Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525TDS Kaksoismassavauhtipyörän vaihdon jälkeen ei enää käy oikein???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _RAIPPE_
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 18
    • Pohjois-Pohjanmaa

    E39 525TDS Kaksoismassavauhtipyörän vaihdon jälkeen ei enää käy oikein???

    Elikkäs kyseessä on tosiaan E39 525TDS vm-98 jolla matka loppui lyhyeen. Kilometrejä on tullut reipas 280tkm.

    Alkoi ravistamaan rattia kuin olis ratas tyhjentynyt, ajoin pysäkille ja sammutin välittömästi. Eiku konepelti auki ja hetken katsottuaan kone käyntiin, nätisti lähti käytiin,MUTTA moottori heilu ku hullu ja ns. takatilasta kuului järetön räksytys.. No eiku hinuri tilamaan ja kotio vauhdilla.

    Ensin aattelin et kansi on porsinu, venttiili koppa auki ja kaikki näytti hyvältä.

    Sitten laatikon kimppuun ja se oli mukavata hommaa yksikseen tuusailla montun äärellä.

    MA 9.7.12 sain laatikon irti ja vauhtiskin irtos pienen tutkailun jälkeen.
    Nyt paketti auki ja kysymys kuulukin, miten totean vauhtipyörän olevan sökö??
    Kuinka paljon se saa liikkua ? :think

    Sitten uuden hankinta kannatteeko aatella uuden samanlaisen paketin laittamista VAI olisko muu parempi vaihto ehto esim. ns. jäykästä asetelmasta ??
    Kun tarkoituksena olisi PIRISTÄÄ kaveria vähäsen.
    Isommalla putkistolla,tee-se-itse lastulla vai olisiko parempi ihan käydä penkittämässä net TEHOT ja samalla päivittää boksi?? ETTEI se kytkin samontein antautuisi??
    Last edited by _RAIPPE_; 30-10-2012, 16:17.
  • Rantakirppu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 504
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Liikkuiskohan se jotain sentin?
    Itse laitoin e36:n M3:sta massapyörän asetelman ja levyn.
    Vakio kytkin rupes luistamaan jo nestepään vaihdolla.

    Jos meinaat laittaa vielä vakiokytkimen mulla olis edullisesti koko paketti myynnissä.
    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 923
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      kunnossa olevassa kaksoimassassa on noin 0,5-1cm kehällä välystä.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • _RAIPPE_
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 18
        • Pohjois-Pohjanmaa

        #4
        Pitääkös muuten pultit uusia joka paikkahan?
        Entä kardaanin peräpää laitetaankos uuret vaseliinit ku oma asjatus olis sellanen et ne uusis..
        mut mitkä vassut sinne laittais niin asia erikseen?
        Last edited by _RAIPPE_; 17-07-2012, 18:37.

        Comment

        • _RAIPPE_
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 18
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Rantakirppu View Post
          Liikkuiskohan se jotain sentin?
          Itse laitoin e36:n M3:sta massapyörän asetelman ja levyn.
          Vakio kytkin rupes luistamaan jo nestepään vaihdolla.

          Jos meinaat laittaa vielä vakiokytkimen mulla olis edullisesti koko paketti myynnissä.

          Moroo /

          Paskana se on! Liikkuu sellasen 5-7cm...

          Paljonkos olis paketilla hintaa?? / Kun ajatuksena jo kävi että hävitän auton ja haen 530d ruottista

          Tai kuulin tossa että M5 sach race kytkin paketti ja M30/M35 vauhtipyörä olis sellanen kiva paketti??

          Kunhan vain sais sellasen "VARMAN" tiedon niin uskaltas alkaa hankimaan oikeat osat!

          Laitoitko vakio pumppuun isomman nestepään vai menikö mekaaniseksi / Jos sähköseen niin paljonko kustansi? On tässä aatoksena viedä toveri penkitettäväksi ja samalla iskeä jollain uudella ohjelmalla sitä!

          Comment

          • _RAIPPE_
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 18
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by _RAIPPE_ View Post
            Elikkäs kyseessä on tosiaan E39 525TDS vm-98 jolla matka loppui lyhyeen. Kilometrejä on tullut reipas 280tkm.

            Alkoi ravistamaan rattia kuin olis ratas tyhjentynyt, ajoin pysäkille ja sammutin välittömästi. Eiku konepelti auki ja hetken katsottuaan kone käyntiin, nätisti lähti käytiin,MUTTA moottori heilu ku hullu ja ns. takatilasta kuului järetön räksytys.. No eiku hinuri tilamaan ja kotio vauhdilla.

            Ensin aattelin et kansi on porsinu, venttiili koppa auki ja kaikki näytti hyvältä.

            Sitten laatikon kimppuun ja se oli mukavata hommaa yksikseen tuusailla montun äärellä.

            MA 9.7.12 sain laatikon irti ja vauhtiskin irtos pienen tutkailun jälkeen.
            Nyt paketti auki ja kysymys kuulukin, miten totean vauhtipyörän olevan sökö??
            Kuinka paljon se saa liikkua ? :think

            Sitten uuden hankinta kannatteeko aatella uuden samanlaisen paketin laittamista VAI olisko muu parempi vaihto ehto esim. ns. jäykästä asetelmasta ??
            Kun tarkoituksena olisi PIRISTÄÄ kaveria vähäsen.
            Isommalla putkistolla,tee-se-itse lastulla vai olisiko parempi ihan käydä penkittämässä net TEHOT ja samalla päivittää boksi?? ETTEI se kytkin samontein antautuisi??
            Nonni ! 2.9.2012
            Uusi vauhtipyörä ja sasch kytkin paketti asennettu!
            Noh sit laatikkopaikalleen ja eiku matkaan startaten...ja apuvirtaahan se kaipas ja montakertaa piti tartata et lähtikäyntii.. Ensi SHAWUJEN hälvettyä annoin vähän kierroksia alta 2000 kuitenki lämmöt ok jne.. sitten alkoi omituinen raklatus ja käynti katkeilee?? :think

            Raklatus ääni tuntuu tulevan sähkösuuttimen kohdasta ?? Ilmakuplia ei kuiten näkynyt polttoaine letkussa ... hetken siinä käyteltyään sammutin ja työnnettiin montunpäälle takan niin oli jättänyt "lammikon" tallin eteen??
            No syypää selvisi ja nyt näyttäis että pumpunkansi vuotaa

            Moottori ei kuiten heilu normaalia enempää, käyntiin lähtee normisti, vastaa kaasupolkimeen, lämmöt ei noussut normaalia korkeammalle, lämmintä tulee kabinettiin.

            Onko pumpunkannen vuoto nyt syypää käynnin katkomiselle? Ja sille raklatukselle??

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by _RAIPPE_ View Post
              Nonni ! 2.9.2012
              Uusi vauhtipyörä ja sasch kytkin paketti asennettu!
              Noh sit laatikkopaikalleen ja eiku matkaan startaten...ja apuvirtaahan se kaipas ja montakertaa piti tartata et lähtikäyntii.. Ensi SHAWUJEN hälvettyä annoin vähän kierroksia alta 2000 kuitenki lämmöt ok jne.. sitten alkoi omituinen raklatus ja käynti katkeilee?? :think

              Raklatus ääni tuntuu tulevan sähkösuuttimen kohdasta ?? Ilmakuplia ei kuiten näkynyt polttoaine letkussa ... hetken siinä käyteltyään sammutin ja työnnettiin montunpäälle takan niin oli jättänyt "lammikon" tallin eteen??
              No syypää selvisi ja nyt näyttäis että pumpunkansi vuotaa

              Moottori ei kuiten heilu normaalia enempää, käyntiin lähtee normisti, vastaa kaasupolkimeen, lämmöt ei noussut normaalia korkeammalle, lämmintä tulee kabinettiin.

              Onko pumpunkannen vuoto nyt syypää käynnin katkomiselle? Ja sille raklatukselle??
              Miltä se vanha poisvaihdettu vauhtipyörä näytti? Oliko se viallinen vai tuliko osa vaihdettua turhaan?
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • _RAIPPE_
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 18
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Miltä se vanha poisvaihdettu vauhtipyörä näytti? Oliko se viallinen vai tuliko osa vaihdettua turhaan?

                Vanha vauhtis oli tiensä lopussa, samoten kytkinlevy oli haurastunut ja polttanut asetelman...
                Eli ei tullut vaihettua turhaan..mut nyt oottelen et sais pumppuun tiivisteet ja pitää viel suuttimet ehkä käyttää auki joten uudet tiivisteet niihinki ainakin on hommattava.. Saa nähä jos se sähkösuutin on mennyt paskaksi tai jokin muu suutin jumittunut auki tai jotain ku se niin katko ja puskii utua niin perkeleesti

                Comment

                • _RAIPPE_
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 18
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #9
                  Jälkiseuraamuksia

                  JAAHAS se ois 28.10.12 päivittää tätäkin.

                  - Ny on sit suuttimet huollosta tulleena kaikki kunnossa.
                  - Suuttimet laitettu paikoileen, vähän puhuttu hyviä MUT EI NIIN EI SAATANA!

                  - Eiku kaverilta hakemaan vikaluku laitetta ja vikana hehkutusaika ! JEAH JIPIII!! No tulipahan tuokin poistettua sitten sieltä ...oisko joku hehku pimeänä ? Nooh any way

                  - Viel varmistus vauhtipyörään että kaikki "tinnit" paikoilaan. Kaikki ok.
                  - Moottori asenti tunnistin katsottu irroitettu ja todettu ei väkivaltaisia jälkiä ja moottori käydessä ei "heittoa" kierrosluku mittarissa eikä realidatassa.

                  - Venakoppa irti ja pyöriteltyään moottoria en itse eikä kaverikaan löytänyt mitään mainittavaa, eli Ok.

                  - Realidatasta tuli seuraavaa ilmi

                  Käyntinopeussignaali 773 kierrosluku
                  Moottorin vääntömomentin puuttuminen 40Nm
                  Moottorin kuormitus 88Nm
                  Suihkutusajoituksen säätö (todellinen arvo) 2*
                  SAMA (normaaliarvo) 2*
                  Suihkutusmäärä 9mg/H


                  OSAISIKO JOKU AUTTAA TÄMÄN AUTON SUHTEEN !!??
                  ONKO realidatassa jonkin hurjasti pielessä???
                  Nakutus ääni on TOSI VITTUMAINEN ja häiritsevä SAVUTUKSEN LISÄKSI!!

                  Autoa on käytetty tyhjäkäynnillä useita kertoja, KAASUUN ei voi koskea alkaa heti sokkaamaan, yskimään ja nakutus terävöityy!!!

                  Suuttimien putkia on käytetty auki auton ollessa käynnissä eikä' "NAKUTUS" ole hävinnyt millään suuttimen putken avauksella.

                  PUMPUN kylessä on piuha jonka irroittamalla (suikutusajoituksen säätö todellinen arvo pomppaa 15* ja nakutus tihenee ja terävöityy.

                  JOS TIEDÄT BMW DIESEL WELHON NIIN ETHÄN PANTTAA VAAN KERROT MULLEKKIN !

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎