Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525 tds vm97 tehot kateissa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slickjones
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 7
    • Suomi

    e39 525 tds vm97 tehot kateissa...

    Nyt oon ällikällä lyöty en keksi mikä autossa mättäisi! Auto ei savuta,kilise,kolise eikä lyö outa tahtia. Tehot on 200d mersun luokkaa... Bilikka teki tuon saman kerran aikaisemminkin mutta korjaantu itestää nyt se vika sitte jäi päälle.. Tää on mun ensimmäinen diesel bmw joten jos neuvoja antaa niin miel kuvilla ja niin selkokielellä selitetty että palikkakin tajuaa..

    Kävin ahtoputket läpi ei mitään halkeamia tai vuotoja... egr venttiili toimii.
    1 putki roikkuu vapaana diesel suodattimesta (mopon suodatin siinä päässä)
    sitten 1 letku roikkuu ilman mitään järkevää paikkaa:think

    Turbo ei luulis olevan rikki koska ei savuttele eikä muutenkaan ääntele siihen viittaavasti...
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Se yksi johto ilman järkevää paikkaa kuuluu sinne imusarjan alle. Ilman sitä ei ahdot nouse.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • slickjones
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 7
      • Suomi

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Se yksi johto ilman järkevää paikkaa kuuluu sinne imusarjan alle. Ilman sitä ei ahdot nouse.
      meempäs testaa heti...!

      Comment

      • slickjones
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 7
        • Suomi

        #4
        Originally posted by slickjones View Post
        meempäs testaa heti...!
        No sinnehän se letku sujahti ja tod näk oikeesee paikkaan kun muuta ei löytyny... Tehot vieläkin kateissa... Oliskohan sitten se alipainekytkin rikki johon tuo letku sijottuu...:think

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Onko se letku kuinka korppuna, ettei vuoda.
          Mites tukossa cooleri, sekin kun on aika pieni.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • slickjones
            Newbiemmer
            • Aug 2012
            • 7
            • Suomi

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Onko se letku kuinka korppuna, ettei vuoda.
            Mites tukossa cooleri, sekin kun on aika pieni.
            Pitäs ottaa cooleri irti ja putsata... Letku olis suht notkee mutta en tiedä vuotaako.. Pitänee tutkia... Laitoinkohan nyt sen letkun ihan oikeaan paikkaan.. Voitkos selventää mihin se siellä imarissa tunkastaan käsikopelolla en tuntenu kun 1 paikan... Järjen mukaan pitäs koneen toimia täysin eri tavalla kun kerta letku oli pois paikoiltaan... Kiitoksia kun jaksat neuvoa...

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              Se letkun paikka on muistaakseni aikalailla keskellä imusarjaa.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • slickjones
                Newbiemmer
                • Aug 2012
                • 7
                • Suomi

                #8
                hermo tuohon menee

                Nyt o letkut sun muut käyty läpi... Ei mitää vaikutusta onko ahtopaineen säätimen letku paikoillaa tai ei... 2 vaihtoehtoa on siis enää.. Siirtopumppu tai sitten tuo ahtopaineen säädin rikki... Siirtopumppu on uusittu tuohon että en epäile sitä niin suuresti... Onko ahtopaineen säätimeen jotain kokeilujippoa?
                Sitten jos joku jermu jolla laitteet tutkia vikakoodit tuosta vantaan seudulla (ILMOTTAUDU) kahvit ja ja vaivanpalkan maksan.

                Comment

                • jake_321
                  BTCF Member
                  • Oct 2011
                  • 35
                  • ylivieska

                  #9
                  selviskö vika

                  Minulla samanlaista ongelmaa,kesken ajon saattaa tehot palata ja välistä kuukaudenki hukassa.1L nissanikin tehokkaampi.80 vauhissa kulutus kaasupohjassa alle 8litraa
                  vaihdettua osaa
                  -tankin siirtopumppu(ainetta tulee kohtalaisella lirulla)
                  -kaasupolkimen asennon tunnistin
                  -ahtopaineen tunnistin
                  -suodatin yksikkö kokonaan
                  -turbo tarkistettu
                  mikä kannattaa kokeilla seuraavana
                  välijäähytin vuotaa hieman joten sen vaihdan ainakin(nostaa ahdot >bar)
                  jakoketju vaihdettu vasta mutta tuskin se on perseellään ku auto käy ja välillä pelaa. auto siis 325tdsa -97 touring

                  ps.olisko kellää ylivieskassa vikakoodin lukijaa.pitäs kuitata ku osia irroteltu.
                  Hifikeidas 040-8242717
                  Autokohtaiset soittimet Bemariin ja muihin merkkeihin
                  Pioneer, AIV, DD Audio, Massive, GZ, Rainbow....
                  www.hifikeidas.fi

                  nykyiset:
                  Käyttis :BMW E61 530D sininen farkku
                  Talvi: BMW E39 525td musta farkku :think
                  Kesä: BMW E39 540ia sininen sedan

                  Comment

                  • mie
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 218

                    #10
                    Nostellaampa vanhaa. Onko näihin löytynyt vikaa? mulla just samallaiset oireet.

                    Comment

                    • overboost
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 181
                      • E-Suomi

                      #11
                      Jos EGR vuotaa (on auki koko ajan), niin alakierrosten tehot häviää. Jos myös ylhäällä tehoton vika muualla..

                      Comment

                      • mie
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 218

                        #12
                        Egr on tulpattu. Vikakoodeista löyty tommosta. , polttoaineensyötön säätöventtiili, missähän tommonen osa majailee? EGR järjestelmä. CAN kommunikointi. Häiriö EGS-signaalissa tai EGS-ohjelmassa. Mittaristo ohjainyksikkö virhe. Liitäntä AHM:ään,häiriö. Öljyn lämpö ja määrätunnistin.

                        Comment

                        • mie
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 218

                          #13
                          Ny on maffin pistoke irti. Ainaki testilenkillä toimi normaalisti.

                          Comment

                          • mie
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 218

                            #14
                            Ny on ajeltu 150 km maffin piuha irti eikä kertaakaan ole ollu tehot hukassa eli hommataan uusi maffi, joka näytti olevan alkuperäinen vm-97 ja 570000 km. Ihmettelin kun ei maffista ollu vikakoodia nii foorumia tonkiessa sattu silmiin semmonen tarina missä sanottiin että EG:ÄRRÄÄ ohjataan maffin tietojen perusteella siitä se EGR vikakoodi jota ei koskaan aiemmin ole ollut.

                            Comment

                            • mie
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 218

                              #15
                              Nyt on uus (kiinalainen) MAF paikallaan ja hyvin toimii. Tuntuu olevan huomattavasti enemmän vetoja kuin ennen liekkö ollu kauvankin MAFFI mykkänä. Vähä kyllä jännitti tuo kiinan purkki mutta oli se niin paljo halvempi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎