Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 suorituskyky mittauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    E39 suorituskyky mittauksia

    Oma 528ia touring tuntuu laiskalta, eikä ole vertailu kohtaa muuta kuin 300kg kevyempi sedan.

    Racechrono gps puhelimeen ja mittaamaan.

    Mainitse mikä kone ja käytetty vaihde. Stepillä esim. 3:lla 80-120 väli, kun ei paina kickdown nappia pohjaan pysyy valittu vaihde. Jos tiedät autosi todellisen painon sekin olisi jees, tai suunnilleen varusteiden määrä.

    Oma on todella raskaasti varusteltu kun painaa tankki vajaana yli 1800kg.
    Last edited by Bmw Master; 05-03-2013, 20:18.
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 856
    • Pohojammaa

    #2
    On pitänyt monena iltana koittaa kiihtyvyyksiä 10hz gps kanssa 528i touring automaatilla, mutten ole saanut aikaseksi. Ehkä tämä topic motivoi paremmin =)

    Mittarin perusteella ja kännykällä mittasin 0-105km/h 9.3s.
    80-120 pakkokolmosella 7,4s. Toistoja 2x. Kiihdytyksen alotin noin 70km/h

    Viimetalven käyttis menee samanvälin 1,9s, joten petraamista on.

    Laita nyt omiakin aikojasi.
    Last edited by timppa811; 05-09-2012, 18:47.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Enpä huomannutkaan, että tänne oli aikoja tullut.

      0-100 mittaukset on mennyt perseelleen joka kerta. Joko sutinut tai racechrono ei toimi.

      80-120 kolmosella ~9s, tuo mittauspaikka ei ole ihan vaaterissa vaan pieni ylämäki. Pitää etsiä parempi paikka.

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 856
        • Pohojammaa

        #4
        Jäällä vaiko märällä nurmikolla olet testaillu, jos tuon möhkön saanut suoraan kiihdyttäessä sutimaan?

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1834
          • N/A

          #5
          Originally posted by timppa811 View Post
          Viimetalven käyttis menee samanvälin 1,9s, joten petraamista on.
          Aika hurja kayttis! Tuohon lukemaan ei taida 500hp riittaa.
          Nyt:
          BMW X3 xDrive30e (g01)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          BMW 320i (e30)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by timppa811 View Post
            Jäällä vaiko märällä nurmikolla olet testaillu, jos tuon möhkön saanut suoraan kiihdyttäessä sutimaan?
            Märkä asfaltti + kitkarenkaat.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Märkä asfaltti + kitkarenkaat.

              Noniin, tappoyhdistelmä. Kylläpä on hyvät renkaat


              Ja jos ei ihan offtopikkia olis, niin.....

              528i touring (manuaali)

              14.06.2007 05:54

              0-100 km/h: 7,8 s
              0-400 m: 15,3 s
              0-400 m: 150,4 km/h

              0-10 km/h: 0,8 s
              0-20 km/h: 1,7 s
              0-30 km/h: 2,5 s
              0-40 km/h: 3,2 s
              0-50 km/h: 3,8 s
              0-60 km/h: 4,4 s
              0-70 km/h: 5,1 s
              0-80 km/h: 5,8 s
              0-90 km/h: 6,6 s
              0-100 km/h: 7,8 s
              0-110 km/h: 9,0 s
              0-120 km/h: 10,2 s
              0-130 km/h: 11,4 s
              0-140 km/h: 12,8 s
              0-150 km/h: 15,2 s
              0-160 km/h: 17,1 s

              0-100 m: 6,9 s
              0-200 m: 10,2 s
              0-300 m: 12,9 s
              0-400 m: 15,3 s
              0-500 m: 17,6 s

              0-10 km/h: 0 m
              0-20 km/h: 4 m
              0-30 km/h: 11 m
              0-40 km/h: 19 m
              0-50 km/h: 29 m
              0-60 km/h: 40 m
              0-70 km/h: 54 m
              0-80 km/h: 71 m
              0-90 km/h: 92 m
              0-100 km/h: 126 m
              0-110 km/h: 162 m
              0-120 km/h: 201 m
              0-130 km/h: 245 m
              0-140 km/h: 296 m
              0-150 km/h: 396 m
              0-160 km/h: 478 m

              0-100 m: 93,6 km/h
              0-200 m: 119,7 km/h
              0-300 m: 140,6 km/h
              0-400 m: 150,4 km/h
              0-500 m: 162,5 km/h

              Peak: 168 km/h

              0-60 mph: 7,3 s
              0-1/4 mi: 15,4 s
              0-1/4 mi: 150,7 km/h
              0-1/4 mi: 93,6 mph
              Last edited by bemu2000; 23-10-2012, 09:45.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                528i touring (manuaali)
                Aika hyvin vetoja

                TM testaa ohituskiihtyvyys aikoja 60-90, 90-120 ja 60-120. Automaatit D:llä.

                Oman auton ajat 3,2 5,1 ja 8,2. 80-120 6,4. Reilusti huonompi kuin tuo bemu2000 manuaali. Tuskin vaihteisto vaikuttaa noin paljoa enää vauhdissa.
                Last edited by Bmw Master; 20-03-2013, 19:21.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  523i -96 sedan manuaalivaihteisto (M52B25), ajettu n. 400000km.

                  Mittaus viime kesänä illan suussa hiljaisella moottoritiellä RaceChronolla.

                  80-120 km/h IV vaihteella 8.8 - 9.5s
                  (useampi otto eri paikoissa, paras aika täsmälleen sama kuin valmistajan ilmoitus käyttöohjekirjassa)

                  Mittasin vaan tämän arvon koska
                  - se on käytännössä helppo mitata repimättä hirveesti autoa, eikä tarvita suurta taitoa kytkimen ja liikkeellelähtökierrosten kanssa
                  - se on yleinen mittausväli monessa lehdessä -> helpottaa vertailua


                  P.S
                  Manuaalin ja automaatin eroista:
                  Jo valmistajan ilmoittamana tämän aikakauden automaatille annetaan selvästi huonompia kiihdytysaikoja kuin manuaaleille. Nämä nykyaikaiset askit on sitten eri asia lukkiutuvine vaihteineen. Mitä tehottomampi kone sen suurempi ero näiden välillä tahtoo olla.

                  Luulisin että manuaali 523i ja automaatti 528iA kiihtyy melko samaan tahtiin.
                  Last edited by Havis; 05-03-2013, 20:51.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post

                    60-90, 90-120 ja 60-120.

                    Oman auton ajat: 3,2 5,1 ja 8,2. 80-120 6,4.
                    Vaimon 1,6 Focus: 4,5 5,6 ja 10. 80-120 7,8. Eipä tuo 1,2l isompi kone Bemarissa paljoa auta

                    Originally posted by Havis View Post

                    Luulisin että manuaali 523i ja automaatti 528iA kiihtyy melko samaan tahtiin.
                    Esitteen mukaan (vm 2000 touring, TU kone) 523i on nopeampi kuin 528ia. Manuaali 528i on 1,4s nopeampi sataseen kuin automaatti. Faceliftissä ero kutistuu reilusti vaikka vaihteisto on sama eikä moottorissakaan juuri eroja.
                    Last edited by Bmw Master; 21-03-2013, 04:30.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      #11
                      Mitä esite sanoo TU-koneisesta 528:sta? Automaattina ja manuaalina? :think

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        #12
                        Facelift 523i man 6,5s 80-120km/h racechronolla mitattuna. Taisin tosin kierrättää kakkosen kautta?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by rizzo View Post
                          Mitä esite sanoo TU-koneisesta 528:sta? Automaattina ja manuaalina? :think
                          7,9 ja 9,3. Touring esitteestä vm 2000.

                          Facelift touring esitteestä 0-100 ajat: 530i 7,5 ja 7,9. 525i 8,5 ja 9,3. Millä ne on faceliftissä kutistaneet eron aut vs. man noin pieneksi?

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            7,9 ja 9,3. Touring esitteestä vm 2000.

                            Facelift touring esitteestä 0-100 ajat: 530i 7,5 ja 7,9. 525i 8,5 ja 9,3. Millä ne on faceliftissä kutistaneet eron aut vs. man noin pieneksi?
                            Taitaa automaateilla olla vaikeuksia päästä noihin aikoihin ja taas manuaaleilla nuo kyllä alittuu. Eli oisko se ero sittenkin sitä "normaalin" sekunnin luokkaa. Tuon ikäiset automaatit on kyllä selkeästi laiskempia noissa paikaltaan lähdöissä.

                            edit. jossain vaiheessa tosin automaateissa muuttui ne vaihteiden välitykset ja esim. aavikko 5 poistui. En muista oliko 9/98 vai facelift.
                            Last edited by S.P.R; 21-03-2013, 06:25.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by S.P.R View Post
                              Taitaa automaateilla olla vaikeuksia päästä noihin aikoihin ja taas manuaaleilla nuo kyllä alittuu. Eli oisko se ero sittenkin sitä "normaalin" sekunnin luokkaa. Tuon ikäiset automaatit on kyllä selkeästi laiskempia noissa paikaltaan lähdöissä.

                              edit. jossain vaiheessa tosin automaateissa muuttui ne vaihteiden välitykset ja esim. aavikko 5 poistui. En muista oliko 9/98 vai facelift.
                              Laatikko on sama m52tu ja m54 koneisissa. Perävälitys on tiheämpi faceliftissä, se tekee automaatin paremmin kierrosalueelle. Menee juuri yli satasen kakkosella, kun Tu koneella menee ~120 kakkosella.

                              Olen 530ia sedanin mitannut 6,9 parhaimmillaan ja useasti ~7,5.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎