Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 abs ja jarruvalokatkaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CeeKoo
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 49
    • Kiikka

    E39 abs ja jarruvalokatkaisin

    Eli tossa joku aika sitten abs ja luistonesto valot syttyi ja eikun vikoja lukemaan.
    Ensin tuli herja vasemmasta etupyörän anturista, sinne uusi anturi eikä vika korjaantunut. Tutkinnan jälkeen totesin että abs boksi oli tiensä päässä.

    Nyt laitettiin uusi koodattu boksi, virrat päälle ja valot sammui.
    Ajoa 100metriä ja taas valot syttyi. Vikoja lukemaan ja taas ilmoittaa että vasen etupyörän anturi sökö. Anturi oli tosin motonetistä joten en usko sen olevan parasta laatua mutta luulis kai vähän kauemmin kestävän?
    Uutta anturia taas vai onko parempia ideoita? Johto jostain poikki?



    Samalla palaa myös keltainen "rattaan" kuva. Vaihteiston puolelta löytyy vikakoodi

    151 CAN Brake signal
    Error frequency : 1 Logistic counter: 63

    Mileage/Km-reading 293620.00 km
    Battery Voltage 13.98 Volt
    Output Speed 0.00 rpm
    Gearbox Switch L1 1.00 0/1
    Gearbox Switch L2 0.00 0/1
    Gearbox Switch L3 0.00 0/1
    Gearbox Switch L4 0.00 0/1
    Prog.-button A 1.00 0/1
    Prog.-button S/M 1.00 0/1
    Steptronic slot 0.00 0/1
    Error lamp 0.00 0/1

    Plausibility
    Replacement function active
    Error present

    Löytyy myös inpaa selatessa että jarruvalokatkaisin on tilassa "on" koko ajan. Katkaisin sökö vai pitäisikö vikaa hakea muualta?
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Vika voi olla katkaisijassa tai virtalukon pohjassa.. molemmat jättää jarruvalot palamaan. Ootko katsonut?
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Searchin käyttö kannattaa... -> Kyseessä lienee tyyppivika josta on tännekin kirjoitettu miljoona kertaa, eli anturi on liian kaukana pulssikehästä anturin kiinnityskohtaan pyörän napaan muodostuneen oksidikerroksen vuoksi.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎