Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523ia -96 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523ia
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 16

    e39 523ia -96 ei käynnisty

    auto ajettu eilen illalla talliin, aamulla ei käynnistynyt.
    auto starttaa,pensa haisee muutaman starttauksen jalkeen
    missä vois olla vika.
    ajonestoko,kampiakselin paikan tunnistin,voiko akun jännite olla liian pieni käynnistykseen vaikka auto starttaa (ei kovinhyvin)
    pistäkää vinkkiä mitä vois itse kattoo ja miten
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Akusta olisi hyvä aloittaa.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Onko niin, että avain asennossa 2. kaikki mittarivalot ovat päällä, esim. radiokin pelaa ja kun starttaa ei tapahdukaan mitään eli ei kuulu starterin ääntäkään? Silloin akku on lopussa, koska akusta ei saada tarvittavaa virtapiikkiä käynnistystä varten.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • 523ia
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 16

        #4
        koitin apuvirralla, ei lähtenyt, eli starttaa mut ei käynnisty
        miten toi ajon esto toimii, mistä tietää onks autossa ajonesto
        misssä kampiakselin asennon tunnistin anturi on,saako sen toiminnan testattua,ois ehkä halvin osa vaihtaa ennen hinurin tilaamista
        lähden viikonlopuksi lomalle mutta katselen maanantaina vinkkejänne

        Comment

        • Jaksu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 753
          • Kempele

          #5
          Miten toi avaimentunnistus muuten toimii? Olisiko apua jos testais toisella avaimella?
          xdrive

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            ...vai että akkua vaihtoon...Jos e39 starttaa, riittää virrat myös käynnistymiseen, ja tämä on fakta. Toden-näköisimmin vika on siinä lohkon etupäässä nököttävässä asentotunnistimessa jos systeemi kerää bensanpaineet(pumppu tms. ei ole sökö). Pari kertaa olen kuullut vastaavasta ongelmasta jossa airbagjärjestelmän moottorivirtapiirin paukku on irronnut kartiostaan. Joko tekovian takia, tai sitten siksi että ko.piuhan törmäyksessä poikkasevaa paukkua ei ole uusittu, vaan kartio on puristettu pihdeillä takaisin kiinni, huonolla menestyksellä? Katso nyt sen asentotunnistinen liitin ja piuha kuitenkin ensin.

            Comment

            • uoto78
              Newbiemmer
              • Nov 2004
              • 21
              • Kirkkonummi

              #7
              Mulla oli kampuran asentotunnistin ainakin jollain tavalla rikki mutta kylllä se silti käyntiin lähti. Täytyi vain jaksaa pyörittää jonkin verran kauemmin kuin normaalisti. Koitin ensin avata liittimet ja suihkia CRC:tä mutta ei auttanut myös antureiden puhdistus on joskus auttanut, tiedä sitten. Viimein vaihdoin anturin ja käynnistysongelmat katosivat.

              Mitä olen ymmärtänyt, tuota kampiakselin anturia tarvitaan vain käynnistyksen yhteydessä "tunnistamaan" mihin sylinteriin tulisi bensaa syöttää. Nokka-akselin anturi astuu peliin sitten myöhemmin, voisiko se olla syy miksei autosi käynnisty ollenkaan?

              On muuten ne molempien antureiden liittimet melkoisen ikävässä paikassa, eipä ole suuniteltu ihan helposti vaihdettaviksi (aivan imusarjan keskellä sen alla ja vieläpä tuo kampuran anturi se taaimmainen).

              Comment

              • 523ia
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 16

                #8
                mitään vikaa ei ole vielä löytynut,anturit ja liittimet on tarkastettu.
                saako ton nokka-aksalin anturin johdon vaihdettua tosta etukautta
                tuntuu vähän mahdottomalta

                Comment

                • uoto78
                  Newbiemmer
                  • Nov 2004
                  • 21
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Kyllä ne molemmat anturit on ihan vaihdettavissa, pahin osa on ne liittimet jotka olitkin jo saanut irti/kiinni. Nokka-akselin anturin irroittamiseksi täytyy ainakin löysätä vanoksen öljyletku. Kampuran anturin johtoa taas pitelee paikoillaan muovinen suojus mikä on kahdella prikalla/sokalla kiinni.

                  Toivottavasti saat "kivuttomasti" kuntoon, ja olen kyllä kiinnostunut kuulemaan mikä lopulta aiheutti ko vian ihan vastaisen varalle.. kop, kop..

                  Muuten vielä näistä antureista, periaatteessa samanlaisiahan käytetään miltein jokaisessa nykyaikaisessa autossa. Ehkäpä näillekkin löytyisi vastaava malli (ilman bmw liitintä, vertaa motonetin lambda-anturit).

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎