Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i -96 anturiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laurivi
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 3
    • Helsinki

    E39 523i -96 anturiongelma

    Potilaana on tosiaan vuoden 96 E39, 523i, eli M52B25 koneella. Kone sammui muutaman kerran täysin yllättäen ajossa / valoissa, ja lähtee tämän jälkeen odottelemalla ja ankaralla sahaamisella käyntiin yskien ja rykien, niin kuin kävisi vajaalla ensimmäiset sekunnit. Käynti tasoittuu tästä jonkin verran, mutta matalilla kierroksilla käynti on epätaisaista - viitannee ajoitusongelmiin?

    Carsoft antoi vikakoodiksi 83 Nockenwellen-sensor. Tuon pitäisi kaiken järjen, googlettamisen ja erinäisten käännöskoneiden mukaan olla nokka-akselin asentotunnistin, eli ei kun Laakkoselle ja uutta osaa ostamaan ja vaihtamaan:

    Pulse generator, camshaft 09/1998 12141703221

    Vikakoodien nollaus ja käynnistys - oireet pysyvät täysin samana. Kone käynnistyy parin-kolmen sekunnin pyörittämisen jälkeen yskien, ja sama tuttu 82 Nockenwellen-sensor -koodi löytyy jälleen Carsoftilla. Muutaman nollaus - luku - käynnistys - luku -syklin jälkeen on pakko todeta että eipä auttanut tämä, ei.

    Jotain keskustelulähteitä löysin että tuo germaanien Nockenwellen, nokka-akseli, ei ilmeisesti olisikaan kuitenkaan nokka-akseli vaan kampiakseli, lieneekö jokin käännösvirhe Carsoftissa?

    Eli oireileva anturi onkin tämä?: Pulse generator, crankshaft 09/1998 12141703277

    Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Ei tekisi mieli lähteä arvalla vaihtelemaan satasen antureita.
  • laurivi
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 3
    • Helsinki

    #2
    http://www.bmwland.co.uk/forums/view...hp?f=5&t=58681
    Tuossa vielä tosiaan tuo bmwlandin threadi missä joku toteaa kampuran anturin vaihdon auttaneen vaikka carsoft itkee nokka-akselin anturia..

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      #3
      Noilla oireilla sulla on kampuran anturi sökö. Ja voi antaa vikakoodin nokka-anturista vaikkei viallinen olekaan jos kampuran anturi rikki. Mutta ei mee hukkaan se nokan tunnistimen vaihtokaan, saapahan olla noiden osalta sitten huoletta kun ne on molemmat uusittu..

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by laurivi View Post
        http://www.bmwland.co.uk/forums/view...hp?f=5&t=58681
        Tuossa vielä tosiaan tuo bmwlandin threadi missä joku toteaa kampuran anturin vaihdon auttaneen vaikka carsoft itkee nokka-akselin anturia..
        Vikakoodithan tulee Carsoftiinkin auton omasta boxien sisäisestä daignostiikasta, joten koodien lukuohjelmalla ei suoranaisesti ole vaikutusta asiaan.

        Oman egoni pönkittämiseksi lainaan vielä itseäni toisesta topicista:
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • laurivi
          Newbiemmer
          • Jul 2011
          • 3
          • Helsinki

          #5
          Päivitetään tilanne nyt tänne.. Noista kaolin ja Tomen posteista rohkaistuneena marssin taas laakkosen tiskille lompakkoa tyhjentämään. Anturin vaihdon jälkeen käynti oli aivan eri maailmasta, eli homma sitä myöten ok. Pitää vaan koittaa nyt uskotella itselleen että olisi se nokan anturi varmasti pian hajonnut kuitenkin .

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎