Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpömittarit tapissaan!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lootax124
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 14
    • Kymi

    Lämpömittarit tapissaan!?

    Hei!

    Tästä aiheesta on ollut kovasti juttua, mutta oma ropleema ei ole niiden perusteella vielä selvinnyt.

    Eli kyseessä E39 528i vm.1996.

    Muutama mittaristoon liittyvä ropleema ratkaisematta:

    1) Moottorin lämpötila hyppää tappiin (punaiselle), kun virrat kytketään.
    -lämpötila-anturi uusittu
    -johtimet mitattu (ovat ehjät, eivät ota maihin, paitsi maajohto)
    -muuttuva vastusarvo tulee mittaristolle
    -Test 2:lla mittari toimii normaalisti, mutta testin loputtua palaa "tappiinsa"
    -salavalikko näyttää moottorin lämpötilaksi -30 astetta, aina...?


    2) Ulkolämpötila aina -40 astetta
    -anturi uusittu
    -johtimet mitattu
    -muuttuva vastusarvo tulee mittaristolle (anturia lämmitettäessä/jäähdytettäessä)


    3) Mittariston digitaalinäyttö kirkastuu ja himmenee koko ajan (tyyppivika? , pikselit korjattu ammattilaisella)


    4) Latausvalo palaa.
    -Laturi on uusittu
    -Ei purkaa varausta laturin tai akun kautta
    -valo vain palaa

    Kaikki ongelmat viittaavat vahvasti vialliseen mittaristoon, mutta onko mielipiteitä/ideoita?

    Näistä ongelmista jos edes yhden sais ratkaistua, niin olisin tyytyväinen.
    Last edited by Lootax124; 17-10-2012, 19:30.
    ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

    Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

    Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Lootax124 View Post
    1) Moottorin lämpötila hyppää tappiin (punaiselle), kun virrat kytketään.
    -lämpötila-anturi uusittu
    -johtimet mitattu (ovat ehjät, eivät ota maihin, paitsi maajohto)
    -muuttuva vastusarvo tulee mittaristolle
    -Test 2:lla mittari toimii normaalisti, mutta testin loputtua palaa "tappiinsa"
    -salavalikko näyttää moottorin lämpötilaksi -30 astetta, aina...?
    Varmasti mitattu oikeat johdot? Miltä näyttää DME:n pään liittimet? Onko hapettumaa?

    Originally posted by Lootax124 View Post
    3) Mittariston digitaalinäyttö kirkastuu ja himmenee koko ajan (tyyppivika? , pikselit korjattu ammattilaisella)
    Onko mittailtu, että jännite ei heittele samassa tahdissa kun mittaristo himmenee/kirkastuu?

    Originally posted by Lootax124 View Post
    4) Latausvalo palaa.
    -Laturi on uusittu
    -Ei purkaa varausta laturin tai akun kautta
    -valo vain palaa
    Onko mitattu, että lataa varmasti?

    Onko vikakoodeja luettu?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Lootax124
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 14
      • Kymi

      #3
      Morjens!

      Kaikki johdot mitattu pinnistä pinniin, eli koko matka anturilta mittaristolle. Ja varmasti ovat oikeat

      DME:n liittimet terveen näköiset, ei hapettumaa/murjoutumaa tms.

      Jännitettä mittariston himmetessä/kirkastuessa ei ole mitattu. Kuinka tämä toteutetaan, kun mittaristo paikallaan/hollillaan autossa? :O

      Laturi lataa hyvin. Vanha laturi latasi myös hyvin, mutta se vaihdettiin, kun ajateltiin että vika johtuu sillä.

      Vikakoodit on luettu. Antureilta, mittaristosta, ohjainlaitteilta ei ole tallentunut vikakoodeja.
      (Ainoa herjaus koski rikkinäisiä vesiventtiileitä, eivät liity ko. vikoihin.)

      -Kiitos mielenkiinnosta!
      ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

      Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

      Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        No vaikka ihan akun navoista mittaat jännitetteen kun mittaristo himmenee. Millä on vikakoodit luettu? Voisi kyllä olla järkeä kokeilla toisella mittaristolla toimiiko. Käytettynä noita saa melko halvalle Ebay:stä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jumppakuutio
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 131
          • Ylöjärvi

          #5
          Itselläni palaa kans tuo latauksen valo vaikka laturi vaihdettu ja 100% varmasti lataa.. Sitä mietin että voiko tuo valo palaa, jos se lataa liikaa.? 14,5v näytti lataavan ajossa, eikös näiden pitäis ladata jotain 13.8 - 14.3 väliltä? Voi olla että oon iha hakoteillä mutta ei kyllä tähän hätään muuta keksi.

          Voisiko tuo johtua huonosta maadotuksesta?

          Vikakoodeja ei löytyny ainakaan moottorin puolelta kun INPAlla katsoin.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Tuon diginäytön kirkkautta säätelee mittariston keskellä oleva tunnistin.

            Muuttuuko kirkkaus jos sitä valaisee esim. taskulampulla?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by jumppakuutio View Post
              Itselläni palaa kans tuo latauksen valo vaikka laturi vaihdettu ja 100% varmasti lataa.. Sitä mietin että voiko tuo valo palaa, jos se lataa liikaa.? 14,5v näytti lataavan ajossa, eikös näiden pitäis ladata jotain 13.8 - 14.3 väliltä? Voi olla että oon iha hakoteillä mutta ei kyllä tähän hätään muuta keksi.
              Ihan normaali jännite. Bentleyn e39 korjausopas sanoo normaliin olevan 13.5-14.5V ja jos on yli 14.8V niin sitten on vikaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Lootax124
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 14
                • Kymi

                #8
                Terve taas.

                Jännite pysyy vakiona navoista mitattuna, kun mittaristo välkkyy.

                Koodit luettu INPA:lla. Tehtiin myös komponenttitestit.

                Kirkkaus ei muutu, vaikka sohii Led Lenserillä silmään. Kirkkauden säätörullasta muut valot kirkastuvat ja himmentyvät kuten pitääkin, mutta silti näyttö vilkkuu. Tämä säädin myös mitattu, ei ollut kontaktihäiriöitä.

                Ja kuten kerroin, kaikki mittarit ja pikselit toimivat Test2:n aikana (näyttö välkkyy silti).

                Autoon on vaihdettu "uusi" mittaristo, jonka pikselit fiksattu. Vanhasta mittaristosta siirrettiin uuteen vain muistikampa (Jossa kilsat ja varusteet VIN...) Tämä mittaristo toimi pikseleitä lukuunottamatta hienosti vanhassa autossa, sekä "testipenkissä" Irrallaan.

                Alkuperäinen mittaristo oli pilattu purkamalla moottorit väksin irti ja tinaamalla ne epämääräisesti takaisin.

                Oiskohan pieni videopätkä aiheesta Youtubeen paikallaan?
                Last edited by Lootax124; 20-10-2012, 00:39.
                ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

                Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

                Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

                Comment

                • Lootax124
                  Newbiemmer
                  • May 2012
                  • 14
                  • Kymi

                  #9
                  Video

                  Noniin. Lisäilin vähän videomateriaalia aiheesta youtubeen.

                  Katso video ja ihmettele lisää

                  http://www.youtube.com/watch?v=4eXQdp0sx4c
                  ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

                  Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

                  Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    No mulla aiheutti hapettuma DME:n liittimessä tuon, että lämpömittari meni punaiselle heti kun virrat käänsi päälle. Tuohon auttoi kun liittimiin suihkutteli korroosion poisto ainetta ja antoi kuivua ennen takaisin kytkemistä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Lootax124
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 14
                      • Kymi

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      No mulla aiheutti hapettuma DME:n liittimessä tuon, että lämpömittari meni punaiselle heti kun virrat käänsi päälle. Tuohon auttoi kun liittimiin suihkutteli korroosion poisto ainetta ja antoi kuivua ennen takaisin kytkemistä.

                      Moi. Tätäkin on kokeiltu, mutta ei vaikutusta :/.
                      ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

                      Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

                      Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

                      Comment

                      • Lootax124
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 14
                        • Kymi

                        #12
                        Linkki

                        Originally posted by Lootax124 View Post
                        Noniin. Lisäilin vähän videomateriaalia aiheesta youtubeen.

                        Katso video ja ihmettele lisää

                        http://www.youtube.com/watch?v=4eXQdp0sx4c
                        Js linkki tällekin sivulle.
                        ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

                        Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

                        Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

                        Comment

                        • Lootax124
                          Newbiemmer
                          • May 2012
                          • 14
                          • Kymi

                          #13
                          Tähän topikkiin senverran päivitystä, että vika rajattiin mittaristoa ohjaavaan ohjainlaitteeseen, joka on kiinnitetty mittariston takaosaan (vm. 96-mallit).

                          "Uudella" (käytetyllä) boxilla kaikki pelaa hienosti, mutta vielä täytyisi muokata uuteen boxiin vanhan auton tiedot.
                          ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

                          Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

                          Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎