalämpömittari ei ole koskaan noussut yli puolen välin vaikka ollaan kumiakin polteltu kauan
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8280
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by sportpug View Post
    elikkä minkä asteinen termari tuollasessa on? auton alkuperäinen lämpömittari on kokoajan normaalissa eli puolessa välissä.. asensin ylävesiletkuun toisen anturin ja sille mittarin koska letku on aina kova. sen asteet ovat 108. normaalit??. (eli kuuluuko näissä olla ylävesiletku kovana? onko siellä paine niin iso?) auton omalämpömittari ei ole koskaan noussut yli puolen välin vaikka ollaan kumiakin polteltu kauan
    M60 koneessa lämpöjen pitäisi pysyä 100 asteen tietämillä ja M62 koneen sähkötermostaatti päästää lämmön tyhjäkäynnillä n. 110 asteeseen, ajossa pitäisi laskea 100 asteen tietämille siinäkin..

    OT: heitä nuo pilipalimittarit sinne mihin ne kuuluukin, kivikkiin.. lämpötilan saa näkyviin mittariston salavalikosta.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 598
      • Vihanti

      #3
      miksi toinen mittari?
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • sportpug
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 21
        • Pori

        #4
        ylävesiletkun lämpö arvelutti.. ja kertokaas mikä voi olla kun pari kertaa käyny niin että kun kunnolla polkasee niin ylävesiletku paukahtaa pois paikaltaan ja kaikki nesteet pihalle.. vesipumppu vaihettu ja syyläri vaihettu.. ilmaa ei pitäis koneessa olla.. arveluttaa hieman lähtee kalajoelle tolla kun sais olla mukana 50L vettä ja letkuja sekä klemmareita..

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8280
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by sportpug View Post
          ylävesiletkun lämpö arvelutti.. ja kertokaas mikä voi olla kun pari kertaa käyny niin että kun kunnolla polkasee niin ylävesiletku paukahtaa pois paikaltaan ja kaikki nesteet pihalle.. vesipumppu vaihettu ja syyläri vaihettu.. ilmaa ei pitäis koneessa olla.. arveluttaa hieman lähtee kalajoelle tolla kun sais olla mukana 50L vettä ja letkuja sekä klemmareita..
          ilmattu päin vittua (jos ollenkaan?) ja paisarin korkki paskana.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by sportpug View Post
            ylävesiletkun lämpö arvelutti.. ja kertokaas mikä voi olla kun pari kertaa käyny niin että kun kunnolla polkasee niin ylävesiletku paukahtaa pois paikaltaan ja kaikki nesteet pihalle.. vesipumppu vaihettu ja syyläri vaihettu.. ilmaa ei pitäis koneessa olla.. arveluttaa hieman lähtee kalajoelle tolla kun sais olla mukana 50L vettä ja letkuja sekä klemmareita..
            Ilmaa siellä on vielä ja paljon tai sitten kansi/yms kun painetta tekee.
            Itsellä oli sama juttu kun ei toiminut kiertovesipumppu ja syyläri vuoti.
            Eli yläletku kova kun kivi. Kun kaikki palikat oli kohdallaan ja ilmattu kunnolla niin ei mitään hätää.

            Eli kokeile ilmata nyt aluks ihan kunnolla:
            1. Lämmöt täysille
            2. Puhallin nollaan
            3. Ilmausruuvi ja syylärin korkki auki ja nestettä piripintaan
            4. Virrat päälle ja kiertovesipumppu hoitaa homman
            5. Lisäät nestetttä sitä mukaa tasaisesti kun häviää
            6. Kun ei enää kuplia tule/neste vaju homma kunnossa

            Noin lyhyt oppimäärä V8:n ilmaukseen, tosin varmaan oottuon jo foorumilta löytänyt mutta muistutuksesksi.

            Ja viisaammat korjatkoon.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Arnolds View Post
              Ilmaa siellä on vielä ja paljon tai sitten kansi/yms kun painetta tekee.
              Itsellä oli sama juttu kun ei toiminut kiertovesipumppu ja syyläri vuoti.
              Eli yläletku kova kun kivi. Kun kaikki palikat oli kohdallaan ja ilmattu kunnolla niin ei mitään hätää.

              Eli kokeile ilmata nyt aluks ihan kunnolla:
              1. Lämmöt täysille
              2. Puhallin nollaan
              3. Ilmausruuvi ja syylärin korkki auki ja nestettä piripintaan
              4. Virrat päälle ja kiertovesipumppu hoitaa homman
              5. Lisäät nestetttä sitä mukaa tasaisesti kun häviää
              6. Kun ei enää kuplia tule/neste vaju homma kunnossa

              Noin lyhyt oppimäärä V8:n ilmaukseen, tosin varmaan oottuon jo foorumilta löytänyt mutta muistutuksesksi.

              Ja viisaammat korjatkoon.
              Ja jos kiertovesipumppu on rikki niin käynnissä sama laulu.

              M62 on kyllä ihan mahdottoman helppo ilmattava. Ei sinne yleensä ilmaa jää jos paikat on ehjänä.

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #8
                Originally posted by sportpug View Post
                ja kertokaas mikä voi olla kun pari kertaa käyny niin että kun kunnolla polkasee niin ylävesiletku paukahtaa pois paikaltaan ja kaikki nesteet pihalle..
                Koneen tai vaihdelaatikon tukikumit p*skana, pääsee moottori elämään kun antaa kunnolla kaasua?
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                Working...
                X