Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Coilover asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • betsku
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 50
    • Joensuu

    E39 Coilover asennus

    Morjesta, Rupesin asentelemaan vakio iskareiden tilalle FK silverline coilover satsia. Aloitin edestä vakioiden purkamisen ja sain toisen vakio iskarin purettua, mutta nyt on ongelma että mitä osia tarvitsen tuohon coilover iskarin asennukseen että saan yläpäästä iskarin kiinni ? Eli tarvitsenko vanhasta iskarista mitä coilover iskarin yläpäähän että saan sen kiinni koriin.
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    #2
    Olikohan semmonen iso rikka vanhan jousilautasen päältä, sitte semmonen ohuempi kovera rikka mikä on pölysuojana laakerille, sitten tietty se yläpää (laakeri, kumityyny ja laippa 3 pulttia <-sama paketti), siihen yläpään päälle on varmaan uus rikka ja mutteri niitten coiloverien mukana. Joku laitttaa kohta kuvan jos ei näillä auta etiäppäe.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • betsku
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 50
      • Joensuu

      #3
      Kiitos tiedosta, Mulla on tuossa coilover jousessa nyt sellainen metalli lautanen, mutteri, ja mutteri.. Eli Ensiksi kiristän tuon lautasen ja sitten sen päälle lyön rikan ja sitten koko laakeri systeemin ja sitten rikka ja mutteri + kumityyny

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1627
        • Dallas

        #4
        Mulla tuli nuissa vaan coili ylälautasen päälle rikka suoraan, ja kiristettiin mutterilla yläpäästä koko paketti. Vai oonko sitten väärin itte asentanu jos ois pitäny uuvella mutterilla se lautanen kiristää ja vanhalla yläpää. Ei kannata näkkyy minua kuunnella voipi olla miten sattuu nuo tolpat paikallaan...

        Tuleeko sulla miten pitkälle alas sinne napaan iskarin alapään putki, mulla varmaan känninen hitsari liian alas sen stoppari kohouman hitsannu ku kierteet ruuvaa pohjaan jää joku 3cm iskarille jousto varaa...
        Sotkamo Connection

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
          Olikohan semmonen iso rikka vanhan jousilautasen päältä, sitte semmonen ohuempi kovera rikka mikä on pölysuojana laakerille, sitten tietty se yläpää (laakeri, kumityyny ja laippa 3 pulttia <-sama paketti), siihen yläpään päälle on varmaan uus rikka ja mutteri niitten coiloverien mukana. Joku laitttaa kohta kuvan jos ei näillä auta etiäppäe.


          Tuolla on vähä kuvaa vielä jos tarvii vielä.
          Prikka on tosi tärkeä siellä jousen yläpäänlautasen ja yläpäänlaakerin välissä, muuten kuuluu kaikkee lonksutusta ja muutasellaista.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • betsku
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 50
            • Joensuu

            #6
            Vielä sellainen että lähteekö tuo iskarin alapään kiinnitus pultti mitenkään irti siitä kohin mistä se pultti kiristää iskunvaimentimen alapään kiinni. Eli lähteekö se pyörittämällä vai hakkaamalla voimalla, en saanut sitä irti mutta löysäämällä pulttia sain tuon iskarin pöydälle

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by betsku View Post
              Vielä sellainen että lähteekö tuo iskarin alapään kiinnitus pultti mitenkään irti siitä kohin mistä se pultti kiristää iskunvaimentimen alapään kiinni. Eli lähteekö se pyörittämällä vai hakkaamalla voimalla, en saanut sitä irti mutta löysäämällä pulttia sain tuon iskarin pöydälle
              Sen alapään kiinnityspultin pitäisi saada vetämällä irti. Jos ei meinaa lähtee, niin crc:tä likoamaan ja sitten vaikka tuurnalla perään. Varovasti pitää toimia e39 ripustuksien kanssa, kun ovat alumiinia niin ei mielellään kovaa hakkausta pajavasaran kanssa
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Lkanasuo
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1495
                • Turgu

                #8
                ei missään nimessä yläpäähän kahta mutteria, vain yksi joka pitää koko hoidon kasassa. välillä tulee kaksi, mutta ne on yleensä kuljetusta varten joten se "ei lukko" kuikkaan! iskarin saa alapäästä hyvin irti kun lyö jonkun kiilan sinne väliin!

                E: siellä olikin jo tolppa pöydällä, mutta pultti jumissa

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎