Announcement

Collapse
No announcement yet.

Self level suspension inactive valitus mittaristossa ja perä ylhäällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Self level suspension inactive valitus mittaristossa ja perä ylhäällä

    Osaisitteko auttaa:

    Auto on BMW Alpina D10 e39 2002

    Mittaristossa self level susp inact -> Perä aivan ylhäällä..

    Vaihdoin korkeusanturin, joka sekin on nyt vain yhdellä ruuvilla kiinni koska uuden anturin toinen kiinnitysreikä oli eri kohdassa kuin vanhan

    Kumminkin anturin vaihdon jälkeen sama vittuilu mittaristossa ja perän korkeudelle ei ole tapahtunut mitään..

    No otinpa sitten INPAN käyttöön ja sain nollattua kaikki vikakoodit, mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.. Koitin sitten päästä tohon perän yksikköön kiinni kun kuulin että se anturi pitäisi kalibroida käyttöön, mutta enpä pääse kiinni sinne yksikköön-- Tulee vain ilmoitus että ei vastaa enkä pääse sinne kiinni.. Mikä avuksi ?

    Terveisin,
    Joni
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #2
    Jos kellään ei oo mitään ideoita tähän, niin olisko sitten ohjeita kuinka ton ilmaperän voi heittää menemään ja mikä olisi hyvä alustasarja tilalle ?

    Ajattelin vaihtaa joka nurkan sitten samalla ??
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • luikas
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 644
      • Oulu area

      #3
      Originally posted by Wiking View Post
      Jos kellään ei oo mitään ideoita tähän, niin olisko sitten ohjeita kuinka ton ilmaperän voi heittää menemään ja mikä olisi hyvä alustasarja tilalle ?

      Ajattelin vaihtaa joka nurkan sitten samalla ??
      H&R 40/20 sarja on ihan jees, siihen käy normialustan iskarit Sachsit, koko setti KL:stä reilu 700e. Sitten Konin iskareita kans kehuttu ja tietty joku D2 tms. säädettävät alustat.
      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
      Past:
      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
      F31 318d xdrive -14
      F07 530d GT-11
      E90 330xda LCI -09
      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
      E39 530d M-Sport -03
      E39 530iA M-Sport -02
      E39 528i -97
      E30 320i -88

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        #4
        Originally posted by luikas View Post
        H&R 40/20 sarja on ihan jees, siihen käy normialustan iskarit Sachsit, koko setti KL:stä reilu 700e. Sitten Konin iskareita kans kehuttu ja tietty joku D2 tms. säädettävät alustat.
        Mitä pitääs tehdä, jos vaihtaa ilmajouset tavallisiin ?

        Joutuuko hitsailemaan tms ?
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Eikö se nyt kuitenkin kannattaisi korjata ennemmin kuin viritellä jotain rautajousia ALPINAan..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6
            Originally posted by Rahu View Post
            Eikö se nyt kuitenkin kannattaisi korjata ennemmin kuin viritellä jotain rautajousia ALPINAan..
            Nojoo

            Vika oli OBD-kaapelissa... Nyt kun sais sen vielä kohdalleen..

            Eli osaako joku sanoa mitäs noi transit mode ja trim mode meinaa ?

            Pitääkö toinen niistä vai molemmat ollat päällä kun säätää perän oikealle korkeudelle.. Ainakin tuntui, että kun asetteli noita "korjauskertoimia" niin mitään ei tapahtunut ainakaan heti.. Eli perä ei noussut tai laskenut..

            Käsikäytöllä kyllä perä nousee ja laskee..
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1590
              • Vähäkyrö

              #7
              Transit mode=kuljetusmoodi. Se nyt ainakin pois päältä. Trim modesta säädöt. Ainakin omassa Inpassa on ohjeet miten tehdä. Pitää laskea speksattu korkeus maasta kaareen ja vähentää todellinen mitta ja syöttää se sitten siihen ruutuun. Se ei sitte mee ekalla kohalleen, kannattaa ajaa pikku lenkki ja uus mittaus/säätö.

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Samppae39 View Post
                Transit mode=kuljetusmoodi. Se nyt ainakin pois päältä. Trim modesta säädöt. Ainakin omassa Inpassa on ohjeet miten tehdä. Pitää laskea speksattu korkeus maasta kaareen ja vähentää todellinen mitta ja syöttää se sitten siihen ruutuun. Se ei sitte mee ekalla kohalleen, kannattaa ajaa pikku lenkki ja uus mittaus/säätö.
                Ja suositus, että auto on aivan tasaisella "vaaterissa".
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • Sarppa123
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 3
                  • Kuopio

                  #9
                  Itsellä oli sama herjaus näytössä...jouduin vaihtaan ilmajousen tyynyn, vika korjaantui sillä.

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #10
                    Tänään huomasin sellaisen jutun, että uusi anturi (oikea) tuntuisi antavan samaa arvoa koko ajan, kun taas toinen (vasemman puolen) anturi antaa eri arvoja eri korkeuksilla.. Menin sitten käymään tuolla marmorilla ja tilattiin toinen anturi koska saattoi eka anturi olla väärän puolen anturi.. (Se tietysti selittäisi miksei toinen kiinnitysruuvikaan sopinut paikalleen )

                    No katotaas millainen anturi nyt tulee.. Vanhaa en voinut antaa vaihdossa, koska on ostettu eri puljusta... Varaosanumeroissa oli viimeinen numero vain eroa..


                    Jos tämä toinen uusi anturi ei sovi myöskään sen paremmin paikalleen/ arvot eivät päivity, niin täytyy alkaa vikaa etsimään seuraavaksi johtosarjasta...
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • juissi69
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 30
                      • Hyvinkää

                      #11
                      tasosäädin ongelma

                      eikös oikea puoli säädä xenoneita ja vasen(kuskin)puoli sitä takapäätä.itsellä löytyi vika viallisista johdoista,niistä mitkä tulee takarenkaan luota sieltä anturilta takakonttiin.oli yksi johto poikki ja teippauksien alta,jotenka oli hankala löytää sitä vikaa,nyt uusi johtosarja kiinni ja homma pelaa.osanumero 61126902566 hintaa noin 60€

                      Comment

                      • janne1974
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 405
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by juissi69 View Post
                        eikös oikea puoli säädä xenoneita ja vasen(kuskin)puoli sitä takapäätä.itsellä löytyi vika viallisista johdoista,niistä mitkä tulee takarenkaan luota sieltä anturilta takakonttiin.oli yksi johto poikki ja teippauksien alta,jotenka oli hankala löytää sitä vikaa,nyt uusi johtosarja kiinni ja homma pelaa.osanumero 61126902566 hintaa noin 60€
                        Ei, vaan takana on molemmin puolin omat anturit jotka ohjaa tason oikeaan asentoon, myös kallistuksen. Apukuskin puolella on myös edessä anturi joka vertaa taka-anturin kanssa tasoa ja säätää valojen tasoa.
                        -Janne-

                        F10 535iX sedan -11
                        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                        ex. E39 528i touring -99
                        ex. E36 325ia coupe -93

                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          #13
                          Originally posted by Wiking View Post
                          Tänään huomasin sellaisen jutun, että uusi anturi (oikea) tuntuisi antavan samaa arvoa koko ajan, kun taas toinen (vasemman puolen) anturi antaa eri arvoja eri korkeuksilla.. Menin sitten käymään tuolla marmorilla ja tilattiin toinen anturi koska saattoi eka anturi olla väärän puolen anturi.. (Se tietysti selittäisi miksei toinen kiinnitysruuvikaan sopinut paikalleen )

                          No katotaas millainen anturi nyt tulee.. Vanhaa en voinut antaa vaihdossa, koska on ostettu eri puljusta... Varaosanumeroissa oli viimeinen numero vain eroa..


                          Jos tämä toinen uusi anturi ei sovi myöskään sen paremmin paikalleen/ arvot eivät päivity, niin täytyy alkaa vikaa etsimään seuraavaksi johtosarjasta...
                          Uusi anturi saapui ja asensin sen paikalleen.. Nyt alkoi molempien puolien arvot päivittyä.. Nyt pitää vielä säätää korjauskertoimet kohdalleen, että auto saadaan suoraan ja oikealle korkeudelle.. Eipähän mittarissa ainakaan ole enää herjaa..

                          Myynnissä ylimääräinen käyttämätön vasemman puolen anturi
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • juissi69
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 30
                            • Hyvinkää

                            #14
                            tasosäädin ongelma

                            Jaa sitten eivät ole tienneet huollossa mistä puhuvat ja näiden kuvien mukaan on vain toisella puolella se anturi http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=33&fg=50

                            mutta jos näin ei ole niin sitten olen saanut muutamasta bmw:n huoltoliikkeestä väärää tietoa

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by juissi69 View Post
                              Jaa sitten eivät ole tienneet huollossa mistä puhuvat ja näiden kuvien mukaan on vain toisella puolella se anturi http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=33&fg=50

                              mutta jos näin ei ole niin sitten olen saanut muutamasta bmw:n huoltoliikkeestä väärää tietoa
                              Kyllähän tuossa osaluettelossakin on anturin kohdalla lukumääränä 2, osanumero molemmille puolille sama ja anturin kiinnitys on molemmille puolille kirjattuna omalla osanumerollaan.

                              Kuten aiemmin sanottu tasonsäädölle anturit molemmilla taka-akseleilla. Xenoneilla varustetussa apukuljettajanpuoleinen anturi toimii samalla myös valojen korkeussäädölle yhdessä etuanturin kanssa. Oik. taka-anturista lähtee 6 johtoa, kun muista (taka-vas. ja etuanturi) lähtee 3 johtoa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎