Potilaana on tosiaan vuoden 96 E39, 523i, eli M52B25 koneella. Kone sammui muutaman kerran täysin yllättäen ajossa / valoissa, ja lähtee tämän jälkeen odottelemalla ja ankaralla sahaamisella käyntiin yskien ja rykien, niin kuin kävisi vajaalla ensimmäiset sekunnit. Käynti tasoittuu tästä jonkin verran, mutta matalilla kierroksilla käynti on epätaisaista - viitannee ajoitusongelmiin?
Carsoft antoi vikakoodiksi 83 Nockenwellen-sensor. Tuon pitäisi kaiken järjen, googlettamisen ja erinäisten käännöskoneiden mukaan olla nokka-akselin asentotunnistin, eli ei kun Laakkoselle ja uutta osaa ostamaan ja vaihtamaan:
Pulse generator, camshaft 09/1998 12141703221
Vikakoodien nollaus ja käynnistys - oireet pysyvät täysin samana. Kone käynnistyy parin-kolmen sekunnin pyörittämisen jälkeen yskien, ja sama tuttu 82 Nockenwellen-sensor -koodi löytyy jälleen Carsoftilla. Muutaman nollaus - luku - käynnistys - luku -syklin jälkeen on pakko todeta että eipä auttanut tämä, ei.
Jotain keskustelulähteitä löysin että tuo germaanien Nockenwellen, nokka-akseli, ei ilmeisesti olisikaan kuitenkaan nokka-akseli vaan kampiakseli, lieneekö jokin käännösvirhe Carsoftissa?
Eli oireileva anturi onkin tämä?: Pulse generator, crankshaft 09/1998 12141703277
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Ei tekisi mieli lähteä arvalla vaihtelemaan satasen antureita.
Carsoft antoi vikakoodiksi 83 Nockenwellen-sensor. Tuon pitäisi kaiken järjen, googlettamisen ja erinäisten käännöskoneiden mukaan olla nokka-akselin asentotunnistin, eli ei kun Laakkoselle ja uutta osaa ostamaan ja vaihtamaan:
Pulse generator, camshaft 09/1998 12141703221
Vikakoodien nollaus ja käynnistys - oireet pysyvät täysin samana. Kone käynnistyy parin-kolmen sekunnin pyörittämisen jälkeen yskien, ja sama tuttu 82 Nockenwellen-sensor -koodi löytyy jälleen Carsoftilla. Muutaman nollaus - luku - käynnistys - luku -syklin jälkeen on pakko todeta että eipä auttanut tämä, ei.
Jotain keskustelulähteitä löysin että tuo germaanien Nockenwellen, nokka-akseli, ei ilmeisesti olisikaan kuitenkaan nokka-akseli vaan kampiakseli, lieneekö jokin käännösvirhe Carsoftissa?
Eli oireileva anturi onkin tämä?: Pulse generator, crankshaft 09/1998 12141703277
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Ei tekisi mieli lähteä arvalla vaihtelemaan satasen antureita.
Comment