Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535 vetoakselin ulompi nivel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Asp68
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 11
    • Leppävesi

    E39 535 vetoakselin ulompi nivel

    Moro,

    huomasin jarrupaloja vaihtaessani että oikeanpuolen vetarin ulompi nivel on päästänyt rasvoja pihalle.
    Lähempi tarkastelu osoitti että kumisuojus on ehjä ja rasva tulee itse nivelestä kohdasta jota kuvassa osoitan meisselillä.

    Onkohan tuolle mitään tehtävissä vai pitääkö mennä marmorille kyselemään vetoakselin hintaa?


    -Ari-
    Attached Files
    ---------------------------------------------------
    BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Tuossa raossa on Hylomarin sinistä tiivistemassaa ja se on ilmeisesti kuivunut/pettänyt. En tiedä saisiko tuota purkamatta auki sen verran, että saisi uutta massaa väliin. Parempi toki olisi purkaa koko roska, mutta se vaatii myös toisen pään avaamisen. Noihin saa BMW:ltä korjaussarjan jossa on uusi kumisuoja, nuo levyt/holkit joiden välistä tuo vuotaa, tiivisteaine ja rasva. Molempiin päihin on oma sarja. Maksaa 50-60€/sarja.
    E39 528iA

    Comment

    • Asp68
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 11
      • Leppävesi

      #3
      kiitoksia nopeasta vastauksesta. Täytyypä käydä kyselemässä noita sarjoja myöskin KL:stä.
      Taitaa olla samantien hyvä vaihtaa molemmat sarjat kun tuon sisemmänkin joutuu kuitenkin avaamaan. Tuleepahan molempiin uudet rasvat ja kumit.

      Tuo ulompi nivel varmaankin purkaantuu kunhan suojakumin saa pois tieltä? Olen koettanut googlata ulomman nivelen purkamista mutta toistaiseksi olen löytänyt vain sisemmän nivelen purkuohjeita.
      ---------------------------------------------------
      BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3

      Comment

      • Asp68
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 11
        • Leppävesi

        #4
        Nivel alkoi vuotaa sen jälkeen kun olin tehnyt sille puolelle laakerinvaihdon. Sitä kun ei saa tehtyä ellei ota vetaria pois. Takaisinlaittaessa en keksinyt muuta kuin lyödä lekalla varovasti niveleeseen jotta sain akselin tulemaan booreissa läpi.
        Nyt on tuo sama operaatio taas edessä ja näköjään siihen niveleeseen ei parane koputella....olisiko hyvää vinkkiä miten saan akselin tulemaan läpi jotta saan mutterin kiinni?
        ---------------------------------------------------
        BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Tuossa on molempien vaihtoa, ekassa sisempi ja viestissä #14 ulompi:
          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


          Auto tosin on E36 M3 mutta aika samalta tuo näyttää.
          E39 528iA

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎