Auto ´00 530d, 5-vaihteinen manuaalilaatikko. Ohjelmoitu 230hv/530nm. Ajettu 281tkm.
Joo.. Eli alotetaampa oireet ihan alusta:
Sunnuntaina muutaman kilsan ajon jälkeen ajoin parkkiin ja auto piti kahinaa. Kytkin pohjassa tätä ei kuulunut. N. kilometrin ajon jälkeen ääni oli hävinnyt, ei kuulunut ajossa..
Muutaman satakilometriä toimi ilman mitään ääntelyitä, kunnes:
Tänään tankkasin ja siirsin autoa ykkösellä kävelyvauhtia, ja kuuntelin kun rupesi vaimea "raksutus" kuulumaan. Pysäytin auton, kytkin pohjassa hieman vaimeni, pakilla kun nytkäytti niin ääni loppu.
N. 30km ajoa ja parkissa kuului taas tuttu kahina, painelin kytkintä ja ääni kuului kokoajan, kunnes loppu kytkimen pohjaan painamisella eikä enää kuulunut.
Toiset 30km ajoa ja parkkiin ajaessa kuului taas se metallinen raksutus. Loppui aina kun kytkintä painasi, ja sitten loppui taas kokonaan.
Kerran teki niin että kun nelosella n.60km/h vauhdista varovasti kiihdytti niin raksutus/kahina/räminä kuului sisälle ja täristi autoa, tätä kesti kuitenkin vain muutaman sekunnin.
Mitään ei valuttele, vaihdekeppiä ei ravista. Laatikkoöljy ei haise. Kun raksutus kuuluu niin kytkinpolkimessa tuntuu pieni täryytys kun sitä painaa n. 2-3cm? Kerran tuntui aivan pienenpieni "nykäys" kun vaihdoin neloselta vitoselle ja kiihdytin varovasti.
Muuten kyllä pelaa ajossa normaalisti.
Ei ole ennen itselleni vastaavaa käynyt, joten vähän pihalla koko hommasta, laatikkoa olen säälinyt. Kytkinpommia tai muuta vastaavaa ei ole saanut, ratasta en ole polttanut. Kaasun olen aina latannut pohjaan vasta kun pykälä on silmässä ja kytkin ylhäällä..
Voisiko painelaakeri aiheuttaa tämän??
Joo.. Eli alotetaampa oireet ihan alusta:
Sunnuntaina muutaman kilsan ajon jälkeen ajoin parkkiin ja auto piti kahinaa. Kytkin pohjassa tätä ei kuulunut. N. kilometrin ajon jälkeen ääni oli hävinnyt, ei kuulunut ajossa..
Muutaman satakilometriä toimi ilman mitään ääntelyitä, kunnes:
Tänään tankkasin ja siirsin autoa ykkösellä kävelyvauhtia, ja kuuntelin kun rupesi vaimea "raksutus" kuulumaan. Pysäytin auton, kytkin pohjassa hieman vaimeni, pakilla kun nytkäytti niin ääni loppu.
N. 30km ajoa ja parkissa kuului taas tuttu kahina, painelin kytkintä ja ääni kuului kokoajan, kunnes loppu kytkimen pohjaan painamisella eikä enää kuulunut.
Toiset 30km ajoa ja parkkiin ajaessa kuului taas se metallinen raksutus. Loppui aina kun kytkintä painasi, ja sitten loppui taas kokonaan.
Kerran teki niin että kun nelosella n.60km/h vauhdista varovasti kiihdytti niin raksutus/kahina/räminä kuului sisälle ja täristi autoa, tätä kesti kuitenkin vain muutaman sekunnin.
Mitään ei valuttele, vaihdekeppiä ei ravista. Laatikkoöljy ei haise. Kun raksutus kuuluu niin kytkinpolkimessa tuntuu pieni täryytys kun sitä painaa n. 2-3cm? Kerran tuntui aivan pienenpieni "nykäys" kun vaihdoin neloselta vitoselle ja kiihdytin varovasti.
Muuten kyllä pelaa ajossa normaalisti.
Ei ole ennen itselleni vastaavaa käynyt, joten vähän pihalla koko hommasta, laatikkoa olen säälinyt. Kytkinpommia tai muuta vastaavaa ei ole saanut, ratasta en ole polttanut. Kaasun olen aina latannut pohjaan vasta kun pykälä on silmässä ja kytkin ylhäällä..
Voisiko painelaakeri aiheuttaa tämän??
Comment