Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d paljon kysymyksiä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhis85
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 5
    • nokia

    530d paljon kysymyksiä..

    Elikkäs auto on 530d automaatti vm03 automaatti askilla ja ajettu 285tkm...

    Ekakyssäri. Tuli ostettua purkaamolta alkuperäinen vetokoukku ja tarvis sähköille asennus ohjetta, oli muutamia johtoja katkastu ja oikee mitää tietoo et mikä karva kuulu mihkäkin???

    Tokakyssäri.. Auto alkoi ravistamaan oikealle kääntäessä melkoisen voimakkaasti (tuntuu ku lähtis rengas irti koko auto tärisee) 100-120 Vauhdissa ja nyt 1vk kulunu niin vatkaus alkaa jo 80 kympintienoilla. Tuntuu kuin tärinä / ravistus tulis kuskin etukulmata???

    Kolmaskyssäri... Airbaginvaloa vilkuttelee lähes jokapäivä.. Noin minuutin kerrallaan???

    Neljäskyssäri.... Kuinka saan kännykästä samsung galaxy note kuulumaan spotifyn autostereoissa. Mankkana iso näytöllinen navi ja 6cdn vaihtaja löytyy???

    Viideskyssäri..... Kun lähden autolla pihasta ja kohta vastaan tulee isohko ylämäki missä alkaa 100 rajoitus ja lähden kiihdyttämään reippaasti niin kiihtyvyys loppuu kokonaan 80-100 tienoilla noin 30-60 sek ajaksi ja sitten taas lähtee kiihtymään joko hitaasti tai normaalisti???

    Siinä nyt jotain kyssäreitä mihkä en suoraan ole vastauksia lötänyt.. Jos joku osaa auttaa ees vähä niin kiitosta vaan jo etukäteen..
    Last edited by juhis85; 08-09-2012, 10:19.
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by juhis85 View Post
    Elikkäs auto on 530d automaatti vm03 automaatti askilla ja ajettu 285tkm...

    Ekakyssäri. Tuli ostettua purkaamolta alkuperäinen vetokoukku ja tarvis sähköille asennus ohjetta, oli muutamia johtoja katkastu ja oikee mitää tietoo et mikä karva kuulu mihkäkin???

    Tokakyssäri.. Auto alkoi ravistamaan oikealle kääntäessä melkoisen voimakkaasti (tuntuu ku lähtis rengas irti koko auto tärisee) 100-120 Vauhdissa ja nyt 1vk kulunu niin vatkaus alkaa jo 80 kympintienoilla. Tuntuu kuin tärinä / ravistus tulis kuskin etukulmata???

    Kolmaskyssäri... Airbaginvaloa vilkuttelee lähes jokapäivä.. Noin minuutin kerrallaan???

    Neljäskyssäri.... Kuinka saan kännykästä samsung galaxy note kuulumaan spotifyn autostereoissa. Mankkana iso näytöllinen navi ja 6cdn vaihtaja löytyy???

    Viideskyssäri..... Kun lähden autolla pihasta ja kohta vastaan tulee isohko ylämäki missä alkaa 100 rajoitus ja lähden kiihdyttämään reippaasti niin kiihtyvyys loppuu kokonaan 80-100 tienoilla noin 30-60 sek ajaksi ja sitten taas lähtee kiihtymään joko hitaasti tai normaalisti???

    Siinä nyt jotain kyssäreitä mihkä en suoraan ole vastauksia lötänyt.. Jos joku osaa auttaa ees vähä niin kiitosta vaan jo etukäteen..
    Nopeita vastauksia:

    1.Kytkentäkaaviot esim wds.

    2. Oletko jo tarkistanut renkaiden tasapainot, kulumisen/pyöränkulmat. Vaihtoehtoina myös moottorin kannatinkumit tai alustassa jotain.

    3. Vikakoodit lukuun esim. foorumilaiselle.. Nokian lähettyviltä löytyy varmasti sellaisia.

    4. ostamalla cdvaihtajan tilalle yksikön, johonka saa kännykän/muistitikun/aux liitettyä. Hyvän jos haluaa, joutuu maksaman jonkusen verran.
    Toinen vaihtoehto on käydä hakemassa motonetistä fm lähetin, mutta ääni kyllä kärsii.

    5. Täristääkö auto myös tuolloin kiihdytyksessä? Itselläni teki aikoinaan tuolloin kun oli suuttimia sökönä. Tämäkin selviää live-datan ja paluuvuodot mittaamalla.
    Myös siirtopumppu saattaa aiheuttaa tuollaisia ongelmia.
    Last edited by BreeZi; 08-09-2012, 11:11. Reason: typot korjattu.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1597
      • Vähäkyrö

      #3
      1. Googleen "bmw wds"

      2. Jarrujen herkistely/putsaus ja tukivarsien ja reaktiotankojen puslien kunnon tarkastus

      3. Voi olla penkin alla olevan tunnistinmaton liittimessä vikaa. Putsaus/liittimen vaihto. Kannattaa lukea vikakoodit, niin selviää mikä siellä mättää.

      4. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=E39+iphone

      5. Kokeile imm piuha irti. Tässäkin tapauksessa vikakoodien luku olis poikaa.

      E: Hidas...

      Comment

      • TsKo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 127
        • Loppi

        #4
        5. Täältä ääni tankissa olevalle siirtopumpulle, oma auto teki tuommostakin risalla pumpulla.

        Vinkki. Kun omistat e39 bemarin niin hommaa ihmeessä inpa ja diagnostiikkapiuha. Oma mielipide (kokemuspohjainen) on että näin vikaherkän laitteen omistamisen kanssa pärjää kun saa ainakin vikakoodit luettua itse.
        e70 X5 40d -11
        ex e39 530D touring -00
        ex e39 TDSa touring -99

        Comment

        • juhis85
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 5
          • nokia

          #5
          Noniin vähä kestäny tää projektinhoito mutta edetty ollaan..

          Ravistus loppu kun vaihdettiin poikittaiset alatukivarret ja raidetangonpäät..

          Vetokoukkukin asennettu ja toimiikin..

          Mutta tuo kiihtyvyys ongelma. Eli ei tee nykyään läheskään jokakerta tuota hyytymistä mutta välillä eikä täristä kiihdytyksessä ja uutena juttuna on kevyt nykiminen tasanopeudella ajettaesssa.. Ja muistikuvan mukaan edellinen omistaja olis vaihtanut penkinalle jonkun pumpun ei siis varma??
          Ja mikäs toi imm piuha on???

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            #6
            Originally posted by juhis85 View Post
            Mutta tuo kiihtyvyys ongelma. Eli ei tee nykyään läheskään jokakerta tuota hyytymistä mutta välillä eikä täristä kiihdytyksessä ja uutena juttuna on kevyt nykiminen tasanopeudella ajettaesssa.. Ja muistikuvan mukaan edellinen omistaja olis vaihtanut penkinalle jonkun pumpun ei siis varma??
            Ja mikäs toi imm piuha on???
            Nykiminen vois viitata polttoainepuolelle. Kuten jo todettu, ne vikakoodit lukuun.

            "Imm" tarkoittaa ilmamassamittaria.
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • mek147
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 42
              • Finland

              #7
              Rail paineanturin liitin kannattaa tarkistaa, haulla löytyy aiheesta lisätietoa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎