Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D Tehot häviää yllättäen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japeli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 45
    • Salo

    530D Tehot häviää yllättäen!

    Eli ongelmana on se, että aina silloin tällöin autosta häviää tehot, yleensä jossain 40km/h paikkeilla mutta myös muilla nopeuksilla. Kierrokset ei yleensä nouse juuri lainkaan vaikka kaasu olisi pohjassa. Joskus saattaa nostaa kiekat johonkin 3000rpm, joskus ei nosta edes kahteen tonniin... Tämä on siis vika joka ei limene joka kerta kun autolla lähtee ajamaan. En tiedä, mutta tuntuu siltä, että kun auto on seissyt pitkään ongelmaa esiintyy harvemmin. Yleensä vika ilmenee jos on ajanut autolla hetken, sammuttanut sen hetkeksi ja lähtee uudestaan ajamaan. Esim käytiin anoppilassa (matkaa n.70km suunta) ei hukannut tehoja kertaakaan menomatkalla. Anoppilassa taas tulon jälkeen auto seisoi pihalla noin tunnin ja sen jälkeen kun lähdettiin ajamaan niin hukkasi tehot 2 kertaa 3 kilsan matkalla kauppaan ja takaisin...
    Ilmamassamittari on vaihdettu noin vuosi sitten joten se tuskin on kyseessä.
    Kaikki vaihteet myös menee silmään eikä tunnu siltä että laatikko luistaisi (automaattilaatikko siis) koska tekee tätä joka vaihteella.
    Pari kertaa on auttanut kun on laittanut manuaalipuolella ykkösen silmään kesken ajon ja lykännyt tallan pohjaan niin että kierrokset nousee mahdollisimman korkealle, rykäisee kerran ja taas toimii. Tämä ei tosin aina auta.
    Kaverilla oli VW Passatissa ollut lähes samankaltainen ongelma ja vikana oli jokin säätösolenoidi.
    Onko jollain ollut samankaltaisia onglemia ja miten on ratkennut??
    Auto on siis 530dA -99.
    Faktoilla ei ole merkitystä.
    - George W. Bush
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Vikakoodit lukuun ensimmäisenä.

    Arvataan nyt sitten jompaakumpaa polttoainepumppua tai turbon alipainekellon letkua.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      #3
      Alipaineletkut tarkistukseen..
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Japeli
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 45
        • Salo

        #4
        Kävin lukemassa vikakoodit ja seuraavanlaisia tuli mitkä saattaisi tähän vaikuttaa:
        0100 DDE: Air-mass flow sensor
        0400 DDE: Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation controller

        Hirvee lista on kaikkia muitakin vikakoodeja, mutta ne ei oikein tunnu tähän ropleemaan liittyä. Ei olla taidettu aikoihin koodeja olla katottu...

        Eli tuota ilmamassamittaria ainakin herjaa. Se on tosiaan vajaa vuosi sitten vaihdettu joten epäilen vahvasti, että kyse olis siitä.
        Sitten toi toinen eli ilmeisesti jonkin sortin venttiili mikä kierrättää pakoilmaa. Sanoivat mulle liikkeessä, että jos tuo venttiili on jotenkin paskana ja kierrättää liian tujua ja hapetonta kaasua takaisin niin voi aiheuttaa tuollaisia häiriöitä. Mistäs sitä kannattaisi lähteä liikkeelle? Ei viitsisi huvikseen ainakaan noita ilmamassamittareita vaihdella joka vuosi kun ne tuppaa olemaan niin pirun kalliita...
        Faktoilla ei ole merkitystä.
        - George W. Bush

        Comment

        • _Rontti
          BTCF Member
          • Sep 2008
          • 1192
          • Raahe

          #5
          Originally posted by Japeli View Post
          Kävin lukemassa vikakoodit ja seuraavanlaisia tuli mitkä saattaisi tähän vaikuttaa:
          0100 DDE: Air-mass flow sensor
          0400 DDE: Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation controller

          Hirvee lista on kaikkia muitakin vikakoodeja, mutta ne ei oikein tunnu tähän ropleemaan liittyä. Ei olla taidettu aikoihin koodeja olla katottu...

          Eli tuota ilmamassamittaria ainakin herjaa. Se on tosiaan vajaa vuosi sitten vaihdettu joten epäilen vahvasti, että kyse olis siitä.
          Sitten toi toinen eli ilmeisesti jonkin sortin venttiili mikä kierrättää pakoilmaa. Sanoivat mulle liikkeessä, että jos tuo venttiili on jotenkin paskana ja kierrättää liian tujua ja hapetonta kaasua takaisin niin voi aiheuttaa tuollaisia häiriöitä. Mistäs sitä kannattaisi lähteä liikkeelle? Ei viitsisi huvikseen ainakaan noita ilmamassamittareita vaihdella joka vuosi kun ne tuppaa olemaan niin pirun kalliita...
          taitaa tarkoittaa egr venttiiliä, sen vaihdat ja kokeilet esim. Kaverin autosta maffia että jos alkas kulkemaan eritavoin.
          -Raahe connection-
          E39 LeMans BlueM5
          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
          E39 523i Montrealblau
          E34 DiamantSchwartz 535i
          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

          Comment

          • niko-77
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 200
            • Espoo

            #6
            Nollaa koko muisti, tallenna ensin! sitten pientä käyttöä ja viat uudelleen ulos niin tulos voisi olla vähän todellisempi! ekaks mullakin tulee pumput mieleen mutta voi johtua muustakin.

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 842
              • Espoo

              #7
              Veikkaisin siirtopumppua. Johonkin lähialueen INPAn haltiaan yhteyttä ja livedatalla näkee helposti pysyykö siirtopaine ajossa/vedossa 4bar tuntumassa. Itsellä oireili ihan vastaavasti.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Onkohan egr tulpattu josta nuo koodit johtuu?

                En nyt lähtis ensimmäisenä kuitenkaan egr:ää vaihtamaan..

                Siinä on tosiaan useampi asia mistä tuo voi johtua tai niiden summa, joten turha niitä on lotota ennen kuin joku tutkii tarkemmin.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Japeli
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 45
                  • Salo

                  #9
                  Tutkisin oireita hieman tarkemmin ja tällaista huomasin:
                  Nyt oireilee ennemmin kylmänä. Auto lähtee vetämään kunnolla kun kierrokset on siellä 3000-3500rpm. Ihan kuin olisi kohmeessa kun tässä on muutama pakkasyökin ollut kun aamulla lähtee ajamaan. On muuten liukkaalla kelillä suht vaarallistakin kun joutuu pitämään jalkaa suorana 80 vauhdissa ja odottaa että koska ampaisee niin perkeleesti kun muuten ei kulje... Tosiaan toimii aina kunnolla jahka saa nostettua ne kierrokset sinne reiluun kolmeen tonniin, sitä ennen etenkin kylmällä ilmalla ihan kuollut koko auto...
                  Tänään myös kun aamulla lähdin ajamaan niin tyhjäkäyntikin oli ekat pari liikennevaloristeystä jotenkin vituillaan. Röpötti hieman ja kierrokset seilasi alimmillaan jossain 500rpm.
                  Voiko polttoainepumpussa tai tuossa siirtopumpussa olla häikkää vaikkei siitä vikakoodia annakkaan? Ei tuo nimittäin turbovialta tunnu jos tyhjäkäynnilläkin yskii...
                  Faktoilla ei ole merkitystä.
                  - George W. Bush

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Arvonnaksihan tämä menee etätyönä näitä ihmetellä ilman kunnon diagnostiikkaa. Tuon EGR:n osuuden nyt voi varsin helposti poissulkea. Nappaa ahtoletku ennen EGR:ää irti ja varmista, että venttiilin lautanen on paikallaan ja venttiili kiinni. Jos et osaa tulkita näkemääsi, irrota koko EGR-venttiili, putsaa se ja tutkaile käsissä. Sitten EGR:ltä alipaineletku irti ja letkun tulppaus, niin EGR on pois pelistä. Jos edelleen oireilee, kokeile myös MAF:n piuha irrotettuna.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jano85
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 177
                      • Kauhava

                      #11
                      Onko vika selvinnyt

                      Itsellä samanlaisia oireita ja samat vikakoodit.
                      F06 640d X-drive M-sport -16


                      exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎