Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi E39 530da-01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni73
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 57
    • Lempäälä

    Vikakoodi E39 530da-01

    Tiiän kyllä mitä ajossa tekee, kolmoselle vaihtaessa jonku verran luistaa ja si hivenen kolauttaa ja menee loota vikatilaan, mut ku tästä tyhmänä mitää ymmärrä alla koodinluku tältä päivältä..

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 08/24/12 11:54:43
    ECU: GS20
    JobStatus: OKAY
    Variant: GS20
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    53 Gear Check 3
    Error frequency : 75
    Logistic counter: 0
    Error occured 1. times at:
    km value 339670.00 km
    Changing gear 0.00 0/1
    Last change: Changing up 2->3 33.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 32.00 degrees C
    Battery Voltage 13.90 Volt
    Error occured 2. times at:
    km value 339680.00 km
    Changing gear 0.00 0/1
    Last change: Changing up 2->3 33.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 48.00 degrees C
    Battery Voltage 14.00 Volt
    Error occured 3. times at:
    km value 341260.00 km
    Changing gear 0.00 0/1
    Last change: Changing up 2->3 33.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 61.00 degrees C
    Battery Voltage 13.90 Volt
    General error
    Error present at start
    Replacement function active
    Error present
    ================================================== ===========
    Nyk: E61 530da-06 & 530d-01 toukkia
    Ex: E46 320da toukka
    Ex: E39 525tds & 530da toukkia
    Ex: E36:sia 4kpl
    Ex: E34 540 ja 520
    Ex: E30:siä 6kpl
  • niko-77
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 200
    • Espoo

    #2
    Onko öljyt vaihdettu milloin? Onko toimintaeroa kylmästä lämpimään laatikkoon? Voi olla että joku kytkinpakoista luistaa ja ei ota kiinni enää helposti.

    Comment

    • joni73
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 57
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by niko-77 View Post
      Onko öljyt vaihdettu milloin? Onko toimintaeroa kylmästä lämpimään laatikkoon? Voi olla että joku kytkinpakoista luistaa ja ei ota kiinni enää helposti.
      Empä osaa sanoo öljyistä mitään... no ehkäpä se lämpösenä herkimmin menee vikatilaan joo..
      Nyk: E61 530da-06 & 530d-01 toukkia
      Ex: E46 320da toukka
      Ex: E39 525tds & 530da toukkia
      Ex: E36:sia 4kpl
      Ex: E34 540 ja 520
      Ex: E30:siä 6kpl

      Comment

      • hw74
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 49
        • Finland

        #4
        Originally posted by joni73 View Post
        Tiiän kyllä mitä ajossa tekee, kolmoselle vaihtaessa jonku verran luistaa ja si hivenen kolauttaa ja menee loota vikatilaan, mut ku tästä tyhmänä mitää ymmärrä alla koodinluku tältä päivältä..

        53 Gear Check 3
        Taitaa olla vaihtoehtoinen kuvaus tuolle koodille "Incorrect 3rd Gear Ratio". Käytännössä tarkoittaa, että luistaa liikaa 3. vaihteella.

        Comment

        • niko-77
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 200
          • Espoo

          #5
          Jos luistaa niin voi kokeilla öljynvaihtoa ja uutta suodatinta, mutta ensiksi tulisi laskea vain öljyt pihalle ja laittaa pesuaine laatikkoon (lubegard flush) ja lisätä uutta öljyä samanverran tilalle. Ajella vaikka viikko, sitten pohja irti, suodattimen vaihto ja uudet öljyt sisään. Jos ei korjaa ongelmaa niin on mennyt jonkunverran kallista öljyä hukkaan. Sitten vaan loota pöydälle osiksi ja tutkimaan, yleensä vähintään laitetaan täydellinen tiivistekit (stefat, proput, o-renkaat, männänrenkaat ja muut kilkkeet), kytkinlevysetti ja myös väliraudat jos ovat palaneen näköisiä. Laakereita ei tarvitse vaihtaa jos ovat hyvässä kunnossa mutta tilanteen mukaan. Noilla kilsoilla suosittelisin myös turbiinin kunnostusta tai korjatun vaihtoturbiinin hankkimista.

          Comment

          • joni73
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 57
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by niko-77 View Post
            Jos luistaa niin voi kokeilla öljynvaihtoa ja uutta suodatinta, mutta ensiksi tulisi laskea vain öljyt pihalle ja laittaa pesuaine laatikkoon (lubegard flush) ja lisätä uutta öljyä samanverran tilalle. Ajella vaikka viikko, sitten pohja irti, suodattimen vaihto ja uudet öljyt sisään. Jos ei korjaa ongelmaa niin on mennyt jonkunverran kallista öljyä hukkaan. Sitten vaan loota pöydälle osiksi ja tutkimaan, yleensä vähintään laitetaan täydellinen tiivistekit (stefat, proput, o-renkaat, männänrenkaat ja muut kilkkeet), kytkinlevysetti ja myös väliraudat jos ovat palaneen näköisiä. Laakereita ei tarvitse vaihtaa jos ovat hyvässä kunnossa mutta tilanteen mukaan. Noilla kilsoilla suosittelisin myös turbiinin kunnostusta tai korjatun vaihtoturbiinin hankkimista.
            Jep jep. Täytyy lähtee tuolla öljy hommalla liikkeelle. Kiitos tiedoista jätkät
            Nyk: E61 530da-06 & 530d-01 toukkia
            Ex: E46 320da toukka
            Ex: E39 525tds & 530da toukkia
            Ex: E36:sia 4kpl
            Ex: E34 540 ja 520
            Ex: E30:siä 6kpl

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎