tosiaan liikkeelle lähtiessä kun nostaa kytkimen ylös peräpäästä kuuluu tosi outo rutina... Mitä enemmän antaa kaasua lähtiessä sitä kovemmin joku siellä rutisee/paukkuu, kuuluu mielestäni vasemmalta puolelta takaa :think enempää en osaa asiaa kuvailla , päätelkää siitä sitten
Outo rutina 530d Touring
Collapse
X
-
vetonivel? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
-
Murros? Nivelet ok, myös kardaanissa? Jos kannatin laakeri on riekaleina niin kaasua painaessa alkaa perä hakemaan paikkaansa ja vetonivelet rutisee ollessaan vääränlaisessa asennossa. Takakelkan puslat? Tutiseeko auto tietyissä nopeuksissa?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Nii aiheuttikos ne tutinaa? :thinkOriginally posted by djs^ View PostTakakelkan puslat? Tutiseeko auto tietyissä nopeuksissa?
Mulla nimittäin on melkonen hampaan paikanirroittaja tuo oma, vaikka jarru- ja naparemontti on tehty, tosin renkaat nyt voi olla mitä on, tosin nekin on tasapainotettu...
Ja ot...
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Yksi aiheuttaja peräpään tutinaan! Myös narinaheloilla jonkinsortin vaikutus! Jos keula vapisee niin kannattaa tarkistaa jokainen nivel! Vikaa ei välttämättä ilmassa ollessa näe, eli kunnnon röykkyytystä niin eiköhän ne sieltä esille tuleOriginally posted by Bmw Dreamer View PostNii aiheuttikos ne tutinaa? :think
Mulla nimittäin on melkonen hampaan paikanirroittaja tuo oma, vaikka jarru- ja naparemontti on tehty, tosin renkaat nyt voi olla mitä on, tosin nekin on tasapainotettu...
Ja ot...
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Pitäis narinahelat kyllä vaihtaa myös noitten puslien lisäksi. (Narisee ikävästi varsinkin repsikan puoliOriginally posted by djs^ View PostYksi aiheuttaja peräpään tutinaan! Myös narinaheloilla jonkinsortin vaikutus! Jos keula vapisee niin kannattaa tarkistaa jokainen nivel! Vikaa ei välttämättä ilmassa ollessa näe, eli kunnnon röykkyytystä niin eiköhän ne sieltä esille tule
)
Nykyää tuntuu myös sellainen efekti, että kun ajaa kuopasta, niin perä ikäänkuin hyppää sivulle.
Oikeassa takarenkaassa tämä efekti etenkin siis. Liekö narinanivel sitte niin finaalissa... :think
Toinen mitä ajattelin, kun kävin siellä "asiantuntevassa" 4-pyöräsäädössä, että oisko jääny camber säätö löysälle, ja nytte sitte eläis...
Tosin, oikeaa takarengasta kun potkasee, se selvästi tärähtää enemmän kuin vasen...
Pitäis ottaa koko takakelkka irti ja työstöön. puslat, sisemmät murrokset, narinahelat. Ja sitte suoristaa se yks puslan kiinnitys, korista vinossa.
$$$$
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Potkase sitä rengasta pintaan, eli niinku takaatapäin eteenpäin. Jos tutisee niin takelkan puslat paskana. Ei sitä välttämättä silmällä edes nää, mutta voi olla halkeamia. Itellä jää ainakin "vapisemaan" enemmän kun toisella puolella. Nostin just tossa autoa ylös niin takakelkan puslathan ne siellä hekottelee! Sopivan vaikee tuossa parkkipaikalla vaihtaa niin jää tekemätä!Originally posted by Bmw Dreamer View PostPitäis narinahelat kyllä vaihtaa myös noitten puslien lisäksi. (Narisee ikävästi varsinkin repsikan puoli
)
Nykyää tuntuu myös sellainen efekti, että kun ajaa kuopasta, niin perä ikäänkuin hyppää sivulle.
Oikeassa takarenkaassa tämä efekti etenkin siis. Liekö narinanivel sitte niin finaalissa... :think
Toinen mitä ajattelin, kun kävin siellä "asiantuntevassa" 4-pyöräsäädössä, että oisko jääny camber säätö löysälle, ja nytte sitte eläis...
Tosin, oikeaa takarengasta kun potkasee, se selvästi tärähtää enemmän kuin vasen...
Pitäis ottaa koko takakelkka irti ja työstöön. puslat, sisemmät murrokset, narinahelat. Ja sitte suoristaa se yks puslan kiinnitys, korista vinossa.
$$$$
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Takakelkan puslat on aika 100 varmasti paskana, niitä ei tarvi edes arvuutella.
Mutta sitä narinaniveltä epäilen kanssa kaveriksi... :think
On pnv seissy nyt pihan koristeena viikon pari... Ei oo paljoa viittiny ajaa. Rengaskin sileenä.
(sehän se suurin syy on ajamattomuuteen, ja ehkä se ku tuntuu levottomalta perästä)
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Nyt on ihan pakko kysyä,että mitä järkeä on mennä kulmia säädättämään yhtään mihinkään,jos on tiedossa,että alustassa on välyksiä.Eli eiköhän ne syyt löydy jostain välyksestä ennemmin,kuin löysälle jääneistä säätöpulteista.Ja mikäli narinahelat on vaihtokunnossa,niin kannattaa tarkastaa myös ne pienet ylätukivarret.Originally posted by Bmw Dreamer View PostPitäis narinahelat kyllä vaihtaa myös noitten puslien lisäksi. (Narisee ikävästi varsinkin repsikan puoli
)
Nykyää tuntuu myös sellainen efekti, että kun ajaa kuopasta, niin perä ikäänkuin hyppää sivulle.
Oikeassa takarenkaassa tämä efekti etenkin siis. Liekö narinanivel sitte niin finaalissa... :think
Toinen mitä ajattelin, kun kävin siellä "asiantuntevassa" 4-pyöräsäädössä, että oisko jääny camber säätö löysälle, ja nytte sitte eläis...
Tosin, oikeaa takarengasta kun potkasee, se selvästi tärähtää enemmän kuin vasen...
Pitäis ottaa koko takakelkka irti ja työstöön. puslat, sisemmät murrokset, narinahelat. Ja sitte suoristaa se yks puslan kiinnitys, korista vinossa.
$$$$
Comment
-
No ylätukivarret on molemmat vaihdettu, eikä renkaassa ole tuntunu välyksiä, muuta kuin ihan nyt viime aikoina, säädön jälkeen.
(niin, nyttekin se vaan tuntuu että muljahtaa ja rengasta potkasemalla tuntuu että antais periksi enemmän kuin toinen. En ole kokeillu nyt vielä "heilutella" sitä.)
Vielä älyttömämpää mennä säädättämään niitä pajalle, joka vetää ne vielä enemmän pieleen, ja ei edes viitti yrittää säätää kunnolla!
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Ei niitä säädättämään kannata mennä jos on tiedettävästi jotan vikaa! Ootko ne takakelkan puslat kattonu??Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo ylätukivarret on molemmat vaihdettu, eikä renkaassa ole tuntunu välyksiä, muuta kuin ihan nyt viime aikoina, säädön jälkeen.
(niin, nyttekin se vaan tuntuu että muljahtaa ja rengasta potkasemalla tuntuu että antais periksi enemmän kuin toinen. En ole kokeillu nyt vielä "heilutella" sitä.)
Vielä älyttömämpää mennä säädättämään niitä pajalle, joka vetää ne vielä enemmän pieleen, ja ei edes viitti yrittää säätää kunnolla!
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Justha sanoin, ettei tuntunu väljää ennen säätöä...Originally posted by djs^ View PostEi niitä säädättämään kannata mennä jos on tiedettävästi jotan vikaa! Ootko ne takakelkan puslat kattonu??
(Ja nimenomaan vaihdoin ne bumerangi tukivarret ennen säätöä...)
Takakelkan puslat on saletisti väljät. Ja aattelin noi narinaniveletkin tässä laittaa jossain vaiheessa, kun vaan ois aikaa ja ja $$$.. Työt ja kohta kolmeviikkonen likka vaan vähä häiritsee toimintaa!

Tarkotus olikin saada kulmia vähä paremmiksi, kuin mitä ne oli, koska auto syö renkaat sileiksi reilusti alle 10tkm matkalla! Mut vituikshan se meni sitte vielä enemmän.
Aattelin ottaa koko takakelkan auton alta pois ja sitte sais helposti työstää sitä.. :think
Mut vielä pitäisi sitä ennen selvittää, saisko tuon yhden kieron puslan kierteen korjautettua vielä jonkun muun piikkiin.
Kyllä muuten narisee repsikan narinahela, voi jösses.
Tänään tuli pari käytettyä rengasta taas alle, oli oikee takarengas täydellinen rataslicki!
Last edited by Bmw Dreamer; 01-08-2012, 21:51.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
ootko käyny kysymässä mitään takuuta huolto suoritukselle ettei onnistunut?Originally posted by Bmw Dreamer View PostJustha sanoin, ettei tuntunu väljää ennen säätöä...
(Ja nimenomaan vaihdoin ne bumerangi tukivarret ennen säätöä...)
Takakelkan puslat on saletisti väljät. Ja aattelin noi narinaniveletkin tässä laittaa jossain vaiheessa, kun vaan ois aikaa ja ja $$$.. Työt ja kohta kolmeviikkonen likka vaan vähä häiritsee toimintaa!

Tarkotus olikin saada kulmia vähä paremmiksi, kuin mitä ne oli, koska auto syö renkaat sileiksi reilusti alle 10tkm matkalla! Mut vituikshan se meni sitte vielä enemmän.
Aattelin ottaa koko takakelkan auton alta pois ja sitte sais helposti työstää sitä.. :think
Mut vielä pitäisi sitä ennen selvittää, saisko tuon yhden kieron puslan kierteen korjautettua vielä jonkun muun piikkiin.
Kyllä muuten narisee repsikan narinahela, voi jösses.
Tänään tuli pari käytettyä rengasta taas alle, oli oikee takarengas täydellinen rataslicki!
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Enpä ole kussukkaan kyseiseen firmaan päin...Originally posted by djs^ View Postootko käyny kysymässä mitään takuuta huolto suoritukselle ettei onnistunut?
Pitänee kattoa, ei tuo maailma tän auton kanssa tietysti yhteen viiteenkymppiin sorru.
Ja ku tiiän parikin firmaa, missä ne tekee säädön oikein. Joku halu oli vaan kokeilla tätä uutta firmaa...
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment

Comment