Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 39 530d nykii ja dsc vilkkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemurami
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 19
    • Tampere

    e 39 530d nykii ja dsc vilkkuu

    Ei haualla tärpännyt seuraavan ongelman ratkaisuja.

    Eli kun äsken töistä ajelin kuivalla asfaltilla ja kiihdytin ihan puolikaasulla, niin rupesi kuulumaan sellainen abs runksutus ja pätki jotenkin kiihdytys. aluksi kun painoi kaasua, niin auto kiihtyi nätisti, mutta yhtä äkkiä tuli sellaine turbopotku vaikkei kaasua painanut yhtään enempää. Lisäksi pari kertaa teki sellaisen että dsc valo vilkkui samalla kun kiihdytti ja rutinaa kuului abs tyyliin. Missään vaiheessa ei oltu peräirti tyylisessä tilanteessa vaan ihan normi ajoa. teki samanlaista kun vaikka nelosella painoi kaasua satasen vauhdista eli ei pitäisi luistoneston puuttua peliin sutimisen takia. Aiemminkin on jotain saman suuntaista tehnyt, mutta tänään sitten ekan kerran vilkkui dsc samassa yhteydessä.
    Voisiko vikaa lähteä paikallistamaan mistä? vikakoodeja ei ole aiemmin antanut, pitää kohta lähteä tarkastamaan antoiko tänään.

    DSC toimii ihan oikein liukkaalla kelillä ja INPAlla kun katsoi niin Rail paineet ja ilmamäärät ovat olleet ihan oikein eli tuntuu jotenkin abs tai dsc puolen häiriöltä.
  • Viltsu318
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 59
    • Kotka

    #2
    Originally posted by bemurami View Post
    Ei haualla tärpännyt seuraavan ongelman ratkaisuja.

    Eli kun äsken töistä ajelin kuivalla asfaltilla ja kiihdytin ihan puolikaasulla, niin rupesi kuulumaan sellainen abs runksutus ja pätki jotenkin kiihdytys. aluksi kun painoi kaasua, niin auto kiihtyi nätisti, mutta yhtä äkkiä tuli sellaine turbopotku vaikkei kaasua painanut yhtään enempää. Lisäksi pari kertaa teki sellaisen että dsc valo vilkkui samalla kun kiihdytti ja rutinaa kuului abs tyyliin. Missään vaiheessa ei oltu peräirti tyylisessä tilanteessa vaan ihan normi ajoa. teki samanlaista kun vaikka nelosella painoi kaasua satasen vauhdista eli ei pitäisi luistoneston puuttua peliin sutimisen takia. Aiemminkin on jotain saman suuntaista tehnyt, mutta tänään sitten ekan kerran vilkkui dsc samassa yhteydessä.
    Voisiko vikaa lähteä paikallistamaan mistä? vikakoodeja ei ole aiemmin antanut, pitää kohta lähteä tarkastamaan antoiko tänään.

    DSC toimii ihan oikein liukkaalla kelillä ja INPAlla kun katsoi niin Rail paineet ja ilmamäärät ovat olleet ihan oikein eli tuntuu jotenkin abs tai dsc puolen häiriöltä.
    Vikakoodit lukuun ja sit vois olla hyvä kattoa livenä että mitä näyttää nopeustietoja renkailta.. Siel DSC-puolelt katot mahdolliset viat ja sit kone mukaa ajolle ja seuraamaan et mitä tapahtuu Vialliset abs-anturit tekee temppuja..

    Noinhan ne toimii että ottaa vetoja pois jos jotkuu renkaista pyörivät liikaa eri vauhtia... (sutiiiiiiii.....)
    Last edited by Viltsu318; 22-10-2012, 19:30.
    E39 528iA -99

    Ex. E46 318i -03
    Ex. VW Golf 1.4 mk4
    Suzuki GSX-R 750 -01

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Onko vaihdettu tarvike abs antureita?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • bemurami
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 19
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Onko vaihdettu tarvike abs antureita?
        ei tietääkseni ole vaihdettu. kävin äsken INPAn kanssa ajamassa. aikani kun säädin niin sain renkaiden pyörimisnopeudet näkyviin. oikea etupyörä arpoi nopeutta. muut tasaisia. 13.5 kmh muut niin oiketu heitteli 12.6-14.5 välillä. sitten kun nopeus kasvoi yli 20kmh niin rupesi inpa herjaamaan jotain modulista. samaa herjaa heitti kun yritti ajaa sitä ympyrätestiä yli 20kmh ja yli 180 grad ratti.

        voiskohan tuo oikea etupyörä aiheuttaa vian ja dsc puuttumisen peliin? abs anturiko pitäisi vaihtaa? millainen homma? onkohan kallis tuo anturi esim KLssä

        Comment

        • Viltsu318
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 59
          • Kotka

          #5
          Originally posted by bemurami View Post
          ei tietääkseni ole vaihdettu. kävin äsken INPAn kanssa ajamassa. aikani kun säädin niin sain renkaiden pyörimisnopeudet näkyviin. oikea etupyörä arpoi nopeutta. muut tasaisia. 13.5 kmh muut niin oiketu heitteli 12.6-14.5 välillä. sitten kun nopeus kasvoi yli 20kmh niin rupesi inpa herjaamaan jotain modulista. samaa herjaa heitti kun yritti ajaa sitä ympyrätestiä yli 20kmh ja yli 180 grad ratti.

          voiskohan tuo oikea etupyörä aiheuttaa vian ja dsc puuttumisen peliin? abs anturiko pitäisi vaihtaa? millainen homma? onkohan kallis tuo anturi esim KLssä
          jos intoo riittää ni vaihda abs-anturien paikkaa ja katso seuraako vika perässä.. luulisin että anturi on tiensä päässä..

          tuo ohjaimen sekoaminen on ihmeellinen.. Ei anna vikakoodeja?????mut sekoilee..

          anturiksi suosittelen marmorin alkuperäisosaa.. ei ainakaa tarvikeosii, ei toimi ikinä kunnolla..
          E39 528iA -99

          Ex. E46 318i -03
          Ex. VW Golf 1.4 mk4
          Suzuki GSX-R 750 -01

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #6
            Tai sit se anturin juuri on hapettunu tms. searchilla/googlaamalla löytyy paljon juttua.

            Comment

            • bemurami
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 19
              • Tampere

              #7
              Originally posted by E.K. View Post
              Tai sit se anturin juuri on hapettunu tms. searchilla/googlaamalla löytyy paljon juttua.
              aamulla kun ajeli töihin niin ei ollut taas mitään ongelmia. Pitänee illalla putsailla ja katsoa onko hapettumia tai muuta skeidaa. Luulisi rikkinäisen anturin olevan rikki kokoajan eikä vain osanpäivästä. No anturilla oli varmaan maanantai fiilis eilen.

              Comment

              • bemurami
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 19
                • Tampere

                #8
                paskat se mitään toimi. Ryki taas kiihdytyksessä. Tuli putsailtua abs anturit edestä molemmilta puolilta. Olivat siemensit merkiltään ja melkoisen paskaiset liittimet. Samalla jarrukliineriä ruikin anturin reiästä. Paskaa irtos mutta ongelma jatkui samana. Etupyöristä toisessa poukkoilee nopeus, muut tasaisia. Lienee anturin vaihto huomisen ohjelmana. Onko kl:n anturit ok kamaa vai pitääkö käydä marmoritiskillä shoppailemassa?

                Comment

                • bemurami
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 19
                  • Tampere

                  #9
                  Tuli vaihdettua abs anturi eteen, eikä sillä ollut mitään vaikutusta.

                  Lumisella kentällä leikin hetken ja dsc toimii kuten pitääkin eli rajoittaa luistoja ja estää sutimista.
                  DSC pois ja meno oli sitten sen mukaista kitkoilla eli nätisti pyörähteli (sinäänsä hauskaa leikkiä, mutta se ei korjannut vikoja).
                  Sitten kun reilummin antoi kaasu (dsc pois) niin alkoi dsc valo välkkyä.
                  SAmoin kun ajoi dsc päällä niin oli sellaista pätkimistä ja nykimistä kun pinta kaasulla kiihdytti. yhtä äkkiä rykäisi sitten kuin olisi kiihdyttänyt.
                  Samalla kuului sellaista rutinaa kone huoneesta, joka oli erilaista kuin abs jarrujen runksutus. vähän niin kuin mutterri peltipurkissa ja heilutusta.

                  Onko hyviä ehdotuksia missä vika.
                  uutta osaa on siirtopumppu parin vuoden takaa, sitten se paineen säädin siitä imusarjan alta (putsattukin on pari kertaa varuiksi ja tiivisteet vaihdettu), ahtopaine anturi uusittu äsken. alipaineletkuja uusittu ja turbon vierestä se säätöanturi vaihdettu. turbonsäätötanko liikkuu kun laittaa virrat päälle.

                  Tyhjäkäyntiä käy lämpöisellä koneella nätisti ja paineet inpalla aika tasaisia. samoin korjausarvot suuttimissa "hyvät" kylmällä koneella vähän rynkyttää joskus tyhjäkäynti mutta kierrokset vakaat.

                  egr puhdas, imusarjassa pientä noki kerrosta reunoilla, mutta ei tukossa.

                  tasaisesti kun ajalee niin välillä rynkyttää meno vaikkei valoja vilku missään ja kun lyö kytkimen pohjaan niin lipuu tasaisesti.

                  Mikähän vaivaa edustusbemaria? meinaa ottaa hermoon kun ei keksi vikaa mitä korjata.

                  Voiko turbo olla paskana (mutta miten se tuota dsc tä vilkuttaisi) tai egr vaikuttaa menoon (yhteys dsc valoon outo) vai veteleekö joku ohjausboksi viimeisiään dsc:n puolella.

                  hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Abs boksi paskana.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • bemurami
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 19
                      • Tampere

                      #11
                      absit toimii kyllä ihan oikein.
                      Tuli tuossa ajeltua ja annettua vapaalla kaasua ja moottori pätki selvästi ja välillä piti kolinaa\räminää. Vapaalla ei mitkään valot vilkkunut vaikka vauhtia oli. Samoin pintakaasulla kun ajoi niin nyki. Tuli mieleen että olisko kuitenkin joku moottori\polttoaine ongelma ja dsc valon välke johtuu auton yleisestä nykimisestä kiihdytyksessä. Jos dsc luulee että sutii tai jotain?
                      Nää viat on ihan hanurista kun ei tiedä mitä korjata vaan joutuu arpomaan.

                      Comment

                      • bemurami
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 19
                        • Tampere

                        #12
                        aamupäivän rassailussa selvisi seuraavaa:
                        otin common-rail paineanturin piuhan irti tai siis sen joka on imusarjan alla ohjaamon tuliseinän välissä eli siitä jakotukin perästä. Tyhjäkäynti oli nättiä ja kävin ajelulla. Ei nykinyt tai pätkinyt vaikka kuinka antoi kenkää. Toki täysin hengetöntä oli meno ja ei lyönyt kaasupohjassa hetkellisen kulutuksenh viisaria tappiin kovin nopeasti.
                        Auto käynnissä tuuppasin piuhan kiinni. Ei juuri vaikutusta tyhjäkäyntiin. Tehot palas ja samalla nykimiset kiihdytyksissä. Toki ei yhtä paljon nykinyt pintakaasulla. Voisikohan tuo anturi olla rikki tai jotain kosketus häikkää?

                        Otin myös egr:n alipaineletkun irti ja tulppasin. Sillä ei vaikutusta kulkuun. Lopettaakohan egr toiminnan tuolla tulppauksella?

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Ota se abs boksin pistoke irti ja katso nykiikö vielä jos nykii niin silloin tuskin vika on siinä ja voit keskittyä johonkin olennaisempaan.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • bemurami
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 19
                            • Tampere

                            #14
                            Muutaman päivän testiajon perusteella nykimiset ja muut ongelmat poistui, kun rassailin ja putsailin rail paine anturin liitintä siitä imusarjan alta, jakotukin päästä.
                            Saa nähä pysyykö ongelmat pois pitkään.

                            Onko kenelläkään itse rail paine anturi hajonnut vai onko yleensä ollut viat liittimissä? sekö uuden liittimen, että ehjäksi todetun anturin voisin varuiksi ostaa, jos jollakin joutilaita nurkissa pyörii ja sopivasti haluaa niistä luopua.

                            Absit ja dsc toimii hienosti jäällä/lumella suoritetun pyörittelyn perusteella.

                            Comment

                            • E.K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 494
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by bemurami View Post
                              Muutaman päivän testiajon perusteella nykimiset ja muut ongelmat poistui, kun rassailin ja putsailin rail paine anturin liitintä siitä imusarjan alta, jakotukin päästä.
                              Saa nähä pysyykö ongelmat pois pitkään.

                              Onko kenelläkään itse rail paine anturi hajonnut vai onko yleensä ollut viat liittimissä? sekö uuden liittimen, että ehjäksi todetun anturin voisin varuiksi ostaa, jos jollakin joutilaita nurkissa pyörii ja sopivasti haluaa niistä luopua.

                              Absit ja dsc toimii hienosti jäällä/lumella suoritetun pyörittelyn perusteella.
                              Uusi anturin liitin ja irtopinnit maksoi reippaan 10€ marmorikaupassa kun syyskuussa tilasin. Tosin johtojen tiivisteholkit ei sattunu tulemaan mukana, nii otin ne vanhasta liittimestä.

                              Tietääkös viisaammat voiko rail-anturin(tai liittimen)vika vaikuttaa abs/dsc valon vilkkumiseen? vai onko tän topicin tapauksessa ollut 2 eri vikaa samaan aikaan?
                              Last edited by E.K.; 30-10-2012, 18:14.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎