memebuy23buy

e39 523 tehot hävisi ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    e39 523 tehot hävisi ??

    Normaaliajosta hyytyi ja kun painoin kaasua niin hyytyi vaan lisää ja melkein pysähtyi.Juuri ja juuri jaksoi kotiin asti pintakaasulla välillä hiukan piristyen ja hyytyen,mitään varoitusvaloja ei syttynyt.Kaasusta bensan kulutus kasvoi mutta auto siis tuntui tukehtuvan.. :/

    mistä kannattaa alkaa tutkimaan?
    tyhjäkäynnillä kävi siis normaalisti,mutta ryömittäessä ykkösellä meinasi sammua.

    Uuden lenkin kävin ajamassa, kun oli hiukan jäähtynyt niin toimi normaalisti taas! tosin tuntui olevan aika kuuma vaikka moottorin lämmöt on kokoajan keskellä.
    Venttiilin nostimen kaltainen hento nakutus ehkä on ainoa jota ei ehkä ole ennen kuulunut..
    voisko olla että joku osa on tarpeeksi kuumentunut niin meno hyytyy ja auto tukehtuu kaasuun esim.bensapuolella?:/
    Last edited by e30_M-tech1; 04-07-2012, 22:59. Reason: uusia havaintoja
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Normaaliajosta hyytyi ja kun painoin kaasua niin hyytyi vaan lisää ja melkein pysähtyi.Juuri ja juuri jaksoi kotiin asti pintakaasulla välillä hiukan piristyen ja hyytyen,mitään varoitusvaloja ei syttynyt.Kaasusta bensan kulutus kasvoi mutta auto siis tuntui tukehtuvan.. :/

    mistä kannattaa alkaa tutkimaan?
    tyhjäkäynnillä kävi siis normaalisti,mutta ryömittäessä ykkösellä meinasi sammua.

    Uuden lenkin kävin ajamassa, kun oli hiukan jäähtynyt niin toimi normaalisti taas! tosin tuntui olevan aika kuuma vaikka moottorin lämmöt on kokoajan keskellä.
    Venttiilin nostimen kaltainen hento nakutus ehkä on ainoa jota ei ehkä ole ennen kuulunut..
    voisko olla että joku osa on tarpeeksi kuumentunut niin meno hyytyy ja auto tukehtuu kaasuun esim.bensapuolella?:/
    Ennen kuin kukaan arvailee, niin onkohan nyt taas kyseessä 9/98 uudempi vai vanhempi 523i(edustavat eri tekniikkaa, joten vikakin on tyypillisesti eri paikassa)?

    Comment

    • j0ker
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 111
      • Turku

      #3
      Oma 523i -97 teki TÄYSIN samaa, lopulta ei enää meinannut edes startata ja ajo oli melko vaivaista, pelkkä MAF sökönä, uutta sisään ja ei ole pitkään aikaan toiminut yhtä hyvin!
      sigpic

      e91 320da
      ex
      e39 523i

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1845
        • Kotona/Poissa

        #4
        Tankissa oleva polttoainepumppu saattaa vedellä viimeisiään. Myös pumpun liittimissä on tavattu kosketushäiriöitä.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          #5
          luistonestovalo palaa..

          muuten toimi normaalisti taas tänään mutta luistonestovalo palaa, ja välillä palaa latauksen merkkivalo.Lataus mitattaessa normaali.
          -97 on toi vuosimalli
          ja kiitos vastauksista.

          Kävin paikallisella bemupajalla ja meinaavat että putkisto on tukossa,muttei rämissyt koputellessa ku takapönttö hiukan.
          Putki vaan metelöi ku painaa kaasua ja bensankulutusmittarin viisari näyttää paljon..
          Vian ollessa `päällä` putkesta tyhjäkäynnillä pöhisee ilmaa kyllä pihalle,tosin pöntön lähettyvillä haisee katit tai joku palanut..
          Vikatilassa ei ota kierroksia kun 1000 rpm ja sit taas hetkittäin vähän enemmän.
          Last edited by e30_M-tech1; 05-07-2012, 16:41. Reason: bmw liikkeessä...
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • asdf1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 162
            • interweb

            #6
            Lainaan ketjua kun sopii omaan ongelmaan hyvin. "kysymyksiä ja vastauksia" ketjussa asiaa puitiin jo jokunen kuukaus sitten. Auto on siis uudempi 9/98->

            Ongelma on hyvin samanlainen kun AP:lla. Eli auto hyytyy ihan randomi ajomatkan jälkeen ja lopulta siis sammuu, mutta käy tyhjäkäyntiä. Uusinta startilla saattaa alkuun ottaa kierroksia reippaasti ja käydä hienosti, mutta lopulta vika palaa. Vasta parin tunnin odottelun jälkeen kulkee taas normaalisti jonkun aikaa.

            Erään huollon pihassa auto seiso pari kuukautta ja väittivät ettei löydy vikaa. Hermot meni ja hain auton pois. Vikakoodeista löytyy sytytyshäiriöt kaikilla pytyillä.

            Ainoa "uusi" asia mikä ilmeni haettuani auton kotiin oli auton alta kuuluva melko kova sirinä. Oisko bensapumppu? Sinne huoltofirmaan ehdottelin kyseistä vikaa, koska täällä sitäkin alunperin arvailtiin.

            Alkaa vituttaan kun auto on ollu huhtikuusta lähtien pois ajosta ja tuntuu ettei kukaan halua korjata tuota vaikka minkälaisen setelinipun kanssa menisit liikkeeseen heilumaan. Ois toi parempi kesäauto kun duunipaku

            Tässä video, missä ääni toivottavasti kuuluu->

            -05 e61 530d msport

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #7
              Tarvikepumppu ei ole schmiedmanilla esim kuin 80-90e joten eikö tuo ole sama vaikka kokeilla. Aika erikoinen ääni kyllä kuuluu. Bensansuodatin olisi myös varmaan hyvä uusia jos ei ole tiedossa milloin vaihdettu.
              Last edited by Antsah; 05-07-2012, 21:16.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by asdf1 View Post
                Lainaan ketjua kun sopii omaan ongelmaan hyvin. "kysymyksiä ja vastauksia" ketjussa asiaa puitiin jo jokunen kuukaus sitten. Auto on siis uudempi 9/98->

                Ongelma on hyvin samanlainen kun AP:lla. Eli auto hyytyy ihan randomi ajomatkan jälkeen ja lopulta siis sammuu, mutta käy tyhjäkäyntiä. Uusinta startilla saattaa alkuun ottaa kierroksia reippaasti ja käydä hienosti, mutta lopulta vika palaa. Vasta parin tunnin odottelun jälkeen kulkee taas normaalisti jonkun aikaa.

                Erään huollon pihassa auto seiso pari kuukautta ja väittivät ettei löydy vikaa. Hermot meni ja hain auton pois. Vikakoodeista löytyy sytytyshäiriöt kaikilla pytyillä.

                Ainoa "uusi" asia mikä ilmeni haettuani auton kotiin oli auton alta kuuluva melko kova sirinä. Oisko bensapumppu? Sinne huoltofirmaan ehdottelin kyseistä vikaa, koska täällä sitäkin alunperin arvailtiin.

                Alkaa vituttaan kun auto on ollu huhtikuusta lähtien pois ajosta ja tuntuu ettei kukaan halua korjata tuota vaikka minkälaisen setelinipun kanssa menisit liikkeeseen heilumaan. Ois toi parempi kesäauto kun duunipaku

                Tässä video, missä ääni toivottavasti kuuluu->

                http://tinypic.com/r/1z521iv/6
                Nokka akselin asentotunnistin+imuvuotoja. Ilmeisesti imunokan asentotunnistin.

                Comment

                • asdf1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 162
                  • interweb

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Nokka akselin asentotunnistin+imuvuotoja. Ilmeisesti imunokan asentotunnistin.
                  Tuo asentotunnistin on sentäs suht helppo vaihtaa itesekin. Täytyy viikonloppuna koittaa vaihtaa se.

                  Lisättäköön vielä, että se ääni tuntuu kuuluvan vain tankin kohdalta. Tuo videokin on tankin kohdalta otettu.
                  -05 e61 530d msport

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    #10
                    Asentotunnistin ainakin yleensä kai näkyy vikakoodina? Jos tuota siis korjaamollakin on jo ihmetelty. Pumpun vaihto ei myöskään ole mitään rakettitiedettä: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1290915
                    Last edited by Antsah; 06-07-2012, 07:28.

                    Comment

                    • asdf1
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 162
                      • interweb

                      #11
                      Originally posted by Antsah View Post
                      Asentotunnistin ainakin yleensä kai näkyy vikakoodina? Jos tuota siis korjaamollakin on jo ihmetelty. Pumpun vaihto ei myöskään ole mitään rakettitiedettä: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1290915
                      Löyty vihdoinki kuitti huhtikuulta missä on vikakoodit, kun tää ekan kerran ilmeni.
                      -65 Nokka-akselin asentotunnistin
                      -18 EWS (ajonestolaite) - viallinen signaali
                      -238 sytytyshäiriö syl. 1
                      -242 5
                      -240 3
                      -243 6
                      -239 2
                      - 4
                      -83 Kampiakselin asento- ja pyörintänopeustunnistin
                      -244 Kampiakselin asema-anturi, segmentti virhe
                      Koodit nollattin ja luettiin seuraavalla kertaa heti kun vika uusiutui ja jäljellä oli sytytyshäiriöt.
                      -05 e61 530d msport

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by asdf1 View Post
                        Löyty vihdoinki kuitti huhtikuulta missä on vikakoodit, kun tää ekan kerran ilmeni.
                        Koodit nollattin ja luettiin seuraavalla kertaa heti kun vika uusiutui ja jäljellä oli sytytyshäiriöt.
                        Onhan siellä se nokka-akselin asentotunnistin, joka sitten vian iskiessä päälle antaa varsinkin imuvuotojen kanssa antaa mm.nuo sytytyshäiriövikakoodit.
                        Nämä koodit 83 ja 244 kuuluu myös listaan jos nokka-akselin asentotunnistin "pätkii"(m52TU moottoreissa ei ole enään oikeasti kampiakselin asentotunnistinvikoja, kuten ne ovat m52 moottorien arkipäivää)
                        Eli niiden vikakoodien olemassaolo on vain seuraus, ei itse syy....joka on siis tässä tapauksessa yhdistetty imuvuoto ja nokka-akselin asentotunnistin.

                        Comment

                        • asdf1
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 162
                          • interweb

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Onhan siellä se nokka-akselin asentotunnistin, joka sitten vian iskiessä päälle antaa varsinkin imuvuotojen kanssa antaa mm.nuo sytytyshäiriövikakoodit.
                          Nämä koodit 83 ja 244 kuuluu myös listaan jos nokka-akselin asentotunnistin "pätkii"(m52TU moottoreissa ei ole enään oikeasti kampiakselin asentotunnistinvikoja, kuten ne ovat m52 moottorien arkipäivää)
                          Eli niiden vikakoodien olemassaolo on vain seuraus, ei itse syy....joka on siis tässä tapauksessa yhdistetty imuvuoto ja nokka-akselin asentotunnistin.
                          Ookke. Saat vaikka pullon kossua palkkioks jos tuo diagnoosi pitää paikkaansa.
                          -05 e61 530d msport

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by asdf1 View Post
                            Ookke. Saat vaikka pullon kossua palkkioks jos tuo diagnoosi pitää paikkaansa.
                            Hieman hymyilytti kun luin tuon ja vilkaisi Hemin sigua

                            Comment

                            • asdf1
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 162
                              • interweb

                              #15
                              Originally posted by Antsah View Post
                              Hieman hymyilytti kun luin tuon ja vilkaisi Hemin sigua
                              heh. itteltä jäi lukematta tuo
                              -05 e61 530d msport

                              Comment

                              Working...
                              X