Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 paisuntasäiliön vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

    E39 paisuntasäiliön vaihto?

    Näyttää märältä paisuntasäiliön sauma pohjalta, joten täytynee vaihtaa.

    Löytyykö mistään ohjeita ja onko millainen vaihtaa, vai kannattaako viedä pajalle?



    Ilmeisesti riittää, että ostaa osat nro 2 ja 3
  • marko83
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 222
    • Raahe

    #2
    Eipä tuo kummonen oo vaihtaa, hieman tiukassa voi olla, ku o-renkaat jo tieten vähä kovonnu. Ilmaaminen on sitten yleensä jo paljon vaikeempaa, ellei oo 9/98 tai uudempi.

    Nii ja muistaakseni sielä oli toinenki o-rengas? :think siis mikä vaihtuu samalla.

    Comment

    • U. Turhapuro
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1161

      #3
      Ei varmasti kovin monimutkainen, mutta varmaan on jotakin joka kannattaa tietää ja ottaa huomioon ennen vaihtoa. Lähteekö paisari pelkästään nostamalla?

      Mikä toinen tiiviste tarvitaan?

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #4
        Pitkä tanko/keppi tyhjennysreiän kautta sopivaan kohtaan ja muutama napakka isku moskalla. Saattaa olla tiukassa. Huonolla tuurilla saattaa paisari haljeta, mutta jos vaihtoon menee niin ei liene väliä. Suosittelisin vaihtoa, muovi kuitenkin kovettuu ajan myötä ja itellä ainakin repes kyljestä, onneks M52 kestää muutaman kierroksen tiukkaa rata-ajoa ilman nestettäkin
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • Yyz
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 151
          • Pirkkala

          #5
          Paisari lähtee nostamalla, mutta on yleensä tosi tiukassa. Se toinen tiiviste on no:4 siinä kuvassa.
          Eli yläpäässä on pienenpi putki joka menee jäähdyttimen sisään.

          Comment

          • U. Turhapuro
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1161

            #6
            Marmorilla uusi paisari olisi maksanut vähän yli 100,- Päädyin ostamaan KL-valtaosasta kokonaan uuden jäähdyttimen, niin vaihtuu sekin siinä samalla.

            Comment

            • Kaapeli66
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 14
              • Helsinki

              #7
              Terve. Itselläni vaikuttaisi olevan samanlainen ongelma. Otin hiukan videokuvaa tänään autosta: http://www.youtube.com/watch?v=A1kY5yaWEh8&feature=plcp
              Videon kohdassa 0:23 & 0:50 näkyy nestevuotoa, kun puristaa jäähdyttimen ylä- tai alavesiletkusta. Vaikuttaisiko tämäkin pelkältä paisarinvaihdolta?
              Oletteko pelkkää säiliötä vaihtaessanne tyhjentäneet koko järjestelmän nesteistä ennen tuota? Autoon on nimittäin pajalla vaihdettu pari viikkoa sitten termari+kotelon kansi, vesipumppu ja uudet nesteet. Silloin oli vuotoa termarikotelon kannessa...
              (ex) e36 320i Cabriolet -94
              (ex) e39 523iA -96
              e46 323iA -98

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Olisi ehkä ihan viisasta vaihtaa nyt se syylärikin, jos se on kovin vanha. Samalla katsella missä kunnossa letkut on ja tarvittaessa nekin vaihtaa. Näissä kun tunnetusti tuo jäähdytysjärjestelmä ei ole kestävimmästä päästä. Vaihdettiinko visko kun vesipumppu vaihdettiin? Toki jokainen itse valitsee miten huoltaa, mutta vittumainen se on matkallekin jäädä..
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Kaapeli66
                  Newbiemmer
                  • Jun 2011
                  • 14
                  • Helsinki

                  #9
                  Riskit tiedostaen lähden kokeilemaan pelkkää paisarinvaihtoa näin aluksi. Viskoa ei pajalla vaihdettu.
                  (ex) e36 320i Cabriolet -94
                  (ex) e39 523iA -96
                  e46 323iA -98

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    #10
                    ehdottomasti koko jäähdytin vaihtoon jos on alkuperäinen yli 15 vuotta vanha vielä paikoillaan! Hyvällä tuurilla voi paisarin uusimisella kestää jopa vuodenkin tai sitten vuotaa entistä enemmän. Näissä behrin jäähdyttimissä on sellainen tyyppivika että sinne pohjaosaan jossa paisari on kiinni syntyy halkeama yhteen uraan jolloin tuo pelkän paisarin vaihtaminen on turhaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎