Tuli heitettyä ensimmäinen pitempi reissu autolla (530dA '02) ja havaittua seuraavaa:
Kepin ollessa D-asennossa, vauhtia 85-90kmh, vitonen päällä ja turbiini lukossa. Tästä tilanteesta kun painaa kaasua reilummin, ei kuitenkaan niin paljon että lukko aukeaa ja nelonen kytkeytyy, ei auto kiihdy mihinkään. Kulutusmittari nousee hieman, vähän yli 10 litraan. Ei täristä tai jurista millään lailla, mutta nopeus ei vaan nouse. Sama ilmiö toistuu myös, jos laittaa käsipelillä vitosen. Isommissa vauhdeissa (120km/h) lähtee hieman paremmin kiihtymään. Jos polkaisee niin paljon, että laatikko pykältää pienempää niin sit kyllä mennään ihan reippaasti.
Voisikohan laatikon/turbiinin olettaa kuitenkin ehjäksi, koska ei täristele ja lukko pysyy päällä? Muissa tilanteissa kyllä tuntuu moottorikin ihan pirteältä. Ei ole tullut hirveästi muilla yksilöillä ajettua, mutta ei kai tää nyt ominaisuus kuitenkaan ole? Vikakoodit menee lukuun kyllä kunhan ehtii.
Kepin ollessa D-asennossa, vauhtia 85-90kmh, vitonen päällä ja turbiini lukossa. Tästä tilanteesta kun painaa kaasua reilummin, ei kuitenkaan niin paljon että lukko aukeaa ja nelonen kytkeytyy, ei auto kiihdy mihinkään. Kulutusmittari nousee hieman, vähän yli 10 litraan. Ei täristä tai jurista millään lailla, mutta nopeus ei vaan nouse. Sama ilmiö toistuu myös, jos laittaa käsipelillä vitosen. Isommissa vauhdeissa (120km/h) lähtee hieman paremmin kiihtymään. Jos polkaisee niin paljon, että laatikko pykältää pienempää niin sit kyllä mennään ihan reippaasti.
Voisikohan laatikon/turbiinin olettaa kuitenkin ehjäksi, koska ei täristele ja lukko pysyy päällä? Muissa tilanteissa kyllä tuntuu moottorikin ihan pirteältä. Ei ole tullut hirveästi muilla yksilöillä ajettua, mutta ei kai tää nyt ominaisuus kuitenkaan ole? Vikakoodit menee lukuun kyllä kunhan ehtii.
Comment