Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA!! E39 528ia Touring ilmajousitus ongelma, sihinää ja perä maassa! mikä vikana?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axellund81
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 8
    • helsinki

APUA!! E39 528ia Touring ilmajousitus ongelma, sihinää ja perä maassa! mikä vikana?

Kyseessä siis E39 528ia Touring ´97

Eli tänään pienen ajolenkin jälkeen pysäköidyttyäni, kuului sihinää oikealta takakulmalta ja perä laskenut täysin tonttiin.. vasemmalt apuolelta ei sihinää mutta myös tontissa. Tosin oikea puoli enemmän tontissa kuin vasen.

Kojeaudassa palaa keltainen ilma-jousituksen merkkivalo.

lueskellut muita vastaavien ongelmien juttuja, ja aloin epäillä että kyseessä se välisäiliö jonka kautta kompura painaa ilmaa palkeisiin?

Mitään ideaa? Itse onnistuu kyllä melko veemäisetkin remontit ja työkalut löytyy, mutta pitäis vaan saada vihiä mistä sihinä tulee ennen kuin alkaa tilaan osia.

Myös jos on suoraa todennäköisintä vastausta ongelmaan niin toki myös otetaan vastaan vinkkejä ja linkkejä mistä osat kandee tilata/hakea!

Auttakaa jos voitte!!

Kiitos!!
  • toniros78
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 23
    • Nakkila

Varmaa selvii parhaiten ku meet sinne auton alle kuuntelee mistä pihisee? ::think kaveriks otat fairy vettä suihkepulloo ja ruikkaat siittä pihinän suuntaa ni vois vuoto kohta löytyy hyvinki nopiaa..

Comment

• Zuuzo
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 441
      • Etelä-Savo, Pieksämäki

mulla oli kesällä kans perse maassa tossa 530d touringissa ilmajousien takia
      aluks oli hajonnu se itse pussi toiselta puolelta ja sen vaihdettua jouduin omaa tyhmyyttäni vaihtamaan kans sen säiliön samalle puolelle ( hajotin pussin päähän tulevan liittimen ).
      nyt reilu puolitoista kuukautta myohemmin on toinen puoli takaa ruvennu osoittamaan samoja merkkejä, joten pitää vaihtaa sekin

Comment

• axellund81
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 8
        • helsinki

Originally posted by toniros78 View Post
        Varmaa selvii parhaiten ku meet sinne auton alle kuuntelee mistä pihisee? ::think kaveriks otat fairy vettä suihkepulloo ja ruikkaat siittä pihinän suuntaa ni vois vuoto kohta löytyy hyvinki nopiaa..
        Kiitos neuvosta, menossa tänään nosturille tutkimaan asiaa tarkemmin. Täytyy siis ottaa mukaan suihkepullo.

Onko muuten mitään kokemusta alla olevan linkin tuotteista? eli JM-TECH. Aika paljon halvempia kuin orkkis- osat..

Comment

• axellund81
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 8
          • helsinki

Originally posted by Zuuzo View Post
          mulla oli kesällä kans perse maassa tossa 530d touringissa ilmajousien takia
          aluks oli hajonnu se itse pussi toiselta puolelta ja sen vaihdettua jouduin omaa tyhmyyttäni vaihtamaan kans sen säiliön samalle puolelle ( hajotin pussin päähän tulevan liittimen ).
          nyt reilu puolitoista kuukautta myohemmin on toinen puoli takaa ruvennu osoittamaan samoja merkkejä, joten pitää vaihtaa sekin
          Joo kaveri varoitteli kanssa että pitää olla todella hellä vaihdettaessa kyseisiä osia juurikin herkkien liittimien takia.. :think

Comment

• axellund81
            Newbiemmer
            • Aug 2012
            • 8
            • helsinki

Korjattu kadunvarressa

Comment

• Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1638
              • Vähäkyrö

Siis aivan mahtavaa, kiitos kun kerroit...

Comment

• Zuuzo
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 441
                • Etelä-Savo, Pieksämäki

no nyt se on sitten koko perä taas ihan alimmassa asennossa eikä kompressori mene edes päälle ( sulakkeet on kunnossa )
                mihinkähän mä tunkisin ton auton kun koko tää vuosi on menny koko ajan vikojen kanssa painiessa, rupeaa jo usko loppumaan kun vikoja tulee sitä mukaa uusia mitä entisiä saa korjattua

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎